dragonfly

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door $olo, 6 jan 2005.

  1. $olo

    $olo Guest

    ok daar had ik nog niet naar gekeken .
     
  2. G

    G Guest

    Als ie blijft wobbelen, houd de staart vast en geef nog meer gas, mss stopt het gewobbel op een hoger toerental.
    Ook is de heli pas echt stabiel rond > 60 cm boven de grond ivm. grondeffect, dat heb je ook vast al eerder gelezen. :D

    Groetjes Geoffrey
     
  3. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Er moet presiec een 90 gradne hoek tussen het hoofdblad en de paddle zitten..
    Als je iets van zown 90 graden driehoek hebt kan je dat heel goed gebruiken.
    Zelf gebruik ik dat ook..
     
  4. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    80 cm :wink:
     
  5. G

    G Guest

    Dat d8 ik eerst ook, maar dat hoeft niet! Soms is het stabieler als je ze iets tegen de draairichting in, of juist mee zet!
     
  6. $olo

    $olo Guest

    thnx,
    heb nog een boel na te kijken
     
  7. $olo

    $olo Guest

    zo,lengte van de bladen en padles is allemaal symetrisch
    servo 's ook ok
    dan zal het dus aan mezelf liggen ,;)
    oefenen dus
     
  8. G

    G Guest

    Bij mij ook... Als die 2 schroefjes voor de rotorkop binnenkomen, en als er ruimte is om te oefenen.
     
  9. $olo

    $olo Guest

    en ja hoor ,
    vandaag is het dan eindelijk gelukt om me eerste hopjes te maken .
    na een 2 a 3 keer bijna tegen het plafond aan te zitten ,heb ik toch nog met blad van me tail gebroken.(beetje ca en opgelost,;)) ik zit wel met het volgende probleem .
    heb gemerkt dat na een paar keer redelijk hard neer komen ,het kruis niet meer op ze plaats blijft,met als gevolg dat je heli weer alle kanten op wil .
    is dit te verhelpen ?
     
  10. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Beter vastmaken..
    Ik weet niet het kruis vastzit dus ik kan ook niet ff een oplossing verzinnen
     
  11. $olo

    $olo Guest

    kruis zit met tie-rips vast ,als bij iedereen ?
    zie foto eerder gepost.
     
  12. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Hmm dan moet het kunnen..
    Bij mij zelf heb ik in het midden van het kruis twee tyraps (of hoe je dat dan ook schrijft) en aan pootje's van het landinggestel.
     
  13. $olo

    $olo Guest

    heb het midden uitgemeten en een drupje ca op gedaan
    zo blijft in ieder geval het kruis zelf op de goeie maat
     
  14. G

    G Guest

  15. steege2

    steege2 Guest

    heyn ik heb deze heli al een paar maanden, je moet de bladen gewoon goed strak vastzetten dan schud hij veel minder, en een beetje snel opstijgen
     
  16. ruud_kurvers

    ruud_kurvers

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Malden
    @steege2

    als je de schroeven heel strak vast zet dan kunnen de bladen niet tot moeilijk hun ideale positie vinden, waardoor, als de bladen net niet in hun optimale positie staan de heli nog erger kan gaan trillen met minder leuke dingen tot gevolg.
     
  17. G

    G Guest

    Dat d8 ik ook... Maar iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. Zelf denk ik dat je ze 1st soepeltjes hun eigen plek moet laten vinden,
    waarna je ze wat strakker vast kan zetten. :p
     
  18. ruud_kurvers

    ruud_kurvers

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Malden
    Dat is ook een goede mogelijkheid, maar je moet wel oppassen dat je ze niet té strak zet, omdat je de kans hebt dat ze toch nog net niet goed zitten. Ik zou ze net niet te los of te strak zetten (gewoon een beetje uitproberen :wink: )
     
  19. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Ze moeten zo strak zitten dat hij niet gaat trillen en zo los dat de bladen de goede positie kunnen vinden en dat hij bij een crash gewoon uit de positie gaat.
     
  20. ruud_kurvers

    ruud_kurvers

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Malden
    jah precies :)
    je moet het gewoon even uitproberen hoe de heli het minst trilt door hem gewoon even in de hand te houden (NIET OP OOGHOOGTE) en vervolgens de "strakte" van de schroeven verstellen totdat hij het mooist draait.
     

Deel Deze Pagina