savage valt stil net wanneer ie schakelt

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door KREGO, 8 mei 2010.

  1. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    mijn savage ss (f4.1)
    valt stil wanneer hij gaat schakelen.
    hij houd in en valt dan still (kan net niet schakkelen)
    kan iemand me helpe?

    mvg.
     
  2. Jizmac

    Jizmac

    Lid geworden:
    14 dec 2009
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Rechts van Zwijndrecht & onder Papendrecht
    Tijdens het wegrijden of van zijn eerste naar de tweede. Ik denk zelf tijdens het wegrijden.
    Loopt ie onregelmatig stationair of iets anders bijzonder?
    Aandrijving gaat stroef?
     
  3. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zet de HSN een kwart slag rijker en kijk of het probleem dan ook nog is. Het lijkt erop dat je hem te arm hebt afgesteld.

    M.v.g. Mark
     
  4. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    hij trekt vrij goed op.
    als ik aan mijn tandwiel draai gaat het soepel maar er is een punt waar het toch even stroef gaat.
    ga morgen is de HSN rijker zetten.

    mvg
     
  5. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Als het op een punt stroef gaat moet er toch een belletje gaan rinkelen.
    Ik zou toch even je versnellingsbak nakijken, misschien zit er wel een steentje in een tandwiel gedrukt.
     
  6. ET-Power

    ET-Power

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Humbeek (Belgie)
    Het feit dat hij inhoudt vanaf het moment dat hij schakelt betekent niet veel goeds, want op zich is schakelen naar 2de zeker vergelijkbaar met wegrijden vanuit stilstand qua belasting en dat doet ie prima zo te horen...;)

    Je versnellingsbak even opengooien lijkt mij inderdaad de beste oplossing
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat het vergelijkbaar is klopt niet helemaal...

    Op het moment dat de bak naar z'n 2 gaat schakelen zit de motor al richting z'n top wat toeren betreft , daar komt dan nog 's een extra belasting bovenop vanwege het schakelen. Als de motor dan te arm staat afgesteld trekt ie die extra belasting niet meer ;)

    Ik zou doen wat Mark ook al zei , eerst eens een kwart rijker zetten op de HSN.
     
  8. ET-Power

    ET-Power

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Humbeek (Belgie)
    Da's ook waar, hangt er een beetje vanaf hoe de versnellingsbak is afgesteld, bij mij schakelt die een heel pak sneller om juist uit de hoge toeren wat weg te blijven.

    HSN ff herzetten is natuurlijk snel even getest vooraleer je heel de bak uiteen begint te gooien :D
     
  9. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    versnelling nagekeken.
    geen prob te zien
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Heb je de HSN al wat rijker gezet?

    M.v.g. Mark
     
  11. foppe

    foppe

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Het is moeilijk om met zo'n summiere beschrijving de oplossing te geven. Zet even een filmpie op youtube zou ik zeggen.
    Het neigt i.i.g. naar te weinig brandstof. Misschien is het filtertje verstopt?
     
  12. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    en waar komt dat stroef lopen dan vandaan??


    Misschien een te strakke gearmesh?
     
  13. foppe

    foppe

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Dat stroef lopen kwam bij Jizmac vandaan, daar kwam Krego zelf niet eerst mee.

    Krego is dat heel lichtjes aanlopen van je Gearmesh? Dan staat je gearmesh een heel klein beetje te strak. Heel lichtjes aanlopen op 1 punt mag op zich, maar het is beter om dit af te stellen. kwestie van je motor 0.1mm op te schuiven.

    Maar wat ik al eerder zei, een videootje zegt veel meer...
     
  14. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Gewoon de HSN wat rijker zetten zoals al tig keer gesuggereed werd..
     
  15. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    gear stond al te strak.
    dus dat is al opgelost.
    moet nu nog testen maar zal pas voor dit weekend zijn.
    mvg
     
  16. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    héhé,
    alles is goed.
    hij schakeld goed van 1ste naar 2de.
    maar de 3de niet.
    dus ik heb wat gelezen.
    en las dat je je 3speed uit elkaar moet halen voor 2de naar 3de te regelen.
    maar ik vind nergens waar het uitgelegd word HOE dit moet.
    meschien weet iemand dit?

    mvg
     
  17. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    De 3 speed moet juist uit elkaar als je de 1 naar 2 wilt afstellen. De 2 naar 3 doe je door het gat in de zijkant.
     
  18. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    dat is wel zeer lastig om dan af te stellen.
    of toch niet?
    jij weet nergens een tutorial staan ofso?
    EDIT: gevonden http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=69474

    is hier een trukje voor om hem direct goed af te stellen?
    mvg
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  19. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als je je 1 naar 2 goed hebt afgesteld is het alleen maar makkelijker om de 2 naar 3 af te stellen.
    Alleen al omdat je de hele gearbox niet open hoeft te maken.

    Hoe heb jij je bak afgesteld dan?
    steeds opengemaakt of van buitenaf??
    als je steeds van buitenaf hebt gesteld staat je bak in zijn 2 met optrekken en schakelt hij naar 3 als je gaat rijden..

    De tutorial zal ik ff opzoeken,die staat ergens op de site van HPI..

    De manual staat hier http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/87218.pdf

    de afstellingen moet je ff zelf uitzoeken.. die zijn geheel afhankelijk van je eigen voorkjeur. er zijn wel richtlijen.

    Anders eens een keer kijken op www.savage-central.com hier kun je echt ALLES vinden voor je savage..
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  20. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    lol,
    heb deze van muzzo gekocht.
    en had al de schroefjes toe gedraaid.
    dus hij zal altijd in zijn 2de naar 3de geschakeld hebben.

    mvg
     

Deel Deze Pagina