De nieuwe honey Bee FP

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Martin49, 15 jul 2009.

  1. Koelkast

    Koelkast

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    67
    Zoals even terug had ik ook moeite met contact krijgen. UIteindelik is het me gelukt. Bel tussen 18:30 en 19:00, dan is hij thuis (het is een shop vanuit huis). Bij mij gaf hij aan dat er idd wat problemen waren met achterstallige e-mails en andere dingen die voorang hadden even.
     
  2. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    ik vermoedt dat jouw staartmotor het aan het begeven is beste Eric,
    probeer eens een nieuwe motor erop te plaatsen ;-)
     
  3. novastar

    novastar

    Lid geworden:
    26 nov 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Hasselt Limburg
    honeybee FP2 te koop

    Ik verkoop mijn honeybee wegens gebrek aan tijd.
    is ongeveer 5 maanden oud maar heeft weinig gevlogen vermits de winterperiode.
    nooit serieus gecrashed ofzo. in zeer goede staat.
    de kit is compleet, je kan dus onmiddelijk vliegen.
    ook zijn er een hele boel reserve onderdelen bij. altijd handig.
    Verder heb ik hem ook ge-upgrade. hij heeft een krachtigere hoofdmotor (extrme) en betere rotorbladen.
    de originele zijn er nog bij.
    ook een trainingkit is erbij.

    voor meer uitleg:
    tel: 0472 291212 0472 291212. enkel af te halen in hasselt. (zodat je zelf kan zien dat er niets mee scheelt)
    fotos kan ik eventueel mailen, maar kan ze niet plaatsen hier.

    vaste prijs 100 euro. nieuw met upgrade en onderdelen kost deze 180 euro. (in de goedkoopste internetshop) op een ander of in belgie betaal je nog veel meer.
     
  4. knoxville

    knoxville

    Lid geworden:
    31 mei 2008
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    @novastar

    Verkopen kun je in het verkoopgedeelte. Deze draadjes zijn om info op te doen.
     
  5. Koelkast

    Koelkast

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    67
    Ag, er gebeurd hier weer is wat.

    Heb zelf ook weinig te melden. Vliegen gaat super en nadat ik de bladhouder heb uitgerust met een spijker door de balpoints is het niet meer kapot te krijgen. Ook de Extreme 370 motor zorgt voor minder schade; bij gas los remmen de bladen sneller af door de zwaader lopende motor.
     
  6. novastar

    novastar

    Lid geworden:
    26 nov 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Hasselt Limburg
    jaja.. dat weten we, pastoorke...wou het gewoon hier even vermelden onder de mensen die geinteresseerd kunnen zijn.. k heb geen 6 miljoen joden ofzo gedood he.
     
  7. novastar

    novastar

    Lid geworden:
    26 nov 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Hasselt Limburg
    extreme


    heb ook die extreme motor en die loopt idd veel strakker. was blij met die upgrade...
    al krijg ik wel het verweer dat ik niets extra's kan bijtellen omdat ze die upgrade vergelijken met een spoilerke op een auto... (daar gaat de verkoopwaarde niet van stijgen , zeggen ze dan:) )
    maar ze mogen hem 'even' er op zetten als t blijkbaar niet veel moeite kost :)

    groetjs
     
  8. Koelkast

    Koelkast

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    67
    Ik had toen even moeten afkloppen ofzo. Ik heb een batterij meter op de 4in1 gesoldeerd en die maakte denk ik tijdens een vlucht kortsluiting. De heli gaf opeens vol gas en lag gelukkig in niet al te veel stukken. Tijdens openmaken 4in1 hoorde ik al wat rammelen en inderdaad was er een chipje afgesprongen en verkoold. Overal is de 2.4ghz verzie ook uitverkocht, dus vliegen zit er even niet in. Het ging de laatste tijd zo goed :(
     
  9. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Hallo allemaal, ik heb dit forum al wel eens geraadpleegd maar nog nooit wat gepost. Nu heb ik toch even een beginners verhaaltje en een vraagje.

    Ik heb (als beginner) na veel rondkijken de honeybee FP 2 aangeschaft. Ik heb er niet veel mods opzitten hoewel ik er sterk over denk om de EZ blades aan te schaffen. Dit lijkt me gewoon veel rustiger vliegen. Hij is nu zo gevoelig qua sturen.

    Ik heb na een giga crash van een metertje of 20 hoog (overmoedig heet dat) ongeveer de hele honey bee van de grond af moeten herbouwen. :( Ik heb de staart rotorbladen nooit weer kunnen vinden alsmede een paar stukken van de hoofd rotorbladen. Voor de rest waren de meeste plastic onderdelen wel aan vervanging toe en waren de main shaft plus de flybar behoorlijk krom. Toch maar wat rustiger aan doen aan beginner geloof ik.

    Afin ik had wat onderdelen besteld en tot mijn verbazing had ik de helicopter behoorlijk snel weer compleet en werkend voor een niet al te hoog bedrag. Dat bevalt me nou zo goed aan de FP2, onderdelen zijn niet zo duur dus ben ik niet al te bang om eens wat hoger te vliegen!

