Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Sow, ik heb STRC casters + steering blocks + hub carriers gehad en na enkele maanden trouwe dienst waren ze nog zgan. En mijn Rustler heeft gemiddeld zijn tijd hoger dan 30CM van deze aardkloot doorgebracht ;)
     
  2. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Haha, daarom stond ik :confused: te kijken! Misschien kwam het wel omdat er een kleine beetje speling tussen de caster en steering blocks zat...
     
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ahh jij had STRC caster en Traxxsa steering blocks right? Denk inderdaad dat daar ergens de oorzaak zit...
     
  4. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Yep, men leert van zn fouten dan maar he! ;) Alleen dan vind ik het nog steeds behoorlijk apart dat ook het alu staafje wat de caster block verbind met de steering ook gebroken is! Bij de linker was die trouwens behoorlijk krom!
     
  5. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Juist! dan kunnen er krachten optreden die je bij optimale passing niet had gehad. :D
     
  6. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Komt allemaal weer goed! ;) Trouwens passen de 2.2 velgen van Traxxas fatsoenlijk op de Rusty of moet je er iets voor aanpassen?
     
  7. denbosch

    denbosch

    Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Berichten:
    111
    Ik rij met de standaard accu van 8,4 V 3000mah en met een 28/ 83 vertanding.
    De accu en de motor worden erg heet, de regelaar ook.
    Moet toch eigenlijk niet kunnen.
    Ik rij wel volgas, en dan weer vol in de rem. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben.
    Standaard zit er een 25/83 op.
     
  8. selwyn

    selwyn

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    141
    Locatie:
    Vogelwaarde
    Volgas en vol in de rem daarna is niet echt goed voor deze motor.
     
  9. denbosch

    denbosch

    Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Berichten:
    111
    Ik kan de standaard 25/83 weer monteren, dat is zo gedaan.
     
  10. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Ik zelf heb ook moeite mn temperaturen laag te houden. Heb ondertussen al eens de 90 graden aangetikt op de motor :confused:
    Er zijn een aantal pinions onderweg (19, 21 en 23t) dus daar gaan we dan weer verder mee testen! :cool:

    edit: ik rij trouwens wel op lipos 2S 40C 5000Mah
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  11. mixit

    mixit Guest

    @ Dikke hond

    Hoe lang rijd je dan ? 5 seconden ? :D
     
  12. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Nope, toch wel een dikke 20/25 min per lipo...
     
  13. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    lees je post eens door;)
    lol:D
     
  14. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Excuses mannen ;)
     
  15. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Weet iemand nog een goede upgrade voor de CVD? Aangezien de MIP upgrade niet echt een toppertje is als ik hier en daar op forums rond koekeloer...
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  16. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Jato driveshafts? (#5550).
     
  17. denbosch

    denbosch

    Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Berichten:
    111
    Ben benieuwd welke pinion je het beste bevalt.
     
  18. selwyn

    selwyn

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    141
    Locatie:
    Vogelwaarde
    Dat zal de 19t worden ;)
     
  19. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Welke spur heb je daarbij?
     
  20. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Wat bereik je nou eigenlijk als je met een kleinere pinion gaat rijden?
    Hogere top of snellere acceleratie?

    En met een kleinere pinion moet je spur toch ook weer groter?
    Die vertandingen is mij nog niet helemaal duidelijk... :confused:

    correct me if im wrong:

    kleinere pinion - grotere spur = meer acceleratie / lagere topsnelheid
    grotere pinion - kleinere spur = minder acceleratie / hogere topsnelheid
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina