Het gaat om een probleem waar een kennis nu mee zit. Hij bestelde (als Belg) enige tijd geleden diverse kleine zaken bij een Nederlandse winkel voor ongeveer 250 euro. De winkel wordt hier trouwens af en toe genoemd dacht ik. (De naam mag ik hier zeker niet vermelden?) Een overzicht van de gebeurtenissen: Voorafgaand aan de bestelling werd 1 of 2 keer gemaild ivm een kleine vraag --> direct antwoord. - dag 0: bestelling online geplaatst, betaald via paypal, bevestigingsbericht van bestelling gekregen - dag 14: nog altijd niks ontvangen en niks meer vernomen -> winkelier gecontacteerd. De winkelier wist te vertellen dat niet alle onderdelen binnen waren en dat deze nog altijd in besteling stonden bij zijn leverancier. - dag 28: na een maand nog niks gekregen -> winkelier nogmaals gecontacteerd. Geen reactie - dag 35: nog niks gekregen -> winkelier nogmaals gecontacteerd. Geen reactie - dag 40: nog niks gekregen na bijna 6 weken --> winkelier nogmaals gecontacteerd. Nog geen reactie. - dag 42: Dit was vorige vrijdag (23/04). Nogmaals de winkelier gecontacteerd. Deze keer nu ook het geld teruggevraagd. Voorlopig nog geen reactie. De winkelier werd iedere keer via mail gecontacteerd. Welke stappen kunnen nog ondernomen worden of wat is de volgende stap?
TS vraagt advies over "hoe om te gaan" met de stiuatie? Persoonlijk vind ik dit wel modelbouw gerelateert, gezien de tegenwoordige tijd. Telefonisch (persoonlijk) contact zou ik zeker aanraden.....Met name voordat de bestelling gedaan wordt. Even checken of alles voorradig is, dan pas bestellen! Een bestelling van 250 euro, vind ik overigens geen klein bestellinkje. Snap dat men zich daar druk over maakt
Gewoon even op een zaterdagje een dagje uit van maken met wat vrienden.....en zeker overal op het net laten weten om welke winkel het gaat :spam: !
met je vrienden langsgaan? als je hun toch mee neemt kan je ze gelijk gaan afpersen maar even zonder gein gewoon zelf naar de winkel toe gaan en leg het probleem op tafel en vraag je voor de spullen of nu direct je geld terug. wilt hij je geld niet terug geven dan zou ik gelijk naar de politie stappen
Paypal inschakelen. Ik heb tot 2 keer toe mijn geld terug gekregen via Paypal omdat de verkoper in gebreke bleef. Paypal heeft een goed systeem in het terugvorderen van betalingen voor dit soort situaties. edit: Overigens had ik net het omgekeerde, ik kreeg netjes van de verkoper die ook op dit forum genoemd werd mijn geld terug gestort via paypal omdat het onderdeel niet leverbaar was en het maanden kon duren eer dat onderdeel er weer was. Hulde daarvoor.
zal gewoon naar die winkel langs gaan met vrienden langs gaan al geeft tie dan nog niets trek je hem gewoon achter zijn kassa vandaan en even buiten goed gesprek beginnen
pff wat een stoere praat allemaal... Denk niet dat dit de tips zijn waar de TS op zit te wachten... Inderdaad contact opnemen via de telefoon en als dit niets word contact opnemen met Paypal... die hakken vaker met dit bijltje ben ik bang voor..
idd gewoon bellen vaak is er iets waarbij je zegt, ja kan gebeuren. pas na die stap kan je verder gaan denken. zoals naar de politie gaan. gaan dreigen in een winkel lost niets op. alleen dat je een berg gezeik ermee krijgt.
Denk dat het wel duidelijk is wat zinvol is en niet..... Emil, mod Edit open op verzoek van de TS voor vervlolg verhaal.... Wees slim en houd je aan de richtlijnen , anders zit hij zo weer op slot.... Met of zonder gevolgen voor degene die dit advies NIET hebben opgevolgd...
En die stoere adviezen laat je dan gewoon staan Bel gewoon met de winkel, en vraag of ze alvast kunnen leveren wat wel op voorraad is.
