Fg Marder loopt heel raar!!!

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Jeff20, 1 dec 2009.

  1. Jeff20

    Jeff20 Guest

    goeie dag ik heb sinds pas een fg marder liep echt perfect.. ik heb hem gister helemaal schoon gemaakt. en wou hem vandaag wer ff teste.. maar nu opeens start hij soms moeilijk en blijft ie ook wel moeilijk lopen.. maar als ie aan blijft en ik geef gas gaat ie als een speer dan wil ik em keren en weer gas geven maar dan valt ie weg moet ik heel zachtjes gas geven en dan komt ie opeens weer.. en alles zit goed in elkaar.. snap niet hoe dit kan. kan iemand mij miss ermeej helpen??? ben een beginneling tis me nieue hobby.. dus dacht dan maar ff op forum zettuh
     
  2. jessedejong

    jessedejong

    Lid geworden:
    2 nov 2007
    Berichten:
    361
    Locatie:
    ruinerwold
    lijkt erop dat je de stationair naald te arm hebt staan..
    ik weet niet precies hoe dat gaat bij benzine motoren, ma deze klachten bij een methanol motor duiden meestal op een te ver geknepen stationair naald..
    hbe je de motor ook uit mekaar gehad met het schoonmaken??
    MVG jesse
     
  3. Jeff20

    Jeff20 Guest

    neej die heb ik niet los gehad vanwege ik er net meej begin met de hobby.. heb alleen de carbateur open gehad die zat goed verstopt met zand dus ff goed grondig schoon gemaakt en had nergens aan gezeten.. en toen kwam dat probleem al.. heb de afstelling ff voor nood de H en L op 1.5 ope gezet en de dinge gwn zo laten staan zoals die stond..
    daarom vind ik het heel raar
     
  4. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    wacht even.. je carb zat goed verstopt met zand??? ik hoop dat je vies bedoelt aan de buitenkant, anders zit er waarschijnlijk zand in je blok.. en dan ben je verder van huis..
    Ervanuitgaande dat er geen zand in je blok zit, maak je luchtfilter eens schoon.. dan looptie vaak ook beter;).

    Groeten,

    Ruben
     
  5. Jeff20

    Jeff20 Guest

    jah okeej aan de buitenkant. heb alles schoon gemaakt en juist blijft hij dat probleem geven... ik snap het gwn niet hij heb het gwn goed gedaan... en de ene x loopt ie als een speer en dan valt ie opeens uit of rijd ie heel moeilijk. moet ik half gas geven en dan rustig laten oplopen en dan kan ik vol gas geven en gaat ie weer als een speer...
     
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    snelzoek-ben-je-nieuw-en-heb-je-een-vraag-kijk-eerst-hier-even;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. marder171

    marder171 Guest

    heb je de instelling van je carburateur ook bekeken?
    ik denk dat je het stel schroefje iets bij moet draaien
     
  8. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    Geweldige input jongen!
     
  9. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    Heb je de carburateur eraf gehad en even flink met de compressor de carburateur schoon gespoten?

    Zo ja, zou het membraam weleens kapot kunnen zijn wat in de carb zit, je carb. mag je namelijk nooit doorspuiten met een compressor!
     
  10. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Misschien zit een van de "instroomgaatjes" (weet zo snel de juiste benaming niet) dicht. Bij het schoonmaken volgelopen met troep? Klinkt alsof het die van de stationairnaald zou kunnen zijn. Hoe heb je de carb schoongemaakt? Heb je hem ook uit elkaar gehad?
     
  11. Jeff20

    Jeff20 Guest

    de carb heb ik niet met de compressor schoon gemaakt. gwn netjes met de hand en een doekje maak alles netjes schoon met een doekje..
    heb alles goed naar gegeke en niks is kapot ook niet de membraam..
    ik zou het dan proberen met stel schroefje miss staat ie dan tog te arm..
    maar wat ik niet snap hij heeft de zelfde afstelling als eerst waar die perfect op liep.. nu weet ik als je schoon maakt dat ie ook weer anders moet afgestelt worden alleen de H&L schroef heb ik zolang op1.5 slag open gezet..
     
