solenoid ventielen 6v of 12v veranderen?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door lord ultranoob, 10 mei 2010.

  1. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Sorry hoor, maar ga je nou eerst eens inlezen. Er klopt niets van je redenatie. Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.
     
  2. lord ultranoob

    lord ultranoob

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    342
    Locatie:
    in het sprookjesbos
    excuseer! ik heb het nog eens gelezen en er klopt inderdaad geen bal van.
    hoe kan ik het nou oplossen: de regulator kan ongeveer de helft aan druk aan
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.835
    Locatie:
    Woerden
    Dan zal je een drukregelaar moeten zien te krijgen die wel die druk aan kan. Een andere oplossing is er gewoon niet! Pas wanneer de druk minder is dan de maximale druk die de ventielen en slangen aan kunnen kan je verder.
    De drukregelaar zal je dus rechtstreeks op de patroon aan moeten sluiten. Eigenlijk net als bij een gasfles in je caravan. Daar zit de drukregelaar rechtstreeks aan de fles om de druk van ongeveer 8 Bar in de fles (propaangas) terug te brengen tot 0,1 of 0,2 Bar voor je gasstel of kachel.
    Maar 8 Bar is nog lang geen 60 Bar! Een dergelijke drukregelaar zal niet zomaar bij de campingwinkel om de hoek verkrijgbaar zijn.
     
  4. lord ultranoob

    lord ultranoob

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    342
    Locatie:
    in het sprookjesbos
    hmm dat zal wel lastig worden
    kan ik anders een solenoid vinden die die druk aankan en dan evt op een klein extern batterijtje zoals bij die nitrous express kit?

    edit: het is idealer als de regulator het aankan.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.835
    Locatie:
    Woerden
    Je zal hoe dan ook een regulator nodig hebben om van die hoge druk naar een veel lagere druk te gaan. De hoge druk in de patroon kan je niet gebruiken voor de inspuiting. Je krijgt dan veel en veel te veel tegelijk binnen wat je motor direct zal stoppen of uit elkaar laten klappen als er ook nog eens voldoende brandstof aanwezig is.
    Die kleine batterij die in de kit wordt aangegeven kan dat ventiel ook niet aansturen. Lees maar wat Micropuller in reactie 33 heeft geschreven!
    Nog een klein adviesje, lees alles wat hier al geschreven is nog eens grondig door, alle antwoorden staan er volgens mij al lang in!
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Wil je weten hoe een reduceerventiel (= correcte benaming voor wat jij drukregelaar noemt), die een druk van 60 bar aan kan eruitziet?

    [​IMG]

    Kost ergens tussen de 100 en 150 Euro
    Hoe denk je dat op je autotje te krijgen? (en te koppelen aan je slagroompatroontje?) Heb je de beschikking over een draaibank en/of freesbank?

    En begrijp ik nu goed dat je van plan was de solenoid te voeden uit je ontvangeraccu? Dat gaat je dus zowiezo niet lukken. Zoals ik al zei, een solenoid die die druk aankan werkt op 12V= en trekt heel wat Amperes (een 5A voeding voldeed bij mij i.i.g. niet)

    Heb je ooit een lachgasinjectiesysteem van dichtbij gezien? Heb je je ooit afgevraagd waarom deze allemaal ongeveer hetzelfde zijn opgebouwd?
    Je kunt wel stug doorgaan met je regulator en mini-solenoid idee, maar waarom denk je dat zoiets niet allang bestaat? Omdat het zo niet werkt misschien?
     

Deel Deze Pagina