oproep aan BNK bestuur/organisatie

Discussie in 'Electro offroad' gestart door murky123, 3 sep 2010.

  1. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    Kunnen we hier praten over het toevoegen van een short course 4x4 klasse in het komende BNK van 2011 ?

    ik ben wel benieuwd of dit al eens binnen de BNK organisatie is ter sprake gekomen.

    vinden jullie het levensvatbaar?
     
  2. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    bnk

    Ik denk dat met de huidige opkomst aan rijders in (2 en 4 wd)
    er niet veel tijd is om er nog een klasse er bij te doen.
    Maar misschien op een andere dag dat het wel haalbaar is
    en dan een week voor of na een BNK ?

    gr tom
     
  3. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    vroeger was er toch ook een truck klasse, die is er niet meer.
    daar voor in de plaats zou de shortcourse kunnen rijden.

    je zou ook 1 heat 2wd of 4wd buggy minder kunnen doen. vol os vol zeg maar. dus tijdig inschrijven.

    de hobby bestaat niet meer uit alleen maar 2wd en 4wd buggy

    een shortcourse klasse tijdens het BNK zou een goede impuls kunnen zijn voor de hobby in het algemeen.

    2wd short course en 4wd short course kan heel goed samen rijden in 1 heat. resultaten kunnen dan gescheiden blijven.
    we hebben dit al met succes geprobeerd bij ons om MVB.

    ik denk dat het BNK het ultime platform is om de short course naar een hoger plan te tillen binnen nederland en belgie
     
  4. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    mmmm Die tijd waar jij over praat is alweer
    zo lang geleden,toen was het lang niet
    zo druk als nu dus dat kun je niet vergelijken.
    Shortcourse is inderdaad een mooie inpuls voor
    de hobby maar ik denk toch dat je die geschieden moet
    houden.
    En als je mensen laat voor inschrijven dan moet je
    een hoop mensen teleurstellen als ze niet mee kunnen
    doen omdat het dan vol is en dat is dan ook weer
    geen goede inpuls en haken er ook mensen af.
    Ik denk ook dat als je voor de Shortcourse een
    gescheiden bnk zou organiezeeren dat er voldoende
    mensen zijn om dat gescheiden te doen.

    gr tom
     
  5. Gonzo

    Gonzo

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    180
    Belgisch/Nederlands kampioen Truck 2010 Johnny Velkeneers zal dat niet graag horen!!! =)

    http://users.telenet.be/mbv/Einduitslag2010BNK2.PDF

    En zoals al gezegd, met alleen 2wd en 4wd zit zo'n dag met de huidige opkomst ook al goed vol, op sommige plaatsen werden er hierdoor al heats van 5 minuten gereden ipv 6.

    Op elke plaats waar er BNK gereden wordt is er de week ervoor ook een open clubwedstrijd. Misschien daarvan een klassement bijhouden voor SC? Want ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel mensen er met hun SC ook al de verplaatsingen gaan maken. 3 van de 6 manches zijn ook op astro, en daar heb ik nog ni veel SC's gezien in feite.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  6. wouter.z

    wouter.z

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    99
    o GOD. Alsjeblieft laat het niet gebeuren.
     
  7. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    bedankt voor je onderbouwde positieve en vooral constructieve instelling.

    care to explain ?
     
  8. wouter.z

    wouter.z

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    99
    Is goed, doe ik zondag op de club wel, dat praat ook makkelijker!
     
  9. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    hahahahaahahahahaha

    sorry flauw gr tom
     
  10. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    BNK Short course

    Hallo allen,

    Ik denk dat de argumenten voor en de argumenten tegen allebei valide zijn.
    Hieronder de belangrijkste voors en tegens:

    Voor 1) Het is goed voor de hobby in het algemeen.
    Voor 2) Het geeft de heren Short course de gelegenheid om de klasse naar een hoger
    plan te tillen

    Tegen 1) Er is simpelweg met de huidige opkomst buggy rijders geen tijd voor.
    Ook dat is goed voor de hobby dus snijden in het aantal heats lijkt me niet wijs.
    tegen 2) Er zijn niet genoeg rijders om de klasse op elk circuit te vullen. het is de vraag
    hoeveel rijders elke keer weer in de auto stappen om te komen rijden.
    De MVB leden zie ik dit wel doen, of er meer zijn????

    Dus ik denk dat het wijs is om het een jaartje te proberen maar dan in het weekend voor
    of na het BNK. En als het dan aan slaat het weer organiseren maar dan wel weer in het weekend ervoor of erna.

    Groeten

    Hans
     
  11. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    mmm Als ik er nog eens over na denk (is moeilijk) dan is
    een week voor of na ook al best moeilijk omdat
    de baan voor een bnk veel onderhoud nodig
    heeft en dan vooral een klei banen,,en na een
    bnk heeft de baan nog veel meer onderhoud
    nodig en ik denk dat er dan veel mensen(van die club)
    aan een weekend vrij toe zijn.
    Dus rond het bnk lijkt mij niet echt ideaal
    Maar ik denk dat ze eerst alle club's
    moeten vragen wanneer ze op de baan terecht
    kunnen en of ze dan welkom zijn.


    gr tom
     
  12. Eelco,


    Je kunt natuurlijk ook gewoon een buggy kopen. ;)

    HAHAHA LOL!


