hallo, mijn fg baja 4wd is nu nog orgineel dus met veel kunstof. Boven aan mijn lijstje staat een nieuwe luchtfilter van TPS. Nu denk ik aan een andere uitlaat. Nu de vraag gaat dit wel goed met de aandrijving of moet ik juist beginnen met andere onderdelen en dat uitlaatje maar even uitstellen.
nee hoor uitlaatje kan best, maar je zult wel keertje je aandrijvings plaat moeten vervangen voor alu maar dat light niet egt aan de uitlaat. ik zou zeggen gooi er er mooi snel uitlaatje op
Een goed luchtfilter is heel belangrijk voor het behoud van je blokje, niet echt een tuningdeel maar wel een aanrader. Als je aan een tuningsuitlaatje denkt ga an eerst je aandrijflijn aanpakken. Het kunstof is niet echt geschikt, denk dan aan kleine en grote motorsteun en difbokken, dikkere alu diffhuls is ook een aanradern eventueel kogelaandrijving als je deze nog niet hebt. Als je geld over hebt tuningsrem achter en de draagarmen achter.
Je zou dit lijstje aan kunnen houden: RCBigscaleForum.nl • Toon onderwerp - [Verbeteren] Marder, MB of MT verbeteren En nee, Beekman bedoelde geen schijfremmen...
Laat ik een vraag terug stellen: Waarmee merk je dat je te kort komt ? Daar waar de auto niet plezierig rijdt zal je als eerste aan moeten pakken en dat begint meestal met het motorvermogen.....
Is niet alleen motorvermogen wat men te kort komt, ik heb al heel wat mensen met een standaard wagen betere ronde tijden zien neerzetten dan andere met een volledige getunde versie...... Je zult er ook tijd in moeten steken om de wagen te leren te kennen, en een beetje leren sturen... Het plastic is minder bestand tegen het geweld van een getunde blok/uitlaat en zal snel aan vervanging toe zijn. Je kunt kiezen of vaker -goedkoper- kunstof uitwissellen (vaak op een tijdstip dat je het niet wilt...meeting/treffen/wedstrijd ) De tuningsrem waar ik het over heb is de centrale getunde versie. Zowel op de Hormann als de FG heb ik met deze gereden zonder problemen. Heb al heel vaak mensen met mechanische of hydro versies met veel problemen gezien. Alleen de "betere" rijders zullen hun voordeel met rondom remmen doen. Voor de meeste onder ons zal het niet op een paar tiende van een seconde per ronde aan komen.
ik kom niet te kort, maar als ik eerst het motorvermogen aanpak en ik ga in het voorjaar weer rijden eindigt mijn ritje misschien wel sneller dan ik wil. Daarom ga ik eerst maar sleutelen aan wat alu delen (kan ik mooi over de winter doen), daarna in het voor jaar een uitlaat erop.