Probleem met air retracts

Ik heb onlangs een T-28 Trojan gekocht, met retracts op lucht.
Nu heb ik de alles geinstalleerd, en als ik het landingsgestel laat uitkomen, gaat dit zeer snel, echter, wanneer ik het terug laat inklappen, gaat dit tergend langzaam (40 tal seconden) ..Wat kan het probleem zijn :confused: ? Heb aales aangesloten zoals in de handleiding. Het landingsgetel zat origineel bij de kit.. Merk is Black horse models.

En op hoeveel bar moet mijn druktank staan om ok te zijn?
 
Ik heb onlangs een T-28 Trojan gekocht, met retracts op lucht.
Nu heb ik de alles geinstalleerd, en als ik het landingsgestel laat uitkomen, gaat dit zeer snel, echter, wanneer ik het terug laat inklappen, gaat dit tergend langzaam (40 tal seconden) ..Wat kan het probleem zijn :confused: ? Heb aales aangesloten zoals in de handleiding. Het landingsgetel zat origineel bij de kit.. Merk is Black horse models.

En op hoeveel bar moet mijn druktank staan om ok te zijn?

Ik denk dat er een restrictor word toegepast op je naar binnen gaande slag van je gear, deze kan in het ventielblok zitten (wat je met je servo bediend)....................:cool:

Groet Peter.
 
Het enige wat er in het ventiel zit is een klein gaatje aan de ene kant , messchien dient dit als restrictor?? Anders zit er juist de schuif in om de 3 kanaaltjes te bedienen..
 
wat voor type retrack wordt gebruikt ?
Spring air systeem (lucht druk voor gear-up en een veer voor Gear-down) maar 1 lucht aansluiting op de lucht cylinder)

of dubbel lucht (2 lucht aansluitingen per lucht cylinder)

Hoeveel druk zet je op het systeem ??
 
Geeft je servo wel de juiste uitslag ?

Door dat pennetje verbind je 2 gaatjes , als het pennetje te ver gaat of niet ver genoeg krijg je ook zo iets.

Het beste van hand uitproberen .

Mvg Johan
 
Als ik druk insteek, en ik laat het landingsgestel zakken, en dan neem ik die leiding af, en bedien het inklapppen, dan gaat het even snel als het uitklappen, dus dan heb ik het probleem niet....
 
Als ik druk insteek, en ik laat het landingsgestel zakken, en dan neem ik die leiding af, en bedien het inklapppen, dan gaat het even snel als het uitklappen, dus dan heb ik het probleem niet....

Dat houd dus in dat de leiding waarmee je uitklapt, in z'n teruggaande slag geknepen wordt.............je hebt het dus gevonden, in je ventiel zit een restrictor (vernauwing) maak eens een foto van je ventiel.
en kijk net zoals Plotterweld al aangaf naar je servo weg.
 
full


Dit is de klep... Kan ik die restrictor vinden, en uithalen?
Of koop ik beter een 3wegs klep zonder restrictor? Heb gezien bij hobbycity dat ze er 2 hebben, maar weet niet of die ook met restrictor zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is de klep... Kan ik die restrictor vinden, en uithalen?
Of koop ik beter een 3wegs klep zonder restrictor? Heb gezien bij hobbycity dat ze er 2 hebben, maar weet niet of die ook met restrictor zijn...

Als de servo trekt aan het ventiel gaant het landingsgestel naar buiten, drukt de servo naar het ventiel gaat je gear up.............yes / no???
 
Dat kan ik kiezen hé, de 2 buitenste leidingen zijn naar de poten, de middelste is naar het reservoir. Als ik de poten apart bedien met mijn pompje, is er geen probleem, dus de in de zuigers zit er geen restrictor.. Messchien een slecht ventiel?? apart gaat alles :rolleyes:
 
Kan er mij soms iemand vertellen waar ik een 3 way valve kan vinden? Dus air up en air down.. Liefst ergens in Europa, dat ik ze snel in huis heb..
 
hobbyin. je zou kunnen proberen om de slangen van in/uit klappen om te draaien. Verplaatst het 'probleem, dan weet je waar het zit. Ventiel zou je ook even uit elkaar kunnen halen en schoonmaken, invetten en opnieuw proberen.
(als het in het echt ook 40 seconden zou duren om in te trekken, dan zou je het ook kunnen laten ;-) )
 
Heb ondertussen een volledig Robart setje gekocht, druktank, leiding, en deze klep, kan ik de snelheid instellen :D . Zal een stuk beter gaan dan die meegeleverde onderdelen denk ik
 
Back
Top