    Totdat ik de 4in1 door liet branden. Die is toch wel prijzig ala 40euro incl. verzendkosten. Ik heb de amp-beveiliging van internet geplukt en de zekeringen tussen beide motoren en de 4in1 geplaatst. Maar wat blijkt? Ik kan met een 7,5 ma zekering niet opstijgen aangezien de zekering vroegtijdig doorbrand. Nu ben ik benieuwd of dat bij meer FP2 eigenaren voorkomt? De beste oplossing lijkt me om eens een 8 ma zekering te proberen en anders een 8,5 of een 9 mochten die bestaan. Wat is jullie mening hierover?

    Alvast bedankt!
     
  10. X3mE

    X3mE Guest

    Ik ben ook geen ervaren modelbouwer, maar ik heb nu de Honeybee FP2 toch al ongeveer 6 maand en enkele crashes verder bevalt de heli mij nog steeds.

    Ik gebruik zelf de superblades XP en die bevallen me zeer goed. Maar ook met de stock blades, had ik geen klachten. Voor stabiliteit zou ik vooral met de gewichtjes op de flybar spelen. Meer gewicht = slomere reactie en minder bruuske bewegingen van de heli.

    Ik heb als veiligheid voor de 4in1 slechts een 6A zekering en daarmee doet hij het al maanden goed. Misschien een probleempje met de main motor dat ie teveel stroom wegneemt en daardoor de zekering laat springen. Als je een spare main motor hebt, raad ik je aan om die is te testen. Of anders iets verkeerd in mekaar gezet bij de montage van de main shaft?

    just my 2 cents
     
  11. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    7,5 is goed. Als die steeds doorbrand heb je mogelijk een ander probleem. Er loopt iets aan of je hebt een probleem met je motor. Al bij 9 Amp is de kans heel groot dat je 4 in 1 toc doorbrandt
    Groeten
    Martin
     
  12. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    als je boven 7.5a komt is je motor misschien noet 100% meer, of de tandwielen zijn te strak. 7.5a is zat.
     
  13. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Ik heb net een nieuwe motor besteld bij rc technics, plus die flybar gewichtjes. Hopelijk word ie dan wat stabieler. Even wachten dus eer ik weer kan vliegen! (en crashen ;) )
     
  14. berghen

    berghen Guest

    Eergisteren mijn honey bee bestelt.
    Vandaag kwamen ze hem al afleveren was helaas niet thuis, dus morgen nu komen ze morgen weer langs.
    Was alleen het trainingskruis en wat extra onderdelen vergeten te bestellen, die komen een paar dagen later.

    Maarja laat ik hem maar mooi even op de kast staan, en ondertussen dan maar even lekker simmen.Als het me lukt;)
     
  15. Dave1979

    Dave1979

    Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Apeldoorn
    Leuk om te horen! In het begin zal dit zeker even wennen zijn, vlieg zelf al een jaar met een Belt CP en sinds een paar maanden heb ik er een Honeybee FP (v1) bij. Deze vlieg ik inmiddels gemakkelijk maar de Belt blijft toch spannend ;-) Heb je al wat heli ervaring of is dit helemaal nieuw voor je ?

    Veel plezier er mee en hou vol als het even wat minder gaat!!
     
  16. berghen

    berghen Guest

    Ik heb nog geen heli ervaring.
    Heb wel een piccoz maar dat kan je niet vergelijken.

    Hiervoor heb ik gevlogen met een cessna 182, dus heb al wel gevoel met de sticks. Even wachten op de postbode en dan kan ik daarna weer verder met straten hehe.
     
  17. berghen

    berghen Guest

    Nou vandaag de honeybee in ontvangst mogen nemen.
    Even lekker een uurtje of 2 gesimt, en dan toch de stoute schoenen aangetrokken.
    Kon niet wachten op het trainingskruis:cool:
    Heli stond al goed afgestelt, alleen op de transmitter even lopen zoeken, want wat in het boekje staat klopt niet maar goed.
    Lekker donker buiten, even plek gemaakt in de tuin.
    En tja met kriebels in de buik de pitch knop omhoog hehehe:eek:
    Ben toch zeker 30 cm van de grond gekomen.

    Maar heb al 2 conclusie getrokken , ik wacht toch echt nog even tot het trainingskruis binnen is.
    En een sim is leuk om het gevoel te krijgen hoe je heli kan reageren in het echt, maar je kan het totaal niet vergelijken.Had al een voordeel dat ik met vliegtuigen vloog, waardoor ik al een beetje de feeling heb voor de sticks. Maar mijn poging om te hooveren is niet echt gelukt, ik was meer aan het rond vliegen dan stilhangen 8O.

    Waarschijnlijk komt morgen het pakket met reserve onderdelen binnen en het trainingskruis dan kan ik maandaag weer een poging wagen.

    Ben dan heel de week vrij, en zal als het lukt gelijk een filmpje maken van mijn vliegervaring. Kan iedereen gelijk zien hoe moeilijk het is haha.:D
     
  18. birdiebnl

    birdiebnl

    Lid geworden:
    17 mei 2010
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hellendoorn
    Bij deze een filmpje van een hoover poging in de huiskamer met de Honey Bee FP V2, het valt niet mee als je alleen Lama V4 ervaring hebt :D



    Bert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Geen crash, dus een goede vlucht toch? :D
     
  20. birdiebnl

    birdiebnl

    Lid geworden:
    17 mei 2010
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hellendoorn
    Ach, en dan ook nog maar een klein filmpje van een poging buiten.
    Het viel me niet tegen, zonder schade toch weer een tweetal accus leeg gevlogen, en het gevoel lijkt nu toch langzaam wat te komen.



    Bert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina