Doordat je de brandstof toevoer veranderd, zal het blokje stationair ook langzamer of sneller gaan draaien.
Dit moet je weer op het goede toerental zetten met het stationair schroefje (niet de H of L, maar de derde schroef die bij de veer van de carburateur zit).
De H schroef moet je nog even niet aanzitten.
Hiermee stel je af hoe het motortje loopt op volle toeren.
Als ie op volle toeren (wel tijdens het rijden, NOOIT vol toeren draaien als hij niet rijdt!!) slecht loopt, dan pas afstellen met de H.
Eerst ervoor zorgen dat ie snel wegtrekt.
Dus beetje bij beetje de L schroef in draaien en testen.
Als het motortje afslaat doordat hij te langzaam gaat draaien, dan de stationair schroef verder indraaien. Gaat het motortje te hoog toeren draaien net na starten, dan de stationair schroef uitdraaien.
Als je bij het optimale punt komt van wegtrekken, dus gasgeven en gelijk toeren maken en wegrijden, dan maar hele kleine stukjes de L schroef indraaien. Als je te ver gaat, zal ie erg gaan inhouden (zonder sputteren). Gebeurt dat, dan weer terug draaien naar de vorige stand waarbij hij wel snel op toeren kwam.
Het kan best zijn dat je hem uiteindelijk een halve slag moet indraaien om hem lekker te laten lopen.
Dit verdraaien kun je gewoon doen terwijl het blokje loopt. Gewoon 1/8 slag per keer. Even laten draaien en gas geven. Reageert ie niet direct op je gas commando, dan weer iets indraaien, wachten en gas geven, enz. enz.
Heb je uiteindelijk de goede stand, dan ga je de H instellen.
Met warme motor een stukje volgas rijden. Gaat ie sputteren, dan heeft ie teveel en moet je de H indraaien. Gaat ie inhouden, dan krijgt ie te weinig en moet je de H uitdraaien.
Tis jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik het zo even voor je geregeld.