Warm worden = Uit vallen?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door maikel13, 20 mei 2010.

  1. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Hallo,

    Heb nog steeds problemen met m'n rush evo >.<

    Constant als je langer dan 3-4 minuten rijd valt ie uit en kan die amper nog starten.

    Heb al de afstellingen naar orgineel etc, meer benzine en minder.. Niks werkt blijkbaar.

    En hij loopt ook zeer hard stationair. En dit krijgen we ook niet goed .. Heb al met stationair schroefje geprobeerd, met trimmer etc. Niks werkt >.<

    Suggesties?

    Gr,
    Maikel
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Klinkt als veel te arm afgesteld of ergens een lek in je brandstofleidingen.
    Is je motor geseald? Kan ook zijn dat er ergens lucht binnenkomt waar het niet hoort zoals bij je backplate of onder de koelkop door.
     
  3. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    het armpje dat jouw carb pen toe slaagd is meschien op 1 of andere manier kapot of verwronge,
    maar dat mag normaal niks te maken hebben met na 2-3minute uit te vallen.
    heb zelf al is een lekje gehad in mijn brandstof darmpje.
    mijn motor draaid toen ook zeer hoog en viel ook altijd uit.

    mvg
     
  4. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    kan een versleten blok zijn
     
  5. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Een blok wat warm word en afslaat, kan versleten zijn. Chek je compressie eens
     
  6. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Compressie is zeer laag, alleen 1e start is zeer hoge compressie. (Koude start)

    En waar zit dit darmpje ding ? :p

    Heb namelijk de manual niet meer ..

    En nee komt geen valse lucht binnen en ook geen kapotte slangetjes.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2010
  7. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Ga er dan maar vanuit dat de motor versleten is..
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Typische verschijnselen van een versleten set.
     
  9. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    En waar zit dit darmpje ding ? :p

    [/QUOTE]

    Darmpje= brandstofslang/fuelline
    En inderdaad klinkt als een versleten zuiger/cilinderset.
    En een nieuw motortje is ook wel een goed plan zo duur hoeft het niet te zijn.
     
  10. maikel13

    maikel13

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Klazienaveen
    Dit is het probleem dus..

    Nergens zijn onderdelen verkrijgbaar voor de rush evo.

    Zal ik dan wel goed doen om een nieuw motortje te kopen?
    Als er iets anders kapot gaat is er bijna niks te krijgen..
     
  11. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Vergelijk de prijs van een compleet nieuwe auto met de prijs van een losse motor en trek je conclusies.
     
  12. snoek

    snoek

    Lid geworden:
    9 mei 2010
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Arnhem
    En als je een nieuwe auto gaat halen denk er dan aan om op de onderdelen te letten. Het heeft geen zin om een nieuwe auto te kopen als de onderdelen slecht te verkrijgen zijn.:thumbsup:
     
  13. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    even voor de luie mensen hier de manual gevonden..
    http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/562.pdf
     

Deel Deze Pagina