hallo, ik bezit een savage ss 4.1cc. ik heb hem 2dehands gekocht en hij ging héél goed. dus ik bergde hem op voor de winter (alles is goed gekuist en ingevet) motor in goed véél after-run. dus ik blij,, eindelijk goed weer. krijg ik hem niet gestart dus. ik geef wat gas en hij gaat. ik laat mijn gas los (dus hij moet stationnaar lopen) valt ie uit elke keer opnieuw. dus ik warm mij motortje op door proberen niet op stationair te komen. valt die uit als die warm is. ik zoek wat info op zet hem op fabrieks instellingen. maar de hendels van de servo moet 90° staan samen met die tussenhendel(gashendels) dus dat doe ik ook. dus zo gezegd zo gedaan. en weeral hetzelfde. op stationair valt die uit en bij het remmen ook. kan er iemand mij helpen? heb wat proberen op te zoeken maar ik vind niet véél gedetailieerde uitleg. mvg, Gregory
Je stationair schroefje iets indraaien. Als je je luchtfilter eraf haalt dan zie je een opening en die moet ongeveer 1 mm zijn. Gewoon even je zender en ontvanger aanzetten, je trim op 0 zetten en zorgen dat die opening ongeveer 1mm is door je stationairschroefje iets in te draaien...
Ik denk dat je zoiezo je stationairschroef wat in moet draaien. Als je remt en hij valt uit kan dat meerdere dingen betekenen. De luchtinlaat van je carburateur wordt gesloten en de motor stikt als het ware, omdat hij geen (of niet genoeg) lucht krijgt. Ook zou ik even een nieuw gloeiplugje gebruiken.
hey bedankt, ik ga nu allees eens proberen. nieuw gloeiplugge heb ik al erin gestoke alvast bedankt en ik laat jullie op de hoogte
Stationair ff opschroeven idd , kan ook wezen dat je meer als die 1mm nodig hebt Waarschijnlijk is door de grote hoeveelheid after-run de boel een beetje gaan aankoeken waardoor de motor wat lastiger loopt. Zodra het blokje weer goed schoon is gespoeld door de brandstof zal het vanzelf beter gaan .......
hoi mensen, dus ik was dus een beetje verkeerd met het schrieven (altijd de verkeerde kant) maar de carburator naald (die de beweging maakt) blijft vastzitten als de opening 1mm is toevallig iemand een oplossing?
Ik snap je berichtje niet echt, maar als de opening (wanneer je in je carburateur kijkt) ongeveer 1mm is, dan zou hij stationair moeten lopen of misschien iets hoger. Dat verschilt een beetje per motor. En met de stationairschroef stel je de minimale opening in.
Het rode deel van de quote doet mij vermoeden dat er aan de LSN gedraaid wordt en niet de stationair .... De stationair naald maakt namelijk geen beweging , de carb. schuif met LSN wel
lol. ik heb eindelijk het probleem gevonde. het lag aan een onozel platsiek prulleke dat bevestigt word aan u gasnaalt. bleek dus kapot te zijn, elukkig heb ik dat altijd reserve. allemaal zeer hartelijk bedankt!! KREGO