Banden

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door joostvhoek, 27 dec 2009.

  1. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh

    Een beschadiging gaat misschien idd. wat ver , maar om nou te zeggen dat je asgat er strak uitziet :rolleyes:

    Als ik het zo zie , heb je het boortje erdoor gerost en daarna zo de velg op je as gezet :?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    heb toch alle boor resten netjes weggehaalt, ik denk dat het komt door het ruw eraf trekken...
     
  3. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    goed gedaan;)
    aanhouder wint.
     
  4. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    even een ander vraagje, niet over banden.
    Ik heb vandaag een brandstoffiltertje gekocht. moet er een minimaal aantal cm'ters slang tussen de filter en de tank/carb. zitten? ik zal zo even een foto'tje plaatsen.
     
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    hoeft geen foto's te plaatsen hoor.. er is geen minimum aantal centimeters brandstofslang nodig.
     
  6. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Er is geen bepaalde afstand vereist in principe. Hoewel ik altijd zou proberen de filter uit de buurt van de hete uitlaat te houden. Ivm het opwarmen van de brandstof. (Maar in de praktijk maakt dat volgens sommigen ook niet erg veel uit.)
     
  7. joostvhoek

    joostvhoek

    Lid geworden:
    14 jun 2008
    Berichten:
    250
    Locatie:
    nederland
    ik plaats toch ff een foto (vind ik mooi om te doen:-D ). het maakt dus niet uit dat dat uitsteeksel van de carb. tegen de filter aan zit?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  8. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Ik zou persoonlijk een veel langer stuk brandstofslang gebruiken. Je kunt die extra brandstofslang een keertje rond je tank wikkelen bijvoorbeeld. Waarom?
    -Een langere brandstofslang geeft een minieme hoeveelheid extra brandstofruimte (wordt soms gedaan door wedstrijdrijders).
    -Een belangrijker voordeel is dat, als je auto overkop gaat, je brandstofleiding niet meteen droog zal staan (en de motor dus zal afslaan) omdat er nog een beetje brandstof in de leidingen zit. Je hebt dan wat extra tijd om de auto terug om te draaien en verder te rijden zonder motor opnieuw te starten.
     
  9. tamiya4life

    tamiya4life Guest


    volgends mij maakt dat niet veel uit:D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Zit prima toch?
     
  11. buxyfreak

    buxyfreak

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Kaatsheuvel

    extra brandstof klopt wel een beetje ;)
    maar de volgende niet
    volgens mij maakt dat niet zoveel uit. dit brandstof type auto werkt met overdruk van de uitlaat. waardoor er druk op de tank staat en er brandstof naar de crab. word gedrukt. kijk maar naar vliegtuig motoren die moeten toch ook ondersteboven kunnen vliegen...., hij zijn inprinciepen de zelfde motoren.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat extra beetje brandstof is een heel breed begrip. De gemiddelde slang heeft een doorvoer van 2mm en uitgerekend heb je 30cm slang nodig voor 1 cc.....
    Dat wedstrijdrijders dit doen is ook niet geheel waar, de tankinhoud wordt tot de carburateur gemeten dus te veel slang betekend te veel inhoud, naast dat zorgt een kortere slang voor een betere reactie op de motor.
     
  13. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    En het brandstofsysteem in een vliegtuig is natuurlijk ook precies gelijk aan dat van een auto :rolleyes:
     
  14. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    1 probleem. als een auto op zn dak ligt, dan zit hangt de nippel die normaal in de brandstof hangt.. BOVEN de brandstof,. dus in de lucht.. hoeveel tegen druk die ook geeft, hij zal alleen bubbels blazen dan.. of het loopt de retour in(ja, dat doet het!)
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    In een vlietuigtank zit een beweegbare opneemer die door de zwaartekracht altijd naar beneden valt en dus in de brandstof hangt.
     
  16. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Inderdaad, de brandstoftanken van vliegtuigen en heli's zijn anders opgebouwd dan die van auto's. Die van vliegtuigen/heli's hebben een zogenaamde "klunk" in de tank; dat is een gewichtje met een slangetje eraan zodat het slangetje steeds in de brandstof ligt en dus de brandstof steeds aangezogen wordt.
    Dit is er bij de meeste rc-auto's niet. (Er bestaan echter wel mods zoals de "double tank mod" voor de Savage, die dan ook werken met een vliegtuigtankje.)
    Vandaar kan dat extra beetje brandstof in de langere slang een ietsje meer tijd geven om de auto om te draaien. :)

    @Roelof; geen idee dat dat brandstofniveau zo gemeten werd. Ik heb altijd gehoord/gelezen dat dit soms zo werd gedaan in de racerij. Mea culpa. :)
     

Deel Deze Pagina