Ik heb na een crash en bij het herstellen daar van presies opgemerkt dat de rotor bovenaan scheef staat naar rechts toe maar de motor en het witte tandwiel van onder staat ook naar rechts toe ten opzichte van het geheel. Ik heb er een foto bij gedaan voor aan te tonen wat ik wil zeggen. Ik moet er wel bij zeggen dat de rotorstaaf zelf niet krom staat dit kan je namelijk duidelijk zien. Weet er iemand of dit normaal is? Uploaded with ImageShack.us
Inderdaad, dat is normaal. Een heli met een rotor die rechtsom draait hangt altijd een beetje over naar rechts.. Dit hebben ze direct in het frame gecompenseerd, zodat de heli recht hangt.
Oke bedankt ik ben nog maar pas bezig en dit is mijn eerste helicopter met achter rotor. Ik had nog een vraagje ìk heb soms dat ik gewoon recht vlieg in een grote sporthal dat mijn heli dan ineens een andere richting gaat aan nemen en hij vervolgens tege een muur Ofzo vliegt heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik heb er nu al een paar vlieg beurten op zitten maar ik zit nog altijd met het probleem dat hij maar niet wil vooruit vliegen. Ik heb ook al geprobeert om het staafje aan de servo zelf daar het bevestigings oogje wat dieper in te draaien maar zonder veel succes :s kan iemand me verder helpen ?
Heb je al geprobeerd of de servo de volle uitslag naar "voorover" haalt? Ik heb het nl. wel eens gehad dat de servo vastliep op een stofje ofzo. Dit kan makkelijk omdat het "open" gemonteerd zit op de printplaat allemaal.
Zit die servo wel nog goed tegen de printplaat aan dan? Als daar ruimte of speling in komt, zal die ook minder goed werken. Let wel, wanneer je volledig naar voren stuurt, dient de tuimelschuif ook naar voren te kantelen. Gebeurd dit niet, zul je nooit naar voren komen. Gezien dat je het hebt over niet naar voren kunnen komen, lijkt mij toch echt dat er iets niet klopt. Mocht je beschikken over een camera, dan zou ik eens een video-tje maken. Dus heli in je hand, beetje gas en naar voren sturen. Dat zou voldoende aanwijzingen moeten geven waar we het moeten zoeken. Zorg daarbij dat de tuimelschijf en servo's zichtbaar zijn.
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan, maar voor alle zekerheid terug naar de basis: heb je de SwashPlate Alignment Tool gebruikt na de crash? Zie: 6ddN5jDo52w[/media] - E Flite Blade MSR Using SwashPlate Alignment Tool Peter