  12. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Ik zou inderdaad eens beginnen met de L schroef een klein stukje verder open te draaien. 1/8 slag ofzo en dan kijken of het beter gaat.

    Sputtert ie als je weg wilt trekken, of houd ie juist erg in?

    Heb je de carb eraf gehad? Zo ja, zit de pakking tussen carb en blokje nog wel goed? Misschien trekt ie valse lucht?
     
  13. Jeff20

    Jeff20 Guest

    jah hij sputtert als ie weg wilt trekke en okeej ik zou dat eens proberen jah heb alles los gehad en de pakkinge zittuh allemaal goed..
     
  14. Jeff20

    Jeff20 Guest

    hij houd zkr niet in hij gaat sputtere dan en als ie komt gaat ie als een speer echt als een speer.. en soms valt ie dan uit zeg ma laat ik em fftjes rustig lope en dan kan ik weer vol gas geven
     
  15. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Hmm, bij sputteren zou ik juist denken aan teveel benzine. Komt er dan ook veel rook uit de uitlaat?
    Dan moet je de L schroef iets indraaien.

    Gewoon even proberen. Je merkt gauw genoeg of het helpt of niet.
    En als je het weer even kwijt bent, zet je hem gewoon weer op 1,5.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2009
  16. Jeff20

    Jeff20 Guest

    jah komt heel veel rook uit de uitlaat en idd ik zat ook te denken aan te veel benzine... wand power filter stonk goed naar benzine van de week...

    ok ik ga dit is ff proberen dan
     
  17. Jeff20

    Jeff20 Guest

    nou heb gedaan wat jullie zegguh.. maar hij blijft het doen nu heeft ie soms dat ie uitvalt en krijgik em ook amper aan maar als die van zich zelf hard blijft lope rijd ie als een gek..wie kan mijn gwn echte hulp geven want hier kom ik echt niet verder meej
     
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    [mod]
    heej Zegguh, da ku je ook gwn doe da, maak nie ff uit nie.... Kom je ech meej ff goed...

    Ofwel wel,WELKOM op het forum!
    Maar wel graag gewoon nederlands, geen msn achtige dingen...
    Waarom dat is? Lees eens de faqs, en sticky's eens door, staat veel informatie in...

    Ook dat jej je bericht kan editten, zodat je niet steeds een nieuw bericht hoeft te plaatsen als je zelf al het laatste bericht heb gepost.

    [/mod]
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2009
  19. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    :bye:
     
  20. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Dat van mij was geen "echte hulp" dan?

    Het moet iets met afstelling zijn, of valse lucht.
    Zet de L en H schroefjes even in de standaard stand (weet zo uit mijn hoofd niet meer wat dat is, maar zou in de beschrijving moeten staan).

    Ga van daaruit dan langzaam afstellen, 1 schroef tegelijk.
    De L schroef is voor afstelling in het lage toeren berijk, de H schroef voor hoog toeren.
    Als ie op hoog toeren (volgas) prima loopt en niet uitvalt of rookt, dan staat die goed. Rookt ie erg en sputtert ie, dan de H schroef iets indraaien. Komt ie niet op toeren of valt ie dood, dan de H schroef iets uit draaien.
    Ditzelfde geldt voor het lage toeren bereik. Trekt ie al sputterend met veel rook op, dan krijgt ie teveel. De L schroef dan iets in draaien. Wil ie weg trekken, maar valt ie ineens stil, dan krijgt ie waarschijnlijk te weinig en moet je de L schroef iets uit draaien.
    Dit is een hoop afstellen en uitproberen totdat je het optimale punt bereikt hebt.

    Als dit allemaal geen invloed heeft, dan heb je ergens anders een probleem. Misschien is er door het schoonmaken juist vuil in de carb gekomen waardoor er iets verstopt zit. Of de pakking tussen carb en motor zit niet goed/sluit niet goed aan of is kapot gegaan bij het eraf halen.

    Als hij draait, blijft ie dan wel netjes stationair draaien? Kun je remmen zonder dat het motortje uitvalt?

    Kijk ook hier eens. Staat een hoop over afstellen van zulke motortjes.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2009

Deel Deze Pagina