Terug komend probleem. Clutch bell schroef loopt er uit.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door nitropower84, 22 mrt 2010.

  1. nitropower84

    nitropower84

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Leek
    Hallo.

    Ik heb een probleem met mijn schroef in de clutchbell. Na ongeveer 6 a 8 tankjes loopt mijn schroef met lagers en al uit de bell. Ik gebruik de blauwe locktite. Kan er niet uitkomen hoe dit kan en te verhelpen is.
    De schroef word goed vast gezet.

    Hebben jullie een idee hoe dit kan, en opgelost kan worden?
    Alvast bedankt.

    Gr Ferdy
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zorgen voor de juiste speling en de boel goed vastdraaien , ik gebruik niet eens loc-tite voor dat schroefje .....
     
  3. nitropower84

    nitropower84

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Leek
    Speling is goed, en ik heb m 1 x zonder loc-tite gedaan toen was ie er binnen 5 min al uit.
    Dus toen maar wel weer loc-tite gaan gebruiken.
    Schroefje is amper los te krijgen met de hand.
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Met de hand moet het ook niet lukken ;)

    Met een goeie inbussleutel moet je eigenlijk al moeite hebben , ook is het verstandig om een dun ringetje te gebruiken tussen schroefje en krukas hierop trek je de schroef namelijk klem ;)
     
  5. nitropower84

    nitropower84

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Leek
    Ik bedoelde dat ik wel een imbussleutel gebruik. Dat ringetje zit er trouwens ook al tussen. En dat kost inderdaad behoorlijk moeite om hem lost te krijgen.
    Is het een optie om de rode loc-tite te gebruiken?
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik gebruik nooit Loc-tite voor die bout , de potentiele problemen zijn mij iets te groot ;)

    Als je hem met een imbussleutel niet goed vast krijgt kun je ook nog de kop gewoon vastpakken met een goeie tang en net ff dat beetje extra aanzetten.

    Ook iets verwarmen en dan vastdraaien zou nog uitkomst kunnen bieden , door het warm worden van de krukas zet deze uit en komt het boutje ook los(ser) te zitten.

    Zet je hem vast bij een warme krukas loopt ie dus ook minder snel los als ie warm wordt ;)
     
  7. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    loc tite is gewoon klote.

    kijk eerst eens of je schroefdraad wel goed is en nergens beschadigd.
    je gebruikt al imbus schroefjes ??

    en kun je die wel goed aandraaien zonder dat de sleutel eruit komt ??

    anders zorgen voor een goede sleutel.

    vliegwiel zo goed mogelijk vasthouden (desnoods met een tang oid )
    en dan aandraaien
     
  8. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Groene locktite, 2701, en de problemen zijn kompleet verdwenen, koppeling versleten? mooi, slijper erop.. ik heb hetzelfde probleem, met rcscrewz, die zijn vrij goed.. ik geef de schuld aan onbalans in de krukas..
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vliegwiel beetpakken met een waterpomptang en dan de imbus zo strak mogelijk aandraaien, volgens mij moet ie dan niet meer zomaar los gaan.

    Gebruik er ook geen oude gebruikte boutjes voor, die hebben al last van slijtage. Gewoon een verse nieuwe erin, die gaan het best vast en je hebt ook minder kans op doldraaien.
     
  10. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Als deze er steeds uit blijft lopen en je schroefdraad is in orde zou ik me meer zorgen gaan maken of het hoofdlager nog wel goed is. Als deze speling heeft of rammelt loopt namelijk ook je schroef er steeds uit!

    Op al mijn nitro motoren heb ik nog nooit locktite gebruikt en gewoon goed handvast aangedraait.
     
  11. nitropower84

    nitropower84

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Leek
    Bedankt voor de reacties.
    Helaas heb ik er nix aan gehad.
    Wat jullie schreven is allemaal deze winter gedaan. Zoals nieuwe lagers plaatsen nieuwe schroeven moertjes en boutjes.

    Gr ferdy
     
  12. dentom112

    dentom112

    Lid geworden:
    16 apr 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    neerpelt(belgië)
    hoi

    ik heb dit probleem ook gehad en heb wat teflon op de bout gedaan en is niet meer los gekomen


    mvg Tom
     
  13. Jizmac

    Jizmac

    Lid geworden:
    14 dec 2009
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Rechts van Zwijndrecht & onder Papendrecht
    Teflon is toch een glijmiddel / gladde afdeklaag... Of heb ik het nu fout.
     
  14. dentom112

    dentom112

    Lid geworden:
    16 apr 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    neerpelt(belgië)
    da wa ik bedoel is eigenlijk afdichting van waterleidingen en zo
     
  15. outkast

    outkast

    Lid geworden:
    23 jan 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Terneuzen (zeeland)
    teflon tape bedoel je dan waarschienlijk wat ze op schroefdraad doen.
    Dat zou indd wel kunnen werken .
     
  16. buxyfreak

    buxyfreak

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Kaatsheuvel
    als de bout los komt kan je aan de bout ook wat loc tite 222 doen werk goed tegen los lopende bouten.
     
  17. dentom112

    dentom112

    Lid geworden:
    16 apr 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    neerpelt(belgië)
    ja die teflon tape bedoelde ik:D
     
  18. buxyfreak

    buxyfreak

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Kaatsheuvel
    teflon tape an loc tite zijn iets anders teflon tape is voor afdichten van bijv. gas leidingen, lucht leidingen of dergelijke, loctite 222 is vloeibaar en harduit als je de bout vast heb gezet. ;)

    gr jan
     
  19. jaapschaap

    jaapschaap Guest

    Dat klopt, maar hij heeft dus bereikt met teflon tape wat de topic starter wil bereiken dus geeft ie het advies ;) Dat dat anders is als loc tite is wel duidelijk! Teflon zorgt er wel degelijk voor dat een schroef strakker komt te zitten, er zit namelijk een extra laag tussen EN het vangt ook trillingen op omdat het rekbaar (rubberachtig) matriaal is!

    Proberen kan geen kwaad dacht ik zo ;) geeft ook minder troep als loc tite...
     
  20. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Maar wat is de smelttemperatuur van Teflon tape? En wat is de temperatuur van je krukas op dat punt?
     

Deel Deze Pagina