Eerst en vooral bedankt om dit weer even open te zetten. Ondertussen is er toch antwoord gekomen van de winkelier. Wel echter na een nieuw mailtje waarin vriendelijk werd verzocht het geld terug te storten. De winkelier wist te vertellen dat nog niet alles op voorraad is maar dat hij hetgene wat wel op voorraad is (zo'n goeie 3/4de van het totaal), al zou versturen. De rest zou hij dan nasturen. Het eerste deel zou onderweg zijn en zou eerstdaags moeten toekomen. Op de vraag wanneer de rest dan wel zou op voorraad zijn, kon hij niet antwoorden. Dit was afhankelijk van zijn leverancier en hij ging het nog eens navragen. Als er geen uitsluitsel komt dat dit binnenkort is, zou de rest terugbetaald worden. (Naar de winkel gaan is wat ver. ) En dan even een algemene vraag: wat doen de meeste winkeliers als bepaalde zaken niet op voorraad zijn? Wachten met versturen van de bestelling of de bestelling in delen versturen?
Tja, dat ligt eraan. De meesten wachten tot alles er is. De gene met wat meer service sturen het in 2 keer op Soms betaal je daar extra voor, soms niet.
Mijn ervaring. Bij veel internet winkels kan je dit aangeven hoe het afgehandeld wil hebben. Standaard is het vaak, dat wordt geleverd wat op voorraad is of binnen een korte tijd (enkele dagen) geleverd kan worden. Het restant van de order wordt ge"cancelled".
Veel internet winkels presenteren ook met wat ze online hebben staan dat het ook op voorraad is. Ik ken winkels die veel producten online hebben staan maar niet op voorraad hebben, dit alleen om toch ervoor te zorgen dat de klanten niet bij anderen gaan shoppen. Jammer genoeg heb je soms ook te maken met outdated producten en kan het lang duren voordat er wat afgestuurt wordt. In alle gevallen dat het niet geleverd kan worden is het wel zo vriendelijk om een mailtje te sturen betreffende de situatie.
de winkellier heeft bijna altijd na een week al de spullen binnen van zijn leverancier. als die het niet meer heeft kan het idd best lang duuren. maar dat er niet gereageerd wort op je mailtjes is idd niet netjes. mocht je toch besluiten als de 1/4 van de spullen niet komen om langs te gaan. print je mailtjes uit en neem die mee. ps. en toch zou ik dan met zu'n 2e gaan. gr Sander.
Nog even een update. Na een eerste levering van zo'n 80% van het totaal is vorige week met dus de nodige vertraging ook de rest geleverd. Uiteindelijk werd alles dus geleverd maar het duurde dus wel heel lang.
Ik heb vanochtend een winkel gebeld om te vragen of alles dat in mijn winkelwagen zat ook op voorraad was.... de fw-06 heb ik hier niet op de plank staan meneer. Ik kan hem wel bestellen maar dat gaat 2 weken duren...nou dan u ik kijk even verder, dank u.... Andere shop gebeld en net mijn FW-06 en wat lossen onderdelen opgehaald .. Was balen geweest als ik +-400 euro had betaald (ideal) en op een later tijdstip zou horen dat mijn bestelde FW-06 niet op voorraad is en ik nog 2 weken moet wachten...
Ik had ooit een mailtje gestuurd naar een winkelier met de vraag of een aantal onderdelen op voorraad waren. De onderdelen stonden op de website. Ik had een lijstje doorgestuurd met de nummers, onschrijving en de prijs volgens zijn site. Alles was op voorraad werd me verteld. Dus kon ik rap bestellen en rap ontvangen. Toen ik na anderhalve week nog niks ontvangen had, stuurde ik toch nog eens een mailtje terug. Wat bleek? Hij had zich vergist. Toch niet alles was op voorraad. Jaja, toevallig vergist .... Ik heb dan maar vriendelijk mijn geld teruggevraagd. Toevallig (deze keer wel) kwamen de onderdelen er de volgende dag toe van zijn leverancier. Ik heb dan toch maar de onderdelen aanvaard.