Mijn eerste vliegtuig, de AXN Floater Jet!

Discussie in 'Beginners' gestart door niels1900, 24 mrt 2010.

  1. niels1900

    niels1900 Guest

    Hallo allemaal

    Gisteren is mijn eerste vliegtuig de AXN floater jet eindelijk aangekomen. Ik heb deze meteen in elkaar gezet voor zover dat nog nodig was.
    Voor de zekerheid nog alle schroefjes met locktide vast gezet, maar tegen de tijd dat het vliegklaar was was het al donker=[
    [​IMG]
    Voorin moest ik nog wat epo weg snijden voordat de lipo erin paste. met de 1800mah lipo voorin ligt het zwaartepunt meteen wel redelijk goed, dus ik heb geen extra gewicht nodig gehad om te balanceren.
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : AXN Floater-Jet / Ready To Fly EPO $59.99

    Ik heb ook de turnigy zender bij hobbyking besteld met een corona ontvanger
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter Only (Mode 2) $56.95
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona 2.4Ghz JR Module & Rx (V2 DSSS) $45.99
    Er zit bij de zender geen manual, maar deze was vrij snel te vinden op internet.
    Het werkt allemaal prima vind ik, maar ik ben dan ook geen professional verder op dat gebied.


    Vandaag dus voorzichtig de eerste vluchten gemaakt. De eerste keer opgooien ging natuurlijk meteen fout en mijn vliegtuig viel weer op de grond. maar de tweede keer ging het perfect :D het landen was even wennen omdat dit ding zo goed zweeft dat ze bijna niet makkelijk naar beneden te krijgen is met de motor uit. Maar uiteindelijk is het toch gelukt met een semi-harde landing.
    Ik vind het een top ding, want het is makkelijk te vliegen en het blijft allemaal heel wanneer de landing wat minder strak is. Bij de 3de vlucht kreeg ik de jet netjes weer aan de grond. Dus oefening baart kunst:D
    Ik heb ook stiekem wat loopings geprobeerd en dat ging zeer goed;)
    Morgen zal ik wat filmpjes laten maken van mijn vluchten

    Maar nu heb ik nog een vraagje over de ontvanger.
    Ik heb deze nu onder het kapje zitten en dan laat ik die antennes eronder door naar buiten uitsteken.
    Is het dus eigenlijk nodig dat ze aan de buitenkant zichtbaar zijn? of kan ook alles onder het kapje blijven?
    [​IMG]
     
  2. Justinb81

    Justinb81

    Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Zoetermeer
    Alles kan onder het kapje, dat bevat geen koolstof. Wel moet je bij 2,4 GHZ 1 antenne omhoog en 1 vooruit of achteruit hebben. Ze moeten haaks op elkaar staan vanwege polarisatie (de zender antenne moet horizontaal) Ik heb zelf 2 rietjes waarvan 1 met knik erin gelijmd om installatie makkelijker te maken.
    Ik vroeg me al af waarom je voelsprieten erop had zitten ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
  3. Mieske

    Mieske

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Brabant
    Prachtig kisje voor die centen ,maar zet de vleugel goed vast boor aan het uiteinde van de koolstof staaf een paar boutjes door de vleugel en staaf zodat de vleugel niet uit elkaar kan schuiven dit gebeurde bij een club lid en bij die van mij ook ,voor de rest een heel goed leskisje ,wat ook nog een zeer gaaf geluid maakt
     
  4. BigBoat

    BigBoat Guest

    Ik weet nu waar TNT de fout heeft gemaakt met bezorgen.
    Die van mij was onderweg naar jou :eek:
    Gister heb ik ook die van mij binnen gekregen.
    Kon alleen niks proberen omdat de stekkers van de lipo en de ESC niet paste op elkaar.
    Hoe heb je in hemelsnaam alles in die kleine ruimte gekregen ???????
     
