Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ken geen synthetische olie die niet verbrand tijdens de arbeidslag. Alle mij bekende synthetische olien
verbranden vrij schoon en geven geen olie spoor uit de uitlaat.
De linkerzijde druipt van de onverbrande synthetische olie die uit de uitlaat komt.
ik wonderolie gebruik dan zie ik dat dit verbrand, zelfs aankoekt op de uitlaat.
Ik denk dat ze net zo heet worden. Als je al een grote koelkop hebt zoals bv op een NT dan gebruik je minder olie. Bij de NT is dat 12 %. Je ziet dan ook geen olie uit de uitlaat komen.Ik heb niet zoveel verstand van heli motoren, maar worden die niet voorzien
van hele grote koelkoppen? M.a.w. Worden die wel zo heet?
Weet je zeker dat de door jouw gebruikte mengsel een vol syntheet is?
En als ik me niet vergis, ruik ik soms de welbekende geur van race olie.(wonderolie)
Om de koeling van mijn Raptor te verbeteren heb ik zelf een grote koelkop gemaakt en nu kan ik met 16% olie vliegen. Hierbij komt weer bijna geen olie uit de uitlaat.
De uitlaatgassen van een Wankelmotor zijn inderdaad erg heet maar dat er meer ontstekingen plaatsvinden in een Wankelmotor is NIET juist. Bij 14.000 omw/min (een Wankelmotor haalt makkelijk 18.000 omw/min) vinden er ook 14.000 verbrandingen plaats. Niet één meer en als de motor goed loopt ook niet één minder. Je verwart hier waarschijnlijk het feit dat de rotor in de motor met slechts 1/3 van het krukas toerental in het huis draait. Bij elke omwenteling van de rotor vinden 3 ontbrandingen plaats en ook 3 omwentelingen van de krukas. Met andere woorden tijdens elke krukas omwenteling 1 ontbranding.Huib zei:De arbeidstemperatuur van een wankelmotor is namenlijk extreem hoog. Bij 14.000 rpm(as) heb je namelijk 21.000 ontstekingen. (rpm*3/2).....
Dat is volledig juist daarom gebruik ik uitsluitend wonderolie in m'n Wankel motoren.Huib zei:....... De enige olie die daar tegen bestand is en blijft smeren en afdichten is wonderolie....
Zal het je nog sterker vertellen, is bij mij nooit weggeweest. 75-5-20 voor al mijn wedstrijdmotoren. Mijn enige daarvan waar ik geen wonderolie in stook, zijn mijn electromotoren...... :lol:Ernst Grundmann zei:Ook diverse wedstrijdvliegers zijn hier ondertussen achter gekomen en naar verluidt is bij hen de wonderolie zelfs al weer aan het terugkomen.
Bruno van Hoek zei:Zal het je nog sterker vertellen, is bij mij nooit weggeweest. 75-5-20 voor al mijn wedstrijdmotoren. Mijn enige daarvan waar ik geen wonderolie in stook, zijn mijn electromotoren...... :lol:Ernst Grundmann zei:Ook diverse wedstrijdvliegers zijn hier ondertussen achter gekomen en naar verluidt is bij hen de wonderolie zelfs al weer aan het terugkomen.
J o h a n zei:Het probleem is is echter dat die olieboeren zeer summier vermelden wat er in het product zit.
Kreten als synthetic, semi en mineral worden overal vermeld. Je Kan bijna nooit te weten komen
of het product met methanol mengt, castor olie bevat etc...met castrol als uitzondering die levert goede info.
SAE50 (= M50)
Eigelijk is het andersom M50 voldoet aan SAE50, niet elke SAE50 olie is een product gebaseerd op wonderolie.
Ook synthetische olien kunnen voldoen aan de SAE50 norm.
Voor de R40 heb ik inmiddels een leverancier hier in de buurt, levert per 1 liter en 5 liter.
Het is een webwinkel maar doet ook aan afhalen, dus ik zal deze week even langsgaan.
Johan
Huib zei:Blijft nu alleen nog de vraag: "wat gooien we er in?"
Castor, R40, M50 of MSSR :roll: en waar kun je het in grotere hoeveelheden krijgen.
Groet Huib
tenda's wonderolie.