HPI PRO4 forum

Discussie in 'Electro auto's' gestart door alfaracer, 1 feb 2005.

  1. alfaracer

    alfaracer Guest

    Hallo,
    Ik wil hierbij een topic starten over deze 1:10 elektro-(wedstrijd)auto.
    We kunnen hier vanalles bespreken, zolang het maar over de PRO4 gaat.
    bijvoorbeeld:
    * bouwtips
    * afsteltips
    * wedstrijdervaringen
    * hop-ups
    * onderdelen bestellen
    * uitwisseling afstellingen

    [​IMG]



    Na de vakantie, ga ik er twee bouwen, en begin hierbij met een vraag om bouwtips. Waar moet je op letten, wat gaat moeilijk ?

    Ik weet bijvoorbeeld dat je met het bouwen van de dempers er rekening mee moet houden dat het zuigertje makkelijk/soepel in het huis moet vallen. eventueel heel even op een dremel zetten en langs een fijn schuurpapiertje halen.
     
  2. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    ik zou niet te veel met een schuurpapiertje aan de slag gaan :?
    ik denk niet dat het nodig is en als je er eenmaal een paar keer mee gereden hebt dat het vanzelf beter gaat.

    grts tom
     
  3. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    heey ik denk dat je niet erg veel respons zal krijgen als het gaat om alleen de PRO 4 omdat er hier haast niemand is die die auto rijd.

    mischien een idee om het gewoon om te dopen naar electric wedstrijd ervaringen en dergelijke.

    waar je afstellingen kan uitwisselen en dingen die je net zelf aangaf
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hmm. elke auto is anders, dus afstemogelijkheden lijkt me sterk, Tips gaan meestal ook over 1 specefice wagen, tja, is deze topic wel nodig.
    als je vragen hebt kun je deze natuurlijk hier stellen.

    groet Robo
     
  5. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
  6. alfaracer

    alfaracer Guest

    Nou, ik dat zoiets op te starten als op dit forum http://www.rctech.net, electric on road.
    Hier staan heel veel topics, specifiek over een auto.
    En afstelling kun je niet uitwisselen als het niet dezelfde auto betreft.
    Ik praat hier wel over wedstrijd-rijders zoals in NK/EK, ICC, en clubwedstrijden.
    Specifiek over de PRO4, staat op het forum van RCtech:
    http://www.rctech.net/forum/showthread.php?s=&threadid=18333
    dit is 385.285 keer bekeken, en 9918 antwoorden sinds mei 2003. 8O
    Kijk dan hier, zulje zeggen, OK, maar de circuits/afstellingen in Amerika is ook weer anders. bijvoorbeeld er wordt veel tegen de klok in gereden, en in Europa net andersom. Dus ik dacht in het nederlands, toegespitst op benelux-rijders ....... :wink:
     
  7. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    zo veel antwoorden zul je hier niet krijgen denk ik :lol:
    wat betreft afsteling dat blijft toch iets persoonlijks en kun je best een afsteling van iemand uit amerika of waar dan ook gebruiken en als bassis
    gebruiken en daar je eigen persoonlijke dingen aan veranderen.
    verder maakt het niet veel uit of je met de klok mee of tegen de klok in rijd ook met betreking tot de afsteling,,(ik heb daar geen moeite me)
    de laatste keer dat ik een wetstrijd gereden heb in lage zwalue had de winnaar een pro 4 en die zag er strak uit.


    grts tom
     
  8. alfaracer

    alfaracer Guest

    OK, maar ik ga gewoon door. :!:
    de bouw is inmiddels begonnen van 2 stuks HPI PRO4 :wink:

    eerste tip: :idea:
    de schroeven zijn van matige kwaliteit.
    gebruik goed materiaal, en draai de inbusschroeven niet te vast, of je draait ze door, en krijg ze nooit meer los.
    Torx-schroeven (zoals Corally) zouden veel beter zijn. je kunt ze natuurlijk ook hierdoor vervangen.

    bouw-foto's volgen spoedig. :wink:
     
  9. hallo,

    Ik ben benieuwd, ik vindt de pro 4 een mooie wagen. Het lijkt me ook een goede auto. Atuhsi Hara wint der ook aardig wat mee volgens mij. :roll: veel succes verder met de bouw.

    groet Cees
     
  10. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ben benieuwd

    Ik ben zelf ook erg geinteresseerd geraakt in de Pro 4
    Voor zo ver ik hoorde is het een top auto, en is het enige nadelige dat de aandrijving (voornamelijk de hubs) nog al snel breken.

