Hallo, Ik wil binnekort ook een keer naar een onroad Circuit Maar ik heb zelf nu een graupner chadori off road .... Maar mijn vraag is .. rijden er meer mensen met offroad auto,s op een on road Circuit . ????? mvg,mike
er word bij mijn weten niet op onroad asvalt circuits met offroad autos gereden maar wel op tapijt indoor,maar ik zou niet weten waarom je niet op een onroad circuit zou mogen rijden ik zou wel even een mailtje stuuren naar de club waar je dat wil gaan doen,met de vraag of ze er geen bezwaar tegen hebben. :? :wink: doei tom
er zijn mensen die wel rijden op onroad circuits , maar het is niet zo leuk als met een onroad te rijden => afstelling is toch veel anders
Ik zelf ben er erg op tegen, er zijn speciale ofraod circuits aangemaakt, dus is het niet nodig om tussen ons onraods te gaan rijden. Daar in tegen is de rally cup van HFCC wel leuk, maar er worden dan ook schansen neer gelegd. Ik raad het je af, enkel als er geen ofraod gelegen heid in de buurt is zou je misschien eens een kijkje kunnen nemen. Groet Robo
Gewoon een asfalt circuit? Dat zal niet zo'n punt zijn en met de goede banden kun je nog behoorlijk hard gaan ook
als je rally auto hebt is het geen probleem, gewoon straatbanden eronder stouwen en rijden maar. buggy is zelfde alleen is het met een truck wel wat minder omdat je top veel lager ligt. toch?
een off-road is er gewoon niet op afgesteld, want ze hebben allemaal een grotere draaicirkel. Ook is het zo dat je heel erg veel last hebt van overhellen het is niet voor niets dat me Neo zo laag boven de grond ligt.
je zult verbaast staan hoe snel een afgestelde b4 op tapijt is ik denk op tapijt bijna net zo snel als een toerwagen :roll: :wink: er worden op tapijt ook off-road wetstrijden gereden en dat gaat behoorlijk snel kan ik je vertellen :wink: 8) mvg tom
ik zou toch uitkijken met dit soort uitspraken. want renee (evmc lid) reed met zijn T4 fk toch maar een sec langzamer dan met ze touringcar. en om eerlijk te zijn de wagen leek harder te gaan op het rechte stuk dan de touring mischien door de achterwiel aandrijfing ???
op asfald weet ik het niet,maar op tapijt is een buggy (B4) nog sneller dan een truck (T4)en ik heb op lage zwaluwe weleens een buggy zien knalen en dat ging bijna net zo snel dan een tourihgcar 8O je kunt op tapijt (en op zand) zelfs een wielie maken met een buggy 8) :lol: doei tom
een buggy is breed en is dus stabieler in een bocht, die ligt mss hoger maar kan wel bijna even snel door de bocht!
oke ik geef het toe een buggy kan rete snel zijn(als ze de baan afsnijden door door het gras te rijden)
ok ik hou ermee op. Om even weer on-topic te komen ik zou het niet weten, want ik heb het nog nooit gezien.
het is naar mijn weten offroad, en niet ofraod, en asFalt in plaats van asvalt, maar dit terzijde, ik heb wel eens met een e-maxx op het circuit van gouda gereden, ik vond het zelf zeer saai, het is veel leuker om met een offroad wagen op een plek te rijden waar de wagen voor bedoelt is. afgezien van het feit dat je waarschijnlijk toch niet ver komt maar je gaat met je onroad wagen toch ook niet op een offroad baan rijden. ronnie
en rally wagens dan,daar worden ook wetstrijden mee gehouden op een off-road circuit maar het gaat er op de eerste plaats om de fun :wink: maar met 10 man met ee T-maxx op een circuit is weer wel fun,dus maakt het niet uit of dat het op een on of off-road circuit is :lol: fun fun fun dat is belangrijk doei tom
Voordat ik toerwagen reed, heb ik met een FG beetle bij AMCA gereden. Daar waren op die momenten rijders die het wel leuk vonden, want het ging gewoon: ERG HARD En als je goed kan remmen, dan valt dat overhellen in de bocht ook best mee. Het kan dus best!
heb je dan speciale banden of de vering anders ingesteld. Als ik op on-road rijd glip ik alle kanten op maar heb wel straat banden en een asso B4. Ik heb nu een stabilisator besteld uit amerika, ik weet niet of dat veel helpt. :roll:
met een anti-roll bar denk ik dat je juist achter grip weg neemt en voor meer stuur krijgt,de anti-roll bar gebruik ik alleen als er veel grip is (bv op een tapijt baan) of misschien als de baan erg vlak is een dune(bv de zwarte anti-roll bar). als er zand of rotzooi op de straat licht heb je natuurlijk nooit grip zelfs niet met een tourwagen wat ik wil zeggen is dat je ook naar de ondergrond moet kijken maar ik denk met de juiste banden dat hij al beter moet gaan :wink: grtz tom