  5. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    hoezo kleine ruimte? De servo's zitten al op hun plek, de ontvanger heb ik boven de servo's op het schuim zitten (net onder het kapje).
    De regelaar helemaal naar voren getrokken, dit zit naast de accu.
    De accu staat rechtop en zit helemaal voorin gestampt. Toch heb ik met een 1800mah accu nog steeds een klein beetje gewicht nodig in de neus om goed te kunnen vliegen. Met weinig wind lukt het zonder extra gewicht, maar als het waait is het handiger om het zwaartepunt wat verder naar voren te hebben.
     
  6. niels1900

    niels1900 Guest

    Bij mij schuiven de vleugels alleen een beetje uit elkaar bij het landen, maar dat vangt juist de impact een beetje op denk ik.
    De ruimte voorin is wel een beetje beperkt, maar als je gewoon de esc naar achter drukt voorbij de servos, is er genoeg plek voor de lip met daarbovenop de ontvanger. De kabeltjes moet je maar een beetje erin proppen:p
    Voor de lipo heb ik wel wat epo weggesneden anders paste die er niet in.

    Ik heb net gevlogen en een filmpje laten maken (bezig met converten en uploaden), het waaide zeer stevig maar het is toch gelukt.
    Bij de laatse vlucht echter ging ik ver, heeeel ver, en toen kwam er wind, veeeel wind, en toen was de lipo ook nog eens bijna leeg. Dus ik kon het amper in de lucht houden en besturen waardoor ik nog bijna neer stortte, maar gelukkig is het toch nog gelukt om terug te komen :)

    http://img15.imageshack.us/img15/6824/sdc11295.mp4
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2010
  7. niels1900

    niels1900 Guest

    Boomhanger

    Eindelijk is het zover, mun AXN is de boom in gevlogen, en nog vrij hoog ook:(, dus dat betekend klimmen....:eek:
    http://img691.imageshack.us/img691/1637/dsc0010jp.jpg
    http://img682.imageshack.us/img682/1892/dsc0008xp.jpg
    Voordeel was dat ik mijn vleugel delen NIET extra aan elkaar bevestigd had, want door flink veel te schoppen in de boom tegen de gemene tak vielen de vleugels er af waardoor het vliegtuig niet meer bleef haken, waarna de romp volgde met nose down, want daar zat de lipo.
    http://img444.imageshack.us/img444/2347/dsc0031j.jpg
    De schade is vrij beperkt, een ietwat beschadigde leading edge en een deuk voor op de neus. En het lampje van de liposaver is krom:p
     
  8. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.528
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Sterk kistje he! :-D
    Is minstens even degelijk als een EZ* maar vliegt veel spectaculairder.

    Vleugels kun je goed vastzetten met magneetjes, zoals beschreven in dit draadje:
    clouds-fly-alias-axn-floater-jet-manual
    Die van mij is ook een keer in de lucht een vleugel verloren, als je de vleugels een paar keer losgehaald heb gaan ze gewoon te makkelijk los.

    Deuken kun je 99% verwijderen door het schuim onder warm water te houden (hou de elektronica wel droog!)
    Hele diepe deuken met bijna kokend water, maar dan krijg je blaasjes die je gelijk weg moet wrijven met de achterkant van een koude lepel.

    ESC in de neus is een goed idee, ver weg van de ontvanger, goed gekoeld en goed voor het zwaartepunt.

    Als je een 3S2000 llipo gebruikt moet je de ruimte in de neus links en rechts 2 mm groter maken.

    Tussen de lipo en de servo's is ruimte voor zelfs de grootste ontvanger hoor!

    Succes Willem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. flightzone

    flightzone

    Lid geworden:
    25 jan 2010
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Meerlo
    Ik heb de xthin versie van zippy 2200 mah
    Die passen perfect,zonder wat weg te snijden en die zitten ook nog stevig ook.
    En met wat voor wind vliegen jullie de axn floater jet nog?
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  10. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    Ik vlieg de axn met maximaal windkracht 3-4
     
  11. rknoppe491

    rknoppe491 Guest

    Dit lijkt me ook een leuk vliegtuig om mee te beginnen maar wat moet je nog allemaal bij bestellen? indien je dit vliegtuig via hobbyking.com bestelt?
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Heb je al een zender, Rknoppe?
     

Deel Deze Pagina