Een beschadiging gaat misschien idd. wat ver , maar om nou te zeggen dat je asgat er strak uitziet Als ik het zo zie , heb je het boortje erdoor gerost en daarna zo de velg op je as gezet :?
even een ander vraagje, niet over banden. Ik heb vandaag een brandstoffiltertje gekocht. moet er een minimaal aantal cm'ters slang tussen de filter en de tank/carb. zitten? ik zal zo even een foto'tje plaatsen.
Er is geen bepaalde afstand vereist in principe. Hoewel ik altijd zou proberen de filter uit de buurt van de hete uitlaat te houden. Ivm het opwarmen van de brandstof. (Maar in de praktijk maakt dat volgens sommigen ook niet erg veel uit.)
ik plaats toch ff een foto (vind ik mooi om te doen:-D ). het maakt dus niet uit dat dat uitsteeksel van de carb. tegen de filter aan zit?
Ik zou persoonlijk een veel langer stuk brandstofslang gebruiken. Je kunt die extra brandstofslang een keertje rond je tank wikkelen bijvoorbeeld. Waarom? -Een langere brandstofslang geeft een minieme hoeveelheid extra brandstofruimte (wordt soms gedaan door wedstrijdrijders). -Een belangrijker voordeel is dat, als je auto overkop gaat, je brandstofleiding niet meteen droog zal staan (en de motor dus zal afslaan) omdat er nog een beetje brandstof in de leidingen zit. Je hebt dan wat extra tijd om de auto terug om te draaien en verder te rijden zonder motor opnieuw te starten.
extra brandstof klopt wel een beetje maar de volgende niet volgens mij maakt dat niet zoveel uit. dit brandstof type auto werkt met overdruk van de uitlaat. waardoor er druk op de tank staat en er brandstof naar de crab. word gedrukt. kijk maar naar vliegtuig motoren die moeten toch ook ondersteboven kunnen vliegen...., hij zijn inprinciepen de zelfde motoren.
Dat extra beetje brandstof is een heel breed begrip. De gemiddelde slang heeft een doorvoer van 2mm en uitgerekend heb je 30cm slang nodig voor 1 cc..... Dat wedstrijdrijders dit doen is ook niet geheel waar, de tankinhoud wordt tot de carburateur gemeten dus te veel slang betekend te veel inhoud, naast dat zorgt een kortere slang voor een betere reactie op de motor.
1 probleem. als een auto op zn dak ligt, dan zit hangt de nippel die normaal in de brandstof hangt.. BOVEN de brandstof,. dus in de lucht.. hoeveel tegen druk die ook geeft, hij zal alleen bubbels blazen dan.. of het loopt de retour in(ja, dat doet het!)
In een vlietuigtank zit een beweegbare opneemer die door de zwaartekracht altijd naar beneden valt en dus in de brandstof hangt.
Inderdaad, de brandstoftanken van vliegtuigen en heli's zijn anders opgebouwd dan die van auto's. Die van vliegtuigen/heli's hebben een zogenaamde "klunk" in de tank; dat is een gewichtje met een slangetje eraan zodat het slangetje steeds in de brandstof ligt en dus de brandstof steeds aangezogen wordt. Dit is er bij de meeste rc-auto's niet. (Er bestaan echter wel mods zoals de "double tank mod" voor de Savage, die dan ook werken met een vliegtuigtankje.) Vandaar kan dat extra beetje brandstof in de langere slang een ietsje meer tijd geven om de auto om te draaien. @Roelof; geen idee dat dat brandstofniveau zo gemeten werd. Ik heb altijd gehoord/gelezen dat dit soms zo werd gedaan in de racerij. Mea culpa.