meschien heeft zijn boor veel meer toeren als de jouwe. meschien andere samenstelling van de kunstof. de oorzaak kan aan zoveel liggen. maar hierbij geraken we off-topic. probeer met een politrekker(zo noem ik het in het belgenland) eerder vermeld op een foto. je moet toch iemand kenne die dat dingetje heeft? probeer eerst de tip van roelof vind het een slim idee
De hele theorie over gekrompen en uitgezette gaten slaat nergens op... Als het plastic al ZOU uitzetten door het boren, zou het eerder uitzetten in de richting van het geboorde gat, omdat daar het minste plastic overblijft. Dus al zou het plastic onderhevig zijn geweest aan vervorming door de hitte, zou het gat eerder nog KLEINER zijn geworden. En zelfs dan zal dit in de praktijk niet waarneembaar zijn. Plastic zou daarbij, door de hitte, eerder lichtjes kromtrekken of vervormen, maar zo'n hitte genereer je niet door zomaar eventjes een gaatje op te boren... :roll: Praat dus inderdaad geen onzin.
je kan alles doen met plastiek als het warm is vanzelf gaat het natuurlijk krimpen als je niks doet. maar je kan het uitrekken.
Dat plastic vervormbaar is mits het verwarmd wordt is een feit ja. Wat is je punt? Dat plastic vanzelf krimpt is natuurlijk onzin...
whahahah,, ik heb mijzelf totaal niet vastgepraat! jij bent het gewoon niet waard om tege te discuseren er zijn mensen die altijd gelijk moeten hebben endan probeer ik nog vriendelijk te blijve
Zou het gewoon niet kunnen dat je meenemer vastgelopen is in je velg. En al dat gezeik over dat boren vergeet dat gewoon!!!Heb 20 jaar competitie gereden,heb meer banden geplakt,afgedraaid,velgen geruimt,meer dan je in je leven gaat zien hoor. Velg is van nylon & niet van plastiek!! Of het is de meenemer , of de as is opgestuikt.Kan ook krom zijn! Dus door de klap dikker geworden - of krom door de klap.
Je wiel beginnen demonteren-wegbreken.De band kan door koken mooi van de velg gehaald worden. Dus voorzichtig de velg van de as proberen weg te halen & daarna as , meenemer , .........Serieus te controleren op schade ervan.
Waarschijnlijk de moeren iets te hard aangedraait en zo het plastic vervormt zodat hij zich vastklemt op de as, heb ik ook weleens last van. Pak hem altijd aan het wiel vast en dan wat tikken met een schroevendraaier of hamer op het asje en dan komt het wel los.
Boeiend hier! Maar we wachten nog altijd op een foto hoe dat er uit ziet. Voor hetzelfde geld zit daar een borgpen die de TS vergat te vermelden... Trouwens: whatever met een gat dat warm wordt en dus uitzet, zal een groter gat geven, geen kleiner. Maar dit gelinkt aan dit velgverhaal, is zever, vooral met dat boren en zo. Maar ja, probeer het eens met een fohn, veel (kwaad) zal het niet doen, maar als je de velg toch moet slopen, waarom niet. Desnoods met een verfstripper: tegen het metaal zal het warmer worden waardoor je de velg er misschien (mits beetje gesmolten) eraf krijgt. En nylon (polyamide) is toch ook gewoon een plastic? Succes
Ik heb de wielmoer er losser opgedraaid, en een sleutel erop gezet, en hameren maar: [media=youtube]Y-W5OQqInx4[/media] geen beweging in te krijgen @ShadesInBlack -> ik heb niet gezegd dat het gat groter of kleiner wordt door hitte!!