    Groet Robo
     
  11. alfaracer

    alfaracer Guest

    klaar voor de start :D
    de chassis' zijn aan de randen gelijmd met secondenlijm (pas op voor de chemische reactie !), en de accu-slots bijgevijld en gelijmd

    [​IMG]
     
  12. alfaracer

    alfaracer Guest

    hierbij een beter zicht op het chassis:
    [​IMG]
     
  13. Mooi hoor :banana: Veel succes met der verdere bouw en werk niet te snel :oops: en doe rustig aan. :)
     
  14. alfaracer

    alfaracer Guest

    Thx Cees :wink:
    dus let op die inbus-schroefjes ! je draait ze zo kapot....
    [​IMG]
     
  15. Wat voor gereedschap is het? Het kan nl. ook aan het gereedschap liggen wat je gebruikt.
    Ik gebruik hudy en heb der nog nooit wat mee dolgedraaid alleen waren er al een paar dolgedraaid bij me xray. :cry:

    groet Cees
     
  16. alfaracer

    alfaracer Guest

    het probleem is het "plastic" van de gear-boxes aan de andere zijde van het chassis. dit materiaal is zo sterk, en aangezien je zelf de schroefdraad erin moet draaien, zet je teveel kracht en krijg je een uitgelubberd schroefje.
    daar heb ik inmiddels iets op gevonden, neem een "donor"schroef, met stevige grotere kop (natuurlijk wel dezelfde schroefdraad !) en draai die eerst in het plastic. haal hem er terug uit, en dan de originele erin.
    edited: doe er ook een beetje vet of zeep op, helpt zeker !!

    hierbij een foto van de pivot-blocks, voorzijde.
    de standaard setup volgens handleiding is vooraan 2,5 , en achteraan 3.0.
    Ik zet een auto op vooraan 1,5 en achteraan op 2,5.
    de ander auto voor: 2.0 en achter 2.5.
    je dient hiervoor dus extra pivotblocks te kopen (18,95 eur/stuk)

    [​IMG]
     
  17. Blade_3

    Blade_3 Guest

    je moet gewoon hudy imbus kopen. ik heb er nog noooit iets mee dolgedraaid. en daarnaast, waarom heb je eigenlijk 2 pro4's gekocht, ok, een pro 4 is goed, maar 2, had dan een xray gekocht, dan heb je tenminste een goede wagen EN goede schroefjes :lol:
     
  18. alfaracer

    alfaracer Guest

    ik heb er twee voor de prijs van een gekocht in de USA; 8) (goedkope dollar)
    let op: voordat iedereen mij gaat vragen hoe of wat, ik heb veel geluk gehad dat ik ze kon laten meenemen door een vriend (via Belgie) als kado, zodat er geen btw en invoerrechten over betaald hoefde te worden.

    en aangezien ik samen met mijn zoon race, rijden we beiden dezelfde auto :wink:

    btw :pRO4 was 2e en 3e bij het WK. en de X-Ray ???? (grapje, no offence)

    hierbij de gearbox (oneway) front, loopt zeeeer soepel.
    let op dat je hem mooi shimt met de bijgeleverde shims. zodat hij zonder speling netjes in de gearbox-cover vastzit.
    [​IMG]
     
  19. marvin

    marvin Guest

    Mischien zijn ze niet allebij voor hemzelf?
    Iemand bij ons op de club (hotwheels) rijd ermee, en rijd ook nomac (niet dat dat wat zegt) En is erg te spreken over de auto, hij rijd ook voorin het veld op de club.
    Ik heb bij pkracing hun eigen inbus sleutels gehaalt (2,2.5 en 3mm) die kosten 12 euro per 3, en ik vind ze net zo fijn als de hudy draaiers.

    Eerst gebruikte ik op mijn evo 2 zon schroefendraaier met een inbus bitje, maar daar draaide is de schroefen mee dol, met die set van pk kreeg ik ze er alsnog uit....
     
  20. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ik heb trouwens iets gehoord vorrig seizoen over die pro4, er was iemand die daar die gearbox kapot had gereden, geen idee hoe, maar hij was er niet echt tevreden over... ik zou hem inderdaad echt goed uitschimmen, dat ze echt soepel lopen zonder geratel.

    zit trouwens wel erg veel vet op zeg.... het maakt je alleem maar trager...
     

Deel Deze Pagina