hallo Aangezien me verteld erd dat ik deze vraag beter in het electro gedeelte kon zetten zet ik het dus hier maar neer. Ik doe nog niet zo lang aan rijden en zit met de volgende vraag. Tijdens een grondige schoonmaak kwam ik de zogenaamde "anti squat shim" tegen in mijn auto. Mijn vraag is, wat is de functie van dit onderdeel? wat is er anders als ik het op 1, 2, of 3 graden zet. Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat de bedoeling hiervan is. Groeten Rode (mods, deze http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=17837 kan dus weg)
Als auto leek heb ik zelfs een idee Als iemand "squat" gaan hij door de benen. Deze shims zullen dus een bepaalde stugheid aanbrengen die het squatten tegen gaat. Dit in het "zwakke" deel van de vering.
tnx voor de snelle reactie. weet iemand dan mishcien waarom bij de buggy ik hem op 3 graden moet zetten en bij de truck op 1 graad. Het zal dan dus beter zijn als ik het maar laat zoals het stond.... :S ?
Anti-Squat More More anti-squat generally makes the rear of the car more sensitive to throttle input. The car has more steering while braking, and also a little more powering out of corners. On high-traction tracks, it may feel as if the car momentarily has more rear traction accellerating out of corners. A car with more anti-squat can also jump a little higher and further, and it will soak up bumps a little better, off-power. A lot of anti-squat (4° or more) can make the car spin out in turns, and make the rear end break loose when accellerating. Less Less anti-squat gives more rear traction while accellerating on a slippery or dusty track. It also gives more side-bite. Less anti-squat will make the car accellerate better and faster through bumpy sections. Very little anti-squat (0° or 1°) makes the rear end feel very stable. It also makes power sliding a lot easier. Note that anti-squat only works when you're accellerating or braking, it does absolutely nothing when you're coasting through turns. The harder you brake or accellerate, the bigger the effect of anti-squat is. alstublieft. bron: http://users.telenet.be/elvo
je moet niet naar belgen luisteren voor alle afstellingproblemen is het verstandig te kijken in de hudy boekjes. ik heb bij me xray FK een echt gewelig setup boekje gekregen. alle instellingen zijn verklaard en vooral het belangrijkste, wat je ervan merkt aan de auto. ook zeker zo handig... Mark
heb er dus geen boekje bij gekregen. Voor 5 dollar in amerikaq te koop, hier nog niet echt goed naar gezocht ofzo. verder ook niet echt nodig want ik ga toch niet veel veranderen aan de standaard instellingen enzo. (denk ik) enne, WAT er verdanderd met de instellingen wordt inderdaad wel uitgelegd hierboven :roll:
hoi roderick_schmitz de standaard anti squat setup voor de B4 is 2 deg en dat zou ik zo laten als ik jouw was je zal er alleen wat van merken als je hard remt of als je hard accelereerd en over hobelige stukken :wink: maar op de site die cooper op gaf staat alles op wat je wil weten sucses :lol: ps ik zelf rij meestal op 1 deg :wink: grtz tom
ik kan juist heel goed engels, en trouwens, het hudy boekje is ook helemaal int engels. en verder, op die Belgse site staat lang niet alles wat er aan een auto af te stellen is. daarnaast ook nog eens met domme namen aangegeven... maja, als je er tevreden mee bent, succes, ik blijf bij Hudy Hudy Rockz
njah, die site is veel groter dan je denkt, ik zou eerst eens alles bekijken, als je alles uitprint heb je geen 'boekje' maar een 'bijbel' dus er staat wel degelijk veel info in, ik zeg niet dat het volledig is want daar weet ik niet genoeg van.. :lol: hij weet nu toch wat het is of niet soms ... belgenhater... :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink:
Xray set-up boekje Het set-up boekje is speciaal voor xray T1FK maar er staan voor elke rijder wel handige dingen in (of je moet het al allemaal al weten).
Hier het setup boekje van Hudy daar staat alles gewoon in. http://www.hudy.net/flash_stuff/all_in/index.htm Even klikken op het foldertje naast het kistje (helemaal rechts) daarna setup guide downloaden. John