Motor acme condor stuk??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door martijnbrakel, 28 nov 2009.

  1. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    Is dat niet in je manual terug te vinden?
    Snap het ff niet precies wat je bedoelt, leg eens uit aan de hand van dat pdf-je op pagina 1 van dit topic....
     
  2. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Je kan toch naar de draad kijken of het normale of engelse draad is. Ik ga in ieder geval voor normale draad :)

    Ff het vliegwiel met een tang vast pakken en dan de moer los draaien
     
  3. dat kan ik dus helaas niet zien omdat dus een zwart soort pen op zit waar het tandwiel op vast zit met het schroefje zal een foto maken en die hier posten voor de duidelijkheid ...
    had vliegwiel al vastgehouden met een tang maar dan draait crankshaft door lijkt het
    foto zal wel duidelijkheid brengen maak em vanavond even

    gr
    martijn
     
  4. ik heb het los.....

    zat aardig wat thread lock tussen leek het
    :confused:

    nu maar hopen dat reserve onderdeel snel komt, heb hoop opgegeven qua garantie

    :(:(:(:(

    gr
    martijn
     
  5. dirtbike72

    dirtbike72 Guest

    hey , ik heb soms ook het gevoel dat er iets scheelt aan m'n trekstarter van m'n kyosho fazer maar ik denk van niet .

    Wanneer ik er aan trek terwijl er geen gloeiplugstarter opzit gaat alles zoals het moet en heb ik perfecte compressie , maar als ik de motor probeer te starten dan geeft ie soms zo plofjes ( wanneer ie bijna start ) en dan lijkt het of ie geen compressie heeft .
    Kan het zijn dat er gewoon al een gedeeltelijke ontbranding is waardoor de compressie weg lijkt te vallen ?

    Zoals ik al zij , bij trekken aan de koord zonder gloeiplugstarter heb ik dit nooit dus er zal wel geen probleem zijn zeker ?
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    In je trekstarter zit een 1-richtingslager, deze is vet en dan gaat ie doorslippen. Daar zal je vooral last van hebben als je motor (bijna) verzopen is.

    Trekstarter eraf halen (voorzichtig dat ie niet uit elkaar springt), daarna je 1-richtingslager een uurtje in remmenreiniger of wasbenzine zetten, daarna doe ik meestal met een wattenstaaf de binnenkant nog even schoonmaken...Dan is ie ontvet, 1 klein drupje olie erin laten vallen en de boel weer monteren.

    Probleem is dan voorlopig opgelost, maar je zal dit 1 keer in de zoveel tijd moeten blijven doen.
     
  7. dirtbike72

    dirtbike72 Guest

    waar precies een drupje olie in laten vallen ? in de lager die je net ontvet hebt ? XD

    maar als de motor wat verzopen is , en dan trek ik m'n gloeiplugstarter eraf dan heb ik gewoon erg veel compressie maar dan heb ik niet het gevoel dat er geen compressie is ....
     
  8. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Drupje olie moet in de binnenkant van je lager.

    Doordat je motor verzopen is krijgt hij zoveel compressie dat je trekstarter door gaat slippen. Een verzopen motor trekt namelijk "zwaarder".
     
  9. dirtbike72

    dirtbike72 Guest

    Ok , het boeltje ligt open en kheb die lager ontvet

    Maar als je dan weer vet doet aan de binnenkant , wat heb je dan eigelijk precies ontvet ? iets binnen die one-way lager ofzo ?

    dus als ik de one-way lager gewoon ontvet , en dan het asje op de motor wat invet dan is het eigelijk goed ?
     
  10. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als de oneway helemaal zonder vet staat werkt ie niet goed en dan heb je kans dat ie kapot gaat. Een drupje (dunne) olie op het asje is ook goed, ik zou dat niet met vet doen.
     
  11. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest


    ...de nederlandse taal verengelst steeds meer: crank shaft(krukas)
     
  12. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    Hij heeft zijn bewoordingen uit de manuals die in het engels en hij weet het nederlandse woord ervoor niet, zie pagina 1.
    De taal verengelst dus niet, martijn doet het perfect wat dat betreft. Hij weet de naam van het onderdeel niet, dus noemt hij de engelse benaming die in de manual staat.
    Er zijn hier op het forum legio voorbeelden van mensen die proberen een onderdeel te "omschrijven" (geen beschrijven!), wat meestal tot aardig wat verwarring leidt...
     
  13. Rc Lover

    Rc Lover

    Lid geworden:
    9 sep 2008
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Den Haag

    Weet je waarom mensen de engelse woorden gebruiken omdat er bijna met elke model engelse boekjes mee krijgt en ook op website's staan ze in het engels. Dus het is volgens mij handiger om gewoon die engelse woorden te gebruiken en niet in de war raken.

    Het is maar een suggestie
     
  14. jahrno

    jahrno

    Lid geworden:
    16 aug 2008
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Dieren
    je onvet het lager en daarna doe je er weer vet op niet egt logisch

    ik heb speciale one-way bearing olie meschien is dat wat om te gebruiken

    bij mij werk het goed



    ik maak eerst het lager schoon met remmenreiniger
    en daarna 1 drup van dat speciale spul erop en klaar
     
  15. dirtbike72

    dirtbike72 Guest

    Waar haal je dit spul , en is het erg duur omdat het zo'n speciaal goedje is xd ?
     
  16. Oke er lopen nu 2 dingen door elkaar bij mijn vraag geloof ik, maar ik kan inhaken op de vraag: ik heb inmiddels mijn motor weer gerepareerd, en tot mijn genoeg doening ook gisteren aan de praat gehad....
    Helaas krijg ik em vandaag niet aan de praat, ben een uur aan het klooien geweest met de naaldjes en afstellen maar trekkoord blijft happerig aantrekken en het lijkt erop dat ik de afstelling van de naalden niet goed doe.....
    als ik de gloeiplug (overigens een hele nieuwe R2) eruit draai kan ik het trekkoord gemakkelijk uit trekken en gaat de zuiger makkelijk op en neer (dat kan ik zien door de opening waar normaal de gloeiplug in zit, na wat speurwerk heb ik gelezen dat de motor als de boel te rijk staat verzuipt.
    Ik heb gelezen dat dan de gloeiplug eruit moet het gas vol open en dan vliegen de druppels nitro en damp eruit en is de motor weer schoon?
    prob is dat ik de motor dus nu niet goed krijg afgesteld hoe doe ik dat???
    ik heb een team infinity .18 in de auto zitten.....

    ps best leuk zon motor open halen en weer in elkaar zetten trouwens :p
    krukas (weer wat geleerd zie reactie terug ;)) bleek een pennetje te hebben met een veertje het pennetje was uit het veertje geschoten waardoor trekstarter dus als een jojo tekeer ging
    heb het terug gezet en tis weer in orde :D:D:D

    graag hoor ik weer van jullie

    thanks martijn
    dank jullie
     
  17. jahrno

    jahrno

    Lid geworden:
    16 aug 2008
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Dieren
    ik heb het toen gekocht bij hobma modelbouw in elst

    volgens mij is het van het merk serpent
     

Deel Deze Pagina