Ansmann Mad Rat

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Oscar, 30 dec 2009.

  1. sparkie

    sparkie

    Lid geworden:
    2 jan 2006
    Berichten:
    675
    Locatie:
    den haag
    misschien nog wat foto's van de auto compleet met elektronica en kap?
    ziet er in ieder geval uit als een erg leuke kit (ik vind persoonlijk het bouwen altijd erg leuk maar kitjes zijn vaak zo duur...)

    mvg
    Jacar
     
  2. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    ELECTRONICA:

    [​IMG]

    Er zit een Ezrun setje in met 60A regelaar en 13.5 turns motor ( $ 70 )
    verder gebruik ik de flightmax 4000 hardcase lipo ( $ 24 )
    en een kleine spectrum ontvanger.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Skirmitt

    Skirmitt

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Belgiƫ - West Vlaanderen
    Hoe snel denk je te gaan met deze combo ?
     
  4. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    .
    wil ik ook wel weten
     
  5. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Net langs het accu bakje zie ik een gaatje zitten door het chassis. Waarom zit dat gaatje daar?
     
  6. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Da's om, als je de regelaar aan de ene kant van de accu, en de ontvanger aan de andere kant van de accu hebt zitten, je signaalkabeltje door dat gootje te laten lopen. Kijk maar bij de foto's waar de accu er nog niet in ligt. Dan zie je het gootje duidelijk :wink:
     
  7. sisco88

    sisco88

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    25
    mijn huisgenoot heeft ook zon autootje gekocht en heeft enorme problemen met de slipkoppeling, zelfs helemaal aangedraait is de auto niet vooruit te branden.

    iemand anders hier problemene mee gehad?

    Sisco
     
  8. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    maakt de motor heel veel toeren en komt de auto niet vooruit? --> slipkoppeling niet goed in elkaar? differentieel mist een onderdeel?
    of komt de motor ook niet op toeren?
     
  9. sisco88

    sisco88

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    25

    de motor komt wel goed op toeren, maar de auto blijft gewoon staan. bedoel je te zeggen dat het diferentieel door slipt?
     
  10. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Je zult gewoon na moeten gaan waar de beweging stopt. Begin bij de bron en werk vervolgens verder.
    Motor, pinion, spur, slipper, transmissie..
     
  11. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    juist,

    zit je motortandwiel goed vast? Je spur ook? Slipper staat compleet vast, maar zit hij ook goed in elkaar gemonteerd?
    Zitten alle lagers erin? Werkt het differentieel goed? zit het differentieel goed in elkaar? Zitten de pinnetjes in de wielmeenemers...enzovoort
     
  12. sisco88

    sisco88

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    25
    nou we heb alles doorgenomen en het lijkt alsof er zand in het kogedifferentieel zit hij maakt een scrapende geluid en draait erg stroef. opengemaakt en alles zit gewoon goed, ingevet en alles. de kogeltjes zijn ook nog goed.
     
  13. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Waarschijnlijk het diff niet goed gebouwd,
    [​IMG]

    als je dit geheel klaar hebt steek dan in elke outdrive een inbussleutel en kijk of het tandwiel niet doorslipt.
    Als dat met de hand bijna niet meer lukt is hij goed afgesteld.

    Succes!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. sisco88

    sisco88

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    25

    nou ik heb het nog een keer geprobeerd, helemaal uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt opnieuw ingevet met de bijgeleverde smeer daarna weer in elkaar gezet zoals de handleiding dat weergeeft en nog steeds hetzelfde probleem. ik zal hem wel even uit elkaar halen en een foto proberen te maken van hoe ik hem in elkaar steek. mischien kan je daar wat aan zien.


    EDIT: nou laat de foto maar zitten ik heb het probleem al gevonden, de gaatjes van het tandwiel waar de kogeltjes in moeten zijn langs de randen een soort van "afgebrokkeld ik. dit is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem maar hoe komt dit? heb ik de dif te strak aangedraaid of juist niet strak genoeg?

    mvg,

    Sisco
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Daar wil ik wel een foto van zien!

    Bij mij heeft het diff tot nu toe probleemloos gewerkt,
    en ik stel de slipper clutch altijd zo af dat je hem regelmatig hoort doorslippen.
    Het is wel belangrijk de nodige aandacht te schenken bij het
    bouwen van het diff.
    Ook de werking goed controleren
    ( niet slippen maar wel soepel draaien)
    Ik heb het diff na iets van 8 accu's 1/4 slag strakker gezet,
    daarna geen correcties meer gedaan.
     
  16. sisco88

    sisco88

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    25

    ik zal morgen even proberen wat tijd te maken om hem nog een keer uit elkaar te halen. ik heb er zo onderhand al heel wat stukjes plastic uit kunnen peuteren en werkt al iets beter. een nieuwe is al besteld.
    ik maak gebruik van een ezRun 8.5t motor mischien iets te krachtig?
     
  17. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Als je er mee om kunt gaan moet het kunnen,
    als je weinig ervaring hebt,
    en je gas vaak in een keer vol inknijpt,
    dan kun je wel problemen verwachten.

    Mij 13,5 turns vind ik wel in balans met de mogelijkheden van de auto
    en mijn eigen vaardigheden.

    Je kunt eventueel ook op je zender de motor wat afknijpen door het EPA wat
    lager te zeten.
     
  18. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb nu de motor uit de kit er in gezet,
    (de Ezrun moest in de F1 voor een wedstrijd).

    [​IMG]

    Die motor heeft genoeg power om er flink mee te bashen.

    Van de zomer willen we de auto eens testen in purmerend op de
    offroadbaan.
     
  19. sisco88

    sisco88

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    25
    sorry voor het heeeeele late antwoorden maar ik heb dan eidelijk even tijd gehad om hem uit elkaar te halen.

    maar goed, hier een foto van het tandwiel:

    [​IMG]

    zoals je ziet zijn de gaten een stukje groter en ronder geworden maar dit bleek niet het probleem te zijn. de kogeltjes waren na een goede inspectie gewoon afgevlakt....
     
  20. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Het diff heeft geslipt,
    daar zijn de problemen begonnen.
    Ceramische balletjes zijn wel een aanrader,
    maar ik weet niet welke maat er in zit.
    Ik vond ze vrij klein.
     

Deel Deze Pagina