Nieuwe Hpi Baja 5B 2.0

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Nitrocar, 13 jan 2010.

  1. scoobysport

    scoobysport

    Lid geworden:
    11 nov 2009
    Berichten:
    245
    Dan sta je heel vaak ook pakkingen te vervangen.. Beetje zonde van je tijd, geld en plezier denk om dat steeds te doen.. Ik zou er iig te lui voor zijn haha :D

    Die andere bumper maakt niet, de uitlaat steekt onder de bumper vandaan. Even goed kijken hoe dat hele systeem word gemonteerd, en of er bijvoorbeeld veren aan zitten of 'n andere koppeling die wat speling geeft, lijkt mij niet zo'n groot probleem om dan te gaan springen.
     
  2. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

  3. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
  4. Dieder

    Dieder

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Lombardsijde, Belgie
    als je een dominator fast pipe monteerd dan zou ik deze bumper erop zetten. tt36xx
     
  5. bajabaja

    bajabaja Guest

    Da's een pijp voor te dragracen staat er bij . Zoveel expansie ik denk dat je niet echt hoog in toeren komt met dat ding . (werkt dat zo eigenlijk?)
     
  6. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    Ook al eens naar de prijs van een HPI Baja 5b gekeken?
    Aan alles wat goed is zit een aardig prijskaartje
     
  7. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Ik heb al heel veel uitlaten gezien, die dus ook, maar ik vind hem niks.
    Het word waarschijnlijk de Rear Dom of ik moet een overtuigend bericht krijgen van iemand om een andere te nemen.

    Mvg,
     
  8. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Ik had zaterdag weer is gereden. (natuurlijk al vele malen meer)
    Ik had een mooi bash plekje gevonden, maar het duurde niet lang voordat mijn voorste linker onder draagarm gebroken was.
    Het was leuk zo lang het duurde, maar nu ben ik van plan om alu draagarmen te gaan kopen, want het lijkt mij dat die minder snel kapot gaan of is er iemand die zegt dat ik beter voor plastic kan gaan?

    Mvg,
     
  9. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Alu armen zijn wel iets sterker maar buigen en breken ook.
    De krachten die dan uiteindelijk plastic doen breken gaan niet verder op de rest van de wagen.
    Bij alu zal je bv minder snel een arm breken maar de krachten zullen torsie zetten op de rest van de wagen en misschien heb je dan wel ergens anders breuk.
    Leer misschien eerst je wagen nog wat beter kennen, plastic armen kosten niet zoveel en het is handig altijd wat reservers bij de hand te hebben.
    Alu is natuurlijk bling bling en oogt heel mooi.
    Aan jou de keuze ;-)
     
  10. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Oké bedankt.
    Ik denk dat ik toch voor hel alu ga.
    De draagarm was gebroken bij de A Arm ball.
     
  11. scoobysport

    scoobysport

    Lid geworden:
    11 nov 2009
    Berichten:
    245
    Veel mensen zullen plastic aanraden, ik iig wel. Om dezelfde redenen die eerder genoemd zijn..

    Plastic is behoorlijk sterk, en 9/10x buigt het ietsje, geeft ietsje mee, en gaat weer terug in model. ALU buigt ietsje, en weer.. en weer, en weer... Maar gaat niet terug in 't oorspronkelijke model. Voor veel dingen is plastic dus een verstandigere keuze.
     
  12. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Bedankt voor je reactie.
    Maar nu word het wel moeilijk, want nu weet ik dus niet meer wat ik moet doet :D
     
  13. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Ik raad ook plastic aan, het komt niet vaak voor dat je een draagarm stuk rijd en om de hele voorkant alu te maken kost ook al gauw 100 euro. Je zult zien dat je met plastic economisch beter uit komt
     
  14. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Nou meteen de eerste keer dat ik ermee ga springen breekt er toch al een draagarm, dus het leek mij een veel voorkomend iets.
    Mijn vader zei meteen ook al of ze die draagarmen niet in metaal hadden.
     
  15. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    hoe hoog had je gesprongen?
    1 tot 1.5 meter hoog?
     
  16. Oversized_RC

    Oversized_RC

    Lid geworden:
    22 feb 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Ik dacht dat je op grasveldjes aan het rijden was, sorry
     
  17. Nitrocar

    Nitrocar

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    327
    Een misverstand, kan iedereen gebeuren :D

    De schans was ongeveer 1 meter hoog misschien net iets minder en ik denk dat ik ongeveer 1,5 tot 2 meter hoor sprong.
    Maar het was ook pas de 3e dat ik ging springen, dus ik kan het nog niet erg goed en de eerste 2 keer dat ik ging waren de schansjes maar 0.5 meter hoog of zelfs nog wat laten en dan nu ineens zo hoog met z'n snelheid te gaan.
     
  18. Dieder

    Dieder

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Lombardsijde, Belgie
  19. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    dan is het niet moeilijk dat je breuk hebt :p
    Als je schaal met deze wagen wenst te rijden, spring je best niet hoger dan 0.5 meter
    Die wagens zijn er niet op gebouwd om er 2 meter hoog te springen.
    Als we deze schaalverhouding zouden doortrekken naar echte wagens, halen we hoogtes van 30 meter (lol)
     
  20. Dieder

    Dieder

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Lombardsijde, Belgie
    als je eens met ons in gent komt rijden dan zal je zien hoe hoog en ver we springen:thumbsup:
     

Deel Deze Pagina