Vx-12 motor afregelen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Wes56, 4 jun 2010.

  1. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Hallo,
    Ik kreeg van iemand een protech 1/10 auto. Door tijdsgebrek werd deze bijna nooit gebruikt.Deze auto is voorzien van een vx 12 motorke.
    Ik heb alleen verstand van vliegtuigen en niks van auto's.
    Wie weet de fabrieksinstellingen van de naalden van het motortje?Hier is waarschijnlijk overal aan gedraaid geweest.
    Ik zou deze 3 naalden terug op fabrieksinstelling zetten om opnieuw deftig af te regelen.
    Er zit eentje aan de gasschuif op de carburator en 1 klein schroefje met veer aan de achterzijde en dan heb ik nog de grote regelschroef.
    Wie kan me helpen?
    Alvast bedankt.
    Mvg Wes.
     
  2. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Lees de stickies even door over wat welke schroefjes precies zijn.
    Meestal kan je als basis instelling alles op flush zetten (schroef gelijk met de behuizing) en vanaf dat punt eerst de HSN afstellen (meestal indraaien) en als de HSN goed staat de LSN afstellen. Tussendoor en als laatste de stationair even zo zetten dat ie mooi stationair blijft lopen.
     
  3. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Motor draait nu maar ik kan de motor niet stoppen.Enkel als ik mijn vinger op de carburator opening doe gaat hij uit.
    Als de carburator sluit gaat de motor niet uit.
    Wat doe ik verkeerd?
    Mvg Wes.
     
  4. kloppertje

    kloppertje

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Bodegraven
    De motor moet ook blijven draaien als je het gas dicht draait, dan blijft de motor in z'n stationair lopen. Anders zou de motor telkens uitvallen tijdens het rijden als je bijvoorbeeld remt.
    Je moet trouwens nooit je motor stoppen door de carburateur dicht te houden met je vinger! Hiervoor moet je het luchtfilter er af halen, en dan kan er erg snel vuil in de motor komen. Je kunt de motor beter stoppen door met bijvoorbeeld een doek tegen de uitlaat te drukken, of door een schroevendraaier tegen het vliegwiel te houden.
     
  5. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ok dat is me dan ook weer duidelijk.
    Dacht dat het ook zo moest zoals vliegtuigmotoren.
    Mvg Wes.
     
  6. ET-Power

    ET-Power

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Humbeek (Belgie)
    Huh vallen die stil wanneer je het gas volledig toetrekt? Lijkt me toch ook niet echt interessant? :eek: Hoe krijg je die dan weer draaiend in de lucht?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.814
    Locatie:
    Sassenheim
    In de lucht hoef je niet te remmen. De truuk is om de trim op maximaal te zetten zodat daarmee het gas niet te ver terug valt. Wil je de motor uitzetten moet de hendel eerst terug naar stationair en dan de trim terug die net de carburateur afsluit.
     
  8. ET-Power

    ET-Power

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Humbeek (Belgie)
    Ah vandaar! Amai je lijkt wel zowat op alle fronten thuis Roelof :D

    Van vliegers weet ik (helaas) nog maar bitterweinig...het boeit me ook wel sterk, maar hier in de buurt van Brussel zijn gewoon geen geschikte locaties te vinden.
     
  9. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Iemand nog suggesties?
    Ik heb de carburator zo afgeregeld de grote voor de brandstof 3 slagen open.
    Het klein vijsje die op de gasgevel zit is nu gelijk met de behuizing.
    De stationairschroef is ingedraaid zodat de carburator bij gas dicht nog een 1 à 1,5mm openstaat.
    Toch wil mijn motor niet meer starten.
    Hij heeft eventjes gedraaid en heb toen de uitlaat dichtgehouden om te motor te doen afslaan.
    Sindsdien wil hij niet meer starten.
    Bougie is niet stuk.
    Mvg Wes.
     
  10. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    in onze motoren zitten geen bougies maar gloeipluggen. het verschil is dat een bougie vonken geeft en een gloeiplug gloeit blijkbaar raken veel mensen in de war met deze dingen.
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Is dat detail genoeg om in 1 post te verklaren?

    Kan ook een verzopen motor zijn icm een wat lege gloeiplugsteker, elke klots brandstof pist dan gelijk de plug uit.. en dan start het ding dus ook niet..
     
  12. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik bedoel natuurlijk gloeiplug. Verkeerd getikt.
    Misschien door verzopen motor.Zou kunnen want paar keer liep de brandstof uit de carb.
    Ik heb nog 1,40 Volt op mn gloei stekker.Dit zou toch voldoende moeten zijn?
    Zal dit nog eens proberen met volle batterij.
    Mvg Wes.
     
  13. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    er hoort geen brandstof uit de carb te lopen ook niet als hij verzuipt dan heb je ergens een lek zitten
     
  14. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik bedoelde dat ik zodanig veel keer gepompt had en ik trok de luchtfilter eraf om eens te zien. Die stond toen bijna vol met brandstof.
    Het liep er niet uit hoor.
    Mvg Wes.
     
  15. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik probeer hier verder in mn draadje te werken alvorens ik een nieuw topic moet starten.
    Weet iemand welke brandstoftank hier op mn protech 1/10 wagen met vx12 motor past?
    De mijne is kapot en had hem verwijderd maar kan hem nergens meer vinden.
    Was eentje met een drukpompje op.
    Liefst zo goedkoop mogelijk.
    Alvast bedankt.
    Mvg Wes.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.814
    Locatie:
    Sassenheim
    Manual -> art.nr. -> google

    Of anders een telefoontje naar een winkelier die in Protech doet?
     
  17. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik heb geen handleiding.Type van auto weet ik ook niet.
    Dit model is het: [​IMG]

    [​IMG]

    Zou er graag een nieuw tankje opzetten en nieuwe wielen.Dan gaat hij misschien in de verkoop.

    Mvg Wes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. ET-Power

    ET-Power

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Humbeek (Belgie)
  19. ET-Power

    ET-Power

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Humbeek (Belgie)
    En als je even google op 'Fuel tank T0600.036' kom je steevast op een winkel uit die hem verkoop :D
     
  20. Maus0506

    Maus0506

    Lid geworden:
    10 jun 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam Overschie
    Voltage is onbelast, dus zonder op de gloeiplug gestoken te zijn, vrijwel altijd normaal. Ookal is de batterij bijna leeg.

    Je zou het voltage moeten meten zodra de gloeiplug erin zit, alleen kun je er dan niet zo makkelijk meer bij ;)
     

Deel Deze Pagina