Zenoah 38 trust?

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Harmpy35, 15 aug 2010.

  1. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    Als Zenoah zelf zegt dat ze niet speciaal voor modelbouw een
    motor bouwen maar het een goed werkende ombouw is, dan zal het wel kloppen neem ik aan.



    Maar wat maakt het uit.

    Ze maken betrouwbaar spul.

    Ze zijn wat zwaar en de power is in vergelijk wat minder.
    Maar ze zijn goed.


    Ik zelf hoop dat nog meer merken met een 20CC benzine komen.
    Volgens mij zijn ze de enige die deze inhoud leveren.

    Ik vind een 20CC wel leuk maar gezien het gewicht kan je net zo goed een DL-30 nemen. Is dan net zo zwaar en ruim 2x zoveel vermogen.

    Hoop dat er een DL-20 komt....
     
  2. Teus

    Teus Guest

    DLE ook goed? New DLE 20cc Gasser!
     
  3. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    DL of DLE is hetzelfde. Naam iets veranderd.
    Had het al eens gelezen maar nog niet met foto,s erbij.
    En of ie nou echt kwam of geruchten.

    Hoop dat ie snel te koop is.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
  4. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Die dle 20 is binnenkort ook in nederland leverbaar
    Het zijn goede motoren voor wijnig geld

    Zenoah motoren zijn ook wel goed maar hier in nederland is er maar 1 importeur die de prijzen ongelofelijk over de kop gooit
    Ze zijn inkoop namelijk goedkoper dan een dle
    Juist omdat deeze motoren meer een masaproductiemotor is
    Die voor verschilende doelijnden gebruikt worden

    Terwijl de DLE motoren speciviek zijn ontworpen voor de modelbouw
     
  5. Teus

    Teus Guest

    Hier is een schone taak voor je weggelegd Jeroen ;)
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Gekloond bedoel je .:rolling:

    Chinesen ontwerpen niks , maken alleen maar na .

    Mvg Johan
     
  7. razor

    razor Guest

    beste,

    iedereen die drie kratten DLE motoren besteld, word per direct "importeur" gemaakt
    dat jij er een zooi gekocht hebt, maakt je nog niet tot exclusieve Importeur van Nederland,
    ik heb een maand of wat geleden het zelfde aanbod gehad van DLE,
    heb jije een site waar je een en ander kan vinden?

    op de zelfde manier, ben ik "importeur" van Futaba en OSmotoren (geweest)

    ik durf te beweren dat ik Futaba in veel gevallen nog steeds goedkoper kan leveren dan waar ook in Nederland en china of usa,
     
  8. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    www.modelbouw-sp.nl
    En volgens mij hebben ze bij da geen 55, 111 of 222 motor
    DLE ontwikold door
    Voorheen maakte ze de cilinders zuigers en krukassen voor da
    Maar die vonden een goedkopere leverancier
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.973
    Locatie:
    Zeewolde
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  10. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    De beste chinese motor schrijf je op je website .
    Een handelaar schrijft altijd dat zijn produkt het beste is .:rolleyes:

    Er zijn mij te veel mensen met DLE motoren die niet aan het vliegen komen omdat er altijd iets is met de cloon.

    Voorbeelden genoeg te vinden , ook hier op het forum.

    En hoe komen de chinesen aan 55cc ?

    Als ik lees dat de zuiger 43 mm rond is en de zuiger een weg aflegt van 35 mm kom ik nooit aan 55cc.

    Ze zullen de rekenmaschine ook wel gekloont hebben met dit resultaat . :rolling:

    Mvg Johan
     
  11. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Niet altijd
    Als een produkt niet goed is dan zet ik hem niet op de site
    Ik ken iemand die nu al een paar jaar zonder problemen met de DL 50 draait
    en de DLE 55 is daar een nieuwere vercie van
    Mijn 3w is er zaterdag ook spontaan mee gekapt
    Van het een op het andere moment draait i nietmeer
    terwijl ik net daarvoor nog prima heb gevlogen
    Ik ken mensen die een
    DA80 hadden die uit elkaar klapte

    Je kan zomaar is pech hebben

    De meeste motoren zijn wel goed al zijn er een paar merken bij die je moet mijden
    De thor motoren
    die onder verschilende merkname verkocht worden en de SV motoren zijn daar 2 voorbeelden van
    Koop deeze motoren niet dat is zonde van het geld

    Volgens mij heb ik de voor en nadelen van de verscilende motoren al uitgebrijd opgenoemd hier
    En ik zeg niet dat zenoah motoren niet goed zijn

    Aleen traag en zwaar
     
  12. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik ben ook geen fan van de THOR , maar bij ons op de club vliegt er een mee zonder problemen .

