Fg Marder loopt heel raar!!!

  • Topicstarter Topicstarter Jeff20
  • Startdatum Startdatum
Met "echte hulp" bedoelt hij waarschijnlijk of je even bij hem langs wil komen om het voor hem te doen (natuurlijk wel gratizzz ;))
 
kom zelf uit doetinchem dus... ik kan er maar niet uitkomen heb alles geprobeert.. maar wat ik al eerder zij zo doet ie raar.. maar zo heb hij ook zijn goeie momenten en is het echt een beer gwn met weg trekke en in de hoge toere... heb vandaag weer alles naar gekeken maar alles is goed en zit goed... met echte hulp of er miss iemand langs kan komen of dat ik naar die gene kom.. want ik kom er echt niet uit.. en idd met remme valt ie soms uit echt heel soms.. en hij start ook best moeilijk en heeft ie nooit gedaan... normaal was 1x trekke en hij liep.. maar als ik em tijdje laat staan en dan start doet ie het zonder probleem en rijd ie ook gwn netjes weg maar 1x vol gas trekke en dan wil ik om keren. en dan geeft ie het probleem waar ik dus over vertel...
 
maar als ik em tijdje laat staan en dan start doet ie het zonder probleem en rijd ie ook gwn netjes weg maar 1x vol gas trekke en dan wil ik om keren. en dan geeft ie het probleem waar ik dus over vertel...

Mijn opmerking was met name op dit stukje gericht , het klinkt als een tank die vacuum trekt .
 
jah en dat is allemaal goed.. zoals het hoort enzo... daarom snap ik het probleem wat ie geeft niet...
 
Zit de ontluchting in de dop of met een losse slang ? , ik heb zelf een hpi baja en daar zit een heel klein gaatje in de dop en als die dicht zit , krijg je hetzelfde probleem als wat jij omschrijft .
 
zit idd in de dop ik zou wel is ff kijken dan thnx voor de tip;) en als het niet werkt hoor je snel genoeg weer
 
Wat een hele makkelijke manier is om er achter te komen is ; de tank voor de helft vullen of minder , de dop er niet op doen en dan gaan rijden , dan weet je het zo ;)
 
En als je wi ldat er iemand naar de auto wil kijken als je er zelf niet uit komt.

Iederreen wil een andere hobbyist wel helpen wordt aangegeven. Maar als ze tever wonen tja.. Maar er is al veel advies gegeven ga anders even naar een winkel in de buurt bij jou. I kkan begrijpen dat je als 13 jarige niet alles weet van je auto begrijpelijk. Ik wist ook niet alles van mijn baja. Maar ga naar de dichtbezijnde winkel vraag gewoon advies wat het kan zijn. Ze zullen je heus helpen weet ik zeker.

groeten,

Robert
 
Die klinkt inderdaad best beroerd.
Heb je al geprobeerd de L naald te verstellen?
Kwart slag in of uit en kijken wat het resultaat is
Zit er een choke op? Het lijkt net of de choke aan staat...
Draai de bougie er eens uit en vertel ons eens hoe die eruit ziet...
Zwart, wit, nat, zit er vuil op, etc...
 
hij is tog wel zwart en nat en er zit geen vuil tussen...
jah heb ik wel geprobeert maar tog blijft ie wel zo lope..
kan iemand anders niet een beetje de perfecte instelling geven dan ofzo?
 
jah zit een choke op maar die komt er alleen op als ik he mde eerste x start. laat ik em lope tot ie uit valt haal ik hem eraf en start ik hem zo
 
Zwart en nat is teveel brandstof. Even bougie schoonmaken en terug doen.
L naald stukje in draaien (met klok mee) en weer testen. Net zolang totdat ie lekker loopt.
Als het blokje goed loopt, dan moet ie koffiebruin worden (na een tijdje te hebben gelopen op hogere toeren). Als ie wit wordt krijgt ie te weinig en wordt ie te heet.
1,5 slag op L en 1,25 slag op H zou goed moeten werken, maar van daaruit moet je altijd weer gaan testen.

Ok, met de choke gaat dus goed.
 
Laatst bewerkt:
jah tijdens het rijden staat de choke altijd uit alleen eerste start ff aan laat ik em uit gaan en dan haal ik em eraf en start hem weer
 
als ik de h schroef in draai gaat ie hoger lopen maar als ik de L schroef in draaie of uit draait gebeurt er weinig en opzich werkt het wel maar tog heeft hij nog in het begin dat ie hem moeilijk pakt... net ff getest.. maar opzich loopt ie wel btr alleen wilt ie niet goed aan blijfe moet wel beetje met gas spelen enzo
 
Doordat je de brandstof toevoer veranderd, zal het blokje stationair ook langzamer of sneller gaan draaien.
Dit moet je weer op het goede toerental zetten met het stationair schroefje (niet de H of L, maar de derde schroef die bij de veer van de carburateur zit).
De H schroef moet je nog even niet aanzitten.
Hiermee stel je af hoe het motortje loopt op volle toeren.
Als ie op volle toeren (wel tijdens het rijden, NOOIT vol toeren draaien als hij niet rijdt!!) slecht loopt, dan pas afstellen met de H.
Eerst ervoor zorgen dat ie snel wegtrekt.
Dus beetje bij beetje de L schroef in draaien en testen.
Als het motortje afslaat doordat hij te langzaam gaat draaien, dan de stationair schroef verder indraaien. Gaat het motortje te hoog toeren draaien net na starten, dan de stationair schroef uitdraaien.

Als je bij het optimale punt komt van wegtrekken, dus gasgeven en gelijk toeren maken en wegrijden, dan maar hele kleine stukjes de L schroef indraaien. Als je te ver gaat, zal ie erg gaan inhouden (zonder sputteren). Gebeurt dat, dan weer terug draaien naar de vorige stand waarbij hij wel snel op toeren kwam.
Het kan best zijn dat je hem uiteindelijk een halve slag moet indraaien om hem lekker te laten lopen.

Dit verdraaien kun je gewoon doen terwijl het blokje loopt. Gewoon 1/8 slag per keer. Even laten draaien en gas geven. Reageert ie niet direct op je gas commando, dan weer iets indraaien, wachten en gas geven, enz. enz.

Heb je uiteindelijk de goede stand, dan ga je de H instellen.
Met warme motor een stukje volgas rijden. Gaat ie sputteren, dan heeft ie teveel en moet je de H indraaien. Gaat ie inhouden, dan krijgt ie te weinig en moet je de H uitdraaien.

Tis jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik het zo even voor je geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top