Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Danny, meet de gaten op, als deze 27mm van elkaar afliggen(hart tot hart) en de meenemer is zoon 12mm bout, past een force erop..
 
Die van jou ligt ook meer op z'n dak als dat ie op z'n wielen staat zoals ik het begreep :rolling: ;)

Als je pech hebt kunnen ze kapot gaan idd.... Waarschijnlijk breekt het oogje waar de stuurlink op zit...


Ff offtopic ... Weet jij wat voor trek/rotostarts op de R&B 728 passen Anko :?:
Die van Sebazz gaat morgen op de post deze kant op en is zonder dus moet ff voor een oplossing kijken ..

Ik geloof dat Offna .28 trekstarters erop passen, maar weet het niet zeker..
 
Dankje wel voor jullie hulp heb hem weer in elkaar gezet Nu de eerste 2 keer slipte hij daarna niet meer en probleem is opgelost :D

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben op het moment nog niet echt op zoek, dat laat mijn bankrekening nog even niet toe wegens andere modelbouw tegenvallers in de afgelopen weken :p Maar ik zal het even in de gaten houden.

@shogun: dat zijn precies de dingen die ik hier nog een paar heb liggen ;)

@nickjuh: Ik denk dat je een vet oneway lager hebt. Dit kopieerde ik uit een ander topic met iemand met een gelijkwaardig probleem:

Het kan het eenrichtingslager zijn. Deze kan vet worden en zeker bij de K serie. Het lager zit in de motor en deze zou je dan moeten ontvetten. Een andere trekstarter gaat dit niet oplossen.

Edit: Zie ook http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/15201.pdf . Is voor de 4.6 maar het idee is duidelijk. Het gaat om onderdeel 15233.

Dankje wel danny voor het aanbod voor je hulp Maar het probleem is opgelost
Bij een inwendige one-way heb je minder snel last van een slippende one-way als bij een uitwendige ;)

De inwendige worden namelijk gespoeld met verse brandstof waardoor er niet zo veel olie achterblijft.

Het is alleen wel belangrijk om te zorgen dat na het rijden de motor ook echt leeg is , zodat achter gebleven brandstof niet aan kan gaan koeken ;)

@ Nickjuh
Als je er niet uit kan komen mag je hier ook wel een keertje langskomen hoor ;) Zoveel werk is het niet.
 
Heb ik dat.
Ga ik vandaag rijden met m'n savage alles ging goed.
Toen in eens blokeerde alle wielen. dus auto maar uitzetten, en eens kijken wat het kon zijn. voor en achter diff waren oke draaiden netjes in tegengestelde richting.
dus maar verder kijken . versnellings bakkie uitelkaar getrokken en wat trof ik aan
Een ravage :( was een eclipje gesprongen , het ankertje van de versnelling kapot en de tandwiel die de 2e versnelling mee neemt .en het erge is het is dit weekend Super weer is om te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Nou dan morgen kilometers maken om onderdelen te scoren. Moet niet zo moeilijk zijn aangezien het een Savage betreft.:p
Lange leve de kl@#*&.... e-clips
 
Of heeft er hier iemand nog toevallig een 2 bak liggen voor weinig :-D
zal wel goed uit komen , ik woon in deventer . dus als er iemand in de buurt woont hou ik me aanbevolen :zon:
 
Ik wil jullie mening over het verbeteren van de onderstuur. Op hoge snelheid krijg ik mijn SS nl. bijna niet de bocht om, erg veel onderstuur.
Nu las ik dat ie met dirt bonz banden veel beter stuurt, maar dat ie ook gauwer omkiepert in de bochten.

Dus dacht ik aan wide offsets zoals hier rpm wide offsets, samen met de 4852 of de 4853 Wie heeft hier ervaring mee? goed idee? of zijn er betere banden? elke input is welkom.
 
je zou het kunnen proberen op te lossen met banden maar een beetje spelen met diff olie werkt denk ik iets beter..

ikzelf het 30000 achter en 50000 voor.. Stuurt erg goed..
 
eerst remmen en dan insturen.

scheelt je een hoop geld

haha, goed punt. dit kan ik niet ontkennen. Hij reed 100 mt verderop , ik reed vol gas en had niet in de gaten dat ik zo dicht bij de muur was. Ik stuurde wel natuurlijk, maar 't was een ruime flauwe bocht. Voor ik het in de gaten kreeg, knalde hij al tegen de muur.

Mijn diffs draaien al ontzettend soepel, ik snap daarom niet waarom andere olie het onderstuur verbeterd. dikkere olie achterin zorgt alleen maar voor meer onderstuur volgens mij. ik heb hem 2ehands, dus welke olie er is gebruikt weet ik niet. De diffs draaien met de hand in ieder geval heel soepeltjes.
 
Banden: Ombouwen naar de 17MM hex, en dan HN x2 bandjes eronder,. gaat perfect, valt ie minder snel om, 2 keer zoveel grip, rijdt beter, beter voor de diffs, minder slijtage, en ik kan nog wel even doorgaan.. pk verkoopt ze voor 40 eurie per 4..
 
Back
Top