    Hij heeft hem niet vaak mee maar hij start altijd zonder problemen en hij blijft lopen tot hij hem zelf weer uitzet .

    Ik heb zelf nu een Turnigy 26 heel goedkoop gekocht om hem te vergelijken met een ZG-20 (neem maar geen 26er :D)

    Moet er alleen even tijd voor finden.
    In moment te druk.

    Mvg Johan
     
  13. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    @ J.weel,

    Ik neem aan dat modelbouw-sp van u is?
    Tip: ik mis wat specificaties bij de motoren!
    Zoals gewicht.
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.973
    Locatie:
    Zeewolde
    Ja, dat is zo.
     
  15. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Ik heb uw website opgeslagen!

    Zeker goed om te onthouden.
     
  16. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Ik heb 2 jaar geleden samen met 2 vrienden 3 thor motoren gekocht bij hobby in
    er is er nog maar 1 van heel
    Maarja die zit nog in de doos
    De andere 2 zijn alebij de ontstekingen al stuk
    Ook hebben ze bar wijnig vermogen

    Die 26 cc turnigy heb je daar ook foto's van
    Ik ben wel benieuwd naar testresultaten over die motor

    Ik zal eerdaags het gewicht van de motoren ook op de site zetten

    Ik ben nu zelf een SV 100 aan het testen op mijn sukhoy
    Ik moet zeggen hij start mooi
    Maar hij klinkt als een koffimolen met losse bouten bij half gas
     
  17. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Allemaal goede informatie die hier voorbij komt!

    Het wordt een mooi brandstof-motoren-topic.

    Ik ben erg benieuwd naar je verdere bevindingen over de SV100.
     
  18. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Ik zal het hier wel posten
    Ook als i in elkaar draait
    Dan maak ik natuurlijk ook foto,s van wat er stuk is gegaan
     
  19. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Update:

    Ik begon te twijfelen om de ZG38 maar te verpatsen en er een DLE30 voor terug te kopen.

    Ik vond op HobbyKing wat gewichtsspecificaties van de DLE30.

    Dus mijn ZG38 maar eens uit elkaar gedraaid.
    Wat blijkt naar mijn eerste schattingen;
    De ZG38 is zo kaal als de DLE30 maar zo'n 100 tot 200 gram zwaarder dan de DLE30.
    Daarbij ga ik er wel vanuit dat ik er zelf een nieuwe propeller meenemer voor ga draaien/frezen.

    Ook zit ik nu na te denken over een conversie naar elektronische ontsteking. Dit geeft meer vermogen, brengt de motortemperatuur naar beneden en scheelt enorm veel gewicht. Het vliegwiel op de ZG38 weegt maarliefst 288 gram! En de ontsteking met bouten 267 gram!!!
    Een elektronische ontsteking zal ongeveer zo'n 120 gram gaan wegen, hoewel hier natuurlijk wel weer een accu bij komt voor de vonkjes :)
    Dit samen dus goed voor zo'n 435 gram besparing!

    Kortom, ik zie er misschien wel de uitdaging van in om de ZG38 te strippen en zo licht mogelijk te maken. (Er zit aan deze motor namelijk nogal wat overbodig materiaal.) Vervolgens er een elektronische ontsteking op te zetten.
    Heel misschien ga ik de motor zelfs wat tunen door de zuiger aan te passen.
    Natuurlijk kan je als die-hard tuner aan de slag gaan en ook de spoelpoorten, kop, krukas en dergelijke aanpassen. Maar dit is voor nu iets te hoog gegrepen.
    Wel zou ik er een nieuwe carburateur bij kunnen kopen, dit schijnt ook aardig wat uit te maken voor het vermogen.

    Nieuwe ontwikkelingen volgen hopelijk snel terwijl al jullie adviezen over bovenstaande natuurlijk erg gewild zijn!

    Cheers!
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik ga er van uit dat een ZG-38 zonder vliegwiel niet loopt .

    En een E-ontsteking geeft niet veel extra power , hij kan er rustiger van worden op stationair (lager toerental is mogelijk) .
    En het starten kan beter worden , maar met een 38er is nooit een probleem geweest bij mij .

    Alle motoren van Zenoah krijg je met PCI onsteking , behalve de 38er .

    En dat zal wel een reden hebben.

    Jij kijkt alleen maar naar een beetje meer gewicht .
    Het comfort van een altijd lopende motor is mij veel belangrijker als 200 gram aan gewicht meer .

    Daar merkt een ZG-38 toch niks van , of hij nu 7,5 kg of 7,7 kg naar boven moet brengen.

    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina