Motor versleten

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door HPI-RACING, 30 jul 2010.

  1. HPI-RACING

    HPI-RACING Guest

    Hoe ken ik aan me auto horen als me motor al versleten is??
    om mss moet ik wel een nieuwe motor

    Groetjes.Ruben
     
  2. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Een versleten motor heeft weinig compressie, wordt erg warm, loopt niet lekker meer stationair en valt uit zodra hij warm is. Zo zijn er nog een tal van symptomen. Je motor hoeft niet altijd alle symptomen te hebben hoor. Soms enkele, soms een combinatie van.

    Hoe veel heeft je motor gelopen, en wat voor motor heb je?
     
  3. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Maar deze symptonen zijn natuurlijk niet altijd een versleten motor toch?

    Ja weinig compressie is natuurlijk niet snel iets anders (weet niet of een lekke koppakking wel eens voorkomt bij modelbouw)
     
  4. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Waarom zet je er niet bij elektries of Diesel :rolling: :rolling: :rolling:
    Zit wel verschil in hoor
    mvg
    Frederik:D
     
  5. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Moet ik dat snappen?

    Jij schijnt het grappig te vinden maar als je het ff uitlegt kan ik er misschien iets van leren.
     
  6. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    hpi-racing,
    beste,
    open nou toch niet elke een nieuwe topic..

    je kan niet echt horen dat je motor versleten is.
    maar er zijn wel enkele aanwijzingen die lochii jouw al heeft verteld.

    mvg
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    :thumbsup:

    Dat is idd kort samengevat het lijstje met meest voorkomende symptomen :yes:

    Lekke koppakkingen hebben we niet , waterkoeling en de bijbehorende kanalen ben ik iig nog nooit tegen gekomen in 1 van m'n motoren en heb er toch aardig wat (gehad).....

    Je kunt hooguit last hebben van een losse koelkop waardoor er compressie gaat lekken , maar dat merk je dan snel genoeg aangezien je hele auto dan onder de vette zooi komt te zitten.
     
  8. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    nee oke water en olie kanalen dat weet ik.

    Maar voor mijn werk reviseer ik ook vaak luchtcilinders en die hebben als afdichting ook een aluminium ring en ik dacht dat er tussen de koelkop ook zo'n soort ring/pakking zou zitten en dat die eventueel kapot zou kunnen zijn.
    En dan zou je dus ook minder compressie hebben naar mijn idee.
    Maar dat kan dus niet begrijp ik zo.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo'n aluminium en/of koperen pakkingring zit inderdaad op de cilinder voor een optimale afdichting met de verbrandingskamer maar dat is niet de enige functie. Door meer of minder ringen bepaal je de compressie waarmee je ook het ontstekingstijdstip bepaalt.

    Als in zo'n pakking een knik zit kan je hem nog prima gebruiken want als je de kop goed vast draait zal de pakking prima in zijn juiste vorm geplet worden.
     
  10. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Kijk dat is tenminste een reactie waar men wat van kan leren.

    Je kunt iemand wel gewoon domweg uitlachen om zijn opmerking maar....
    Laat maar verder, het wordt vast wel begrepen wat ik zeggen wil.
     

Deel Deze Pagina