Een gelukkig 2010.... Dit begon voor mij al goed

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Coenair, 1 jan 2010.

  1. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
  2. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    Het verhaal hierachter....

    Allereerst: Gelukkig nieuwjaar iedereen!

    Nou, dat van mij begon al goed. 's Middags was het prachtig vliegweer, daarbij had ik nog wat romeinse kaarsen over - en die onder de PH-JEC gebonden. Dit zag er prachtig uit; en nadat deze allemaal uitgebrand waren toch nog maar een keer de lucht in daar het zo een fantastisch vliegweer was!

    Dus wederom huppelt de Calmato met een vaartje over het wegdek heen, de neus wordt omhoog gestuurd en al snel wint het vliegtuig hoogte. Na een paar rondjes te hebben gevlogen zie ik in een flits het verticale staartvlak knakken - deze stond nu helemaal schuin. Snel een bocht proberen te maken maar het was al te laat; de staart brak af.

    Geprobeerd wat ik kon, maar een vliegtuig kan zonder staart toch echt niet vliegen en de Calmato valt letterlijk naar beneden. Eenmaal (met een flinke klap) aan de grond gekomen rennen we erheen; de schade bleek enorm.
    In de grond zat een gat van 5cm (bevroren grond )

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gelukkig kon een blij gezicht er van mijn kant nog wel af:D
    [​IMG]

    [​IMG]

    Er rees het idee om hier een nieuwjaarskaart van te maken, dus:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Leuke kaart toch:p?

    De oorzaak van het afbreken van de staart is onbekend. Er wordt nader onderzoek verricht.

    De PH-JEC en ik hebben samen veel lol gehad.
    REST IN PIECES (RIP)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.607
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Is de zender ook mee neergestort dat die er bij staat? ;)
     
  4. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    Ja ik neem altijd een extra zender mee in mijn vliegtuig: voor als ik geen bereik meer heb! Slim he! :rolleyes:
     
  5. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    De beste wensen Coen.....de rest van het jaar kan alleen nog maar beter.
    Gelukkig blijf je er erg optimistisch onder.

    Er staat vast nog wel bij iemand zo'n kissie op z'n slaapkamer die je voor een zacht prijsje over kan nemen.

    succes en misschien tot 10 jan

    willem.
     
  6. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.292
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    rijzen-rees-gerezen - omhoog gaan, opkomen
    reizen-reisde-gereisd - zich van A naar B verplaatsen

    Maak nu uw keuze ;)
     
  8. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    Hmmmmmm t is nu verbeterd hoor:hammer:!

    Nog meer:p?
    Leuk zulke reacties; ik had iets van 'he Coen wat jammer nou, je enige vliegtuig' verwacht..:rolleyes:
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.292
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Daar heb je eigenlijk wel gelijk in :yes::
    Coen, wat jammer nou, je enige vliegtuig kapot.
    :sad:
    Maar je gaat het toch wel repareren, hoop ik?

     
  10. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    Hahaha, bedankt voor deze spontane, opbeurende reactie.

    De vleugel is bijna weer gerepareerd, ik denk niet dat ik ben de romp bezig ga daar deze wel heel erg kapot is..:eek:
    Ik heb hier nog een andere romp van eenzelfde Calmato, dus.. Maar toch, als iemand nog een (voor mij gratis:cool:) vliegtuig over heeft houd ik me aanbevolen;):rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Groetjes!
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.943
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik maakte dag 1 sluiting bijna aan de ongezekerde kant van een 1000 ampere krachtverdeler.
    scheelde weinig of ik was er niet meer.

    mijn voornemen is ook veranderd, beter kijken en opletten.
     
  12. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Hee Coen, slechte start joh... :neutral:
    Ik heb ook nog een Calmato liggen die ik nog op moet knappen. Als servoplankje los komt kun je ook niet meer zo goed sturen :rolleyes:

    Hoewel mijn clubgenoten Kyosho erg hoog in het vaandel hebben (op loskomen folie na dan), ben ik er niet zo goed over te spreken. Wellicht is een slechte lijmverbinding (oorzaak van mijn crash) ook bij jou de oorzaak geweest?!? Nog gekeken of staartverbinding losgekomen is of iets anders???

    Nog de beste wensen en dat de opvolgers maar "kalmere" touch-downs gaan maken... :proost:
     
  13. tomrinkes

    tomrinkes

    Lid geworden:
    18 jul 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Deventer city
    ik heb deze klein piloot al heel wat keren zien vliegen en vooral zien landen. Voor een dwerg van 14 jaar gaat dit mega goed, crosswind of niet altijd netjes op de weg of waar hij maar wil landen. Dit doe ik hem zeker niet na.

    Dus coen het moet wel een constructie fout zijn van Kyosho want je heb het vliegtuig te goed in de hand voor zulke grove fouten.

    Tom
     
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Da's waar. Ik voel me ook geregeld een prutser als ik zie hoe Coen zijn Calmato bij 20 knopen crosswind precies op de middellijn zet.
    Als je het mij vraagt ben je je Calmato aan het ontgroeien en loop je tegen de beperkingen van een trainer aan. Tijd voor het betere werk Coen!
     
  15. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    Update

    Nou mensen, wat een complimentjes! whahaha

    Inmiddels vliegt de Calmato weer, als nooit tevoren. Met hulp van Tom, mister Fliermen en Arjan!
    Dank!

    Groetjes!
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.436
    Locatie:
    Spijkenisse
    Om een volgende crash te voorkomen; sneeuw in een zender werkt ook niet heel prettig;)
     
  17. tim elfering

    tim elfering

    Lid geworden:
    28 jan 2008
    Berichten:
    697
    Locatie:
    aerdenhout
    ja en romeinse kaarsen aan je vliegtuig vast maken is ook best dom hoor:rolleyes: vind eigenlijk niet gek dat die dan neerstort
     
  18. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    De romeinse kaarsen hebben er echt niks mee te maken, echt niet. Deze waren aan de uiteinden aan het vliegtuig vast gemaakt en schoten recht naar beneden toe ;)

    Waarschijnlijk was de landing ervoor iets te hard, het vliegtuig kwam op zijn staart terecht, ik denk dat dit de oorzaak was dat de staart in de lucht losbrak..
     
  19. tim elfering

    tim elfering

    Lid geworden:
    28 jan 2008
    Berichten:
    697
    Locatie:
    aerdenhout
    tsja jouw keuze aan je vliegtuig vast te maken maar denk niet dat het er beter door gaat vliegen:rolleyes:wees blij dat je nog om kan lachen.Toen mijn bootje ten onder ging werd ik boos hoor:mad:

    tim
     
  20. Coenair

    Coenair

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Bathmen
    whahaha nee dat sws niet, maar het zag er wel erg grappig uit:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina