hallo... ik zit weer met een probleem.... de schroeven van mijn motorsteunen zitten ramvast ik gebruik normaal gewoon lock bond van bison. gebruik ik de verkeerde?? wie weet hoe ik die los krijg m.v.g. delfin
als ik mij niet vergis is een motersteun in metaal. schroeven ook. dus ze kunnen wel wat aan. zet er maar gerust kracht op ik gebruik altijd de lock-tight van hpi zelf. mvg
om lock-tide /bond los te krijgen kan je de boutjes verwarmen. Als ze heet zijn gaan ze makkelijk los. Verwarmen met een aansteker, soldeerbout, brandertje, oid.
Jaap heeft gelijk altijd goed warm maken met een penseelbrandertje of iets dergelijks. Niet forceren de inbus is zo beschadigd en dan moet je gaan klooie om dat weer eruit te krijgen.
Klopt... ik gebruik zelf deze: Dick Best Electronicaonderdelen online - Mini Soldeerbrander (Powered by CubeCart) Hij kost maar €2,50 en je moet dan alleen nog maar even een flesje aanstekergas bij de aktion te halen voor 78 cent.
Locktite los krijgen verwarmen, als je imbus dol is even een torx bitje zoeken en met een paar klappen in je imbus bout slaan, daarna losdraaien en klaar is klara. Lukt dat nog niet, dan een gleuf dremelen en met een rechte schroevendraaier proberen uit te draaien.
Gebruik de blauwe lockbond van bison, en gebruik 1 drupje!!!! De blauwe krijg je wel gewoon weer los, en het doet wat het moet doen... Lockbond koop je bij de praxis, en zit in een mooi klein tubetje, niet in een halve liter.. Goed passend gereedschap is ook erg handig...
ik heb er flink wat kracht op gezet maar dan draait hij dol had vanmiddag even nieuwe inbussen gehaald zet die erin en hij komt los :-D:-D de inbusjes waren versleten nieuwe inbussleutels waren dus wel nodig... maar het is opgelost... bedankt voor de snelle reactie's.. PS: hoe duur is die hpi loctite??
nu moet ik het nog proberen met de schroeven van de trekstarter plaat ,dat ding achter de trekstarter ( die krijg ik niet los want het kopje (inbus) is kapotgedraaid hoe ga ik dat oplossen??
Op je brandstoftank? Het lijkt mij simpel dat je die moet richten op het deel waar de loctite zit, dus op je schroef waar de hitte direct op het schroefdraad komt.
Een paar tips voor de volgende keer als je gaat sleutelen: -Maak de auto eerst een beetje schoon alvorens je gaat sleutelen. -Gebruik niet te veel lock-tite/bond -Gebruik de juiste sterkte lock-tite/bond -Gebruik lock-tite daar waar nodig (metaal op metaal en niet op plastick delen). -Beknibbel niet op goed gereedschap, goed gereedschap is nu eenmaal duur. Maar uiteindelijk bespaar je er toch geld mee en een hoop geemmer. -Vervang tijdig versleten boutjes en denk niet oo die kan nog wel ff
Een vraagje over lockbond van bison, ik had onlangs blauwe locktight gebruikt bij mijn dji phantom, en dit bleek het plastic te slopen , loste op of werd poreus cq breekbaar, resultaat shell naar de malle moer, er komt altijd wel iets naast de schroefverbinding terrecht, heeft lockbons NIET dezelfde uitwerking, voor ik weer een shell verknal :-( En bestaat er ook een middel voor als je een schroefje bevestigt in plastic, sommige hebben namelijk een metalen busje met draad, andere gaan gewoon in plastic
Normaal heb je geen borgmiddel in plastics nodig. Als je het wel nodig hebt is het plastic al versleten.
Als het plastic versleten is kan je een druppeltje superlijm in het gaatje laten vallen en een schroef erin draaien. Je kan de schroef eerst even met vaseline insmeren, dan kan je hem in ieder geval weer los draaien. Soms heb je mazzel en vormt de superlijm een nieuwe schroefdraad...
die shit gewoon niet gebruiken. het lijkt wel of iedereen liever iets vastlijmt ipv zorgen dat je bevestiging gewoon goed is.
Ik gebruik nooit locktite op mijn motorschroeven. Die komen nooit vanzelf los. Integendeel, deze gaan altijd net vaster zitten...