    Groeten,


    Jeroen
     
  13. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    ik heb respect voor alle argumenten, van iedereen. ook wouter ( die krijg ik zondag wel te horen :p )

    in het begin heeft de 2wd en de 4wd buggy ook de kans gekregen om te groeien tot wat het nu is.

    het zou jammer zijn als andere klasse die kans niet zou krijgen vanwege ruimte en tijd gebrek tijdens het BNK.

    persoonlijk denk ik wel dat je genoeg short course rijders bij elkaar krijgt om 1 heat te vullen.
    Met 2wd en 4wd rijders heb je elke keer wel minimaal 8 man. op elk circuit. wat ik tot nu toe mee maak is dat er elke wedstrijd er wel 5 tot 7 rijders alleen al van MVB afkomstig zijn.
    Ik ben zelf ook een voorstander om een 2wd en 4wd short course samen in 1 heat te laten rijden. En de resultaten te scheiden

    ik rijd nu 1,5 jaar wedstrijdjes en de ervaring leert dat er niet zo heel veel tijdsverschil zit tussen 2wd en 4wd op 1/10 banen.
    ik vind het zelf wel uitdagender om met een 4wd tussen 2wd te rijden. het gaat mij niet om ronde records te breken. maar om leuke inhaal manouvres te maken, een beetje fender to fender knokken om een positie
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  14. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    ik ben ook zeer zeker van plan om volgend jaar eens een keer een tweedehandsje te kopen en 2wd buggy te gaan rijden..
     
  15. dremworld

    dremworld

    Lid geworden:
    25 jan 2007
    Berichten:
    104
    Locatie:
    bergschenhoek
    uhm... verschil is er zeker!! ligt meer aan de rijders :)
    Maar verliezen van een 2wd scX-60 doet ook pijn bij 4x4 schortcourse rijders!!!

    laat de poeha no-nitro anders wat meer organiseren, en laat een forum achterwege
    hier komen de meest stompzinnige en debiele draadjes uit voort
     
  16. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Laten we het in dit topic maar bij de BNK houden. Eelco stelt een hele oprechte vraag. No-nitro biedt al veel ruimte voor de SC.
     
  17. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    zulke opmerkingen dragen natuurlijk al helemaal nergens aan bij, Stefan.
     
  18. RC10Racer

    RC10Racer

    Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Berichten:
    289
    Ummm ik weet het niet zeker bij de Belgen, maar in Nederland geld nog altijd dat er een minimaal gemiddelde moet zijn van 3 rijders per BNK voor een kampioen te mogen kronen en dat deze dan ook minimaal 50% van het kampioenschap heeft meegedaan. Volgens mij heeft het reglement van België ook zo'n clausule, om dit soort klets te voorkomen.

    Dit zou dus betekenen dat er over het jaar in totaal 18 (3x6) deelnames moeten zijn in de truck klasse en dat Johnny dan ook 3 keer zou moeten hebben deel genomen.


    Enniewee, back on topic:
    We hadden het over Short Course. Ja zoals de meeste het al aangeven is het momenteel qua tijdsbestek niet echt mogelijk om er nog een grote klasse bij te hebben met 20 of meer deelnemers.

    Dus optie is BNK's naar 2 dagen te trekken, waardoor je 1 dag 4wd buggy en 4wd SC hebt en 1 dag 2wd buggy en 2wd SC/Truck. Hoe je dat dan invult is weer in ander verhaal. Je kan zaterdag en zondag gaan rijden of de races echt op aparte weekenden gaan houden. Zou dan ook meteen de mensen over de schreef kunnen trekken die nu 1 klasse rijden omdat 2 klasses op 1 dag teveel gedoe is.

    Het lijkt me overigens niet zo'n heel groot probleem om een SC BNK er los bij te pakken. Plan 4 datums op verschillende banen en evt. 1tje in een Manege / grasveld of een andere één malige baan en je hebt een volwaardig kampioenschap. Dan kan je meteen ook alle SC-klasses rijden die je wil. ( 2wd stock / 2wd mod / 4wd mod / ...... )
    Ik denk dat je bij genoeg banen zonder problemen terecht kan. Enige wat je dan zelf zou moeten organiseren is iemand die de standen bij houdt. Qua kosten: de clubs hebben de kantine en evt. een deel van de inschrijving, en de rest naar de organisatie van het kampioenschap. Dat geld kan je dan gebruiken voor het aanschaffen van de bekers en het onderhouden van evt. een site. 't hoeft allemaal niet zo duur te zijn op die manier.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  19. red-bull-racing

    red-bull-racing

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    162
    Locatie:
    turnhout
    Goed bezig Arjan! Dat zou pas een goed BNK worden.

    Heel veel mensen hebben een 4wd staan die enkel gebruikt wordt op wedstrijden waar 2WD en 4WD appart gereden worden. Zoals bv: EK, GP in Kampenhout,...

    Wie op zaterdag dan liever SC/Truck rijdt dan 4WD kan dat dan.

    Groeten
    Simon
     
  20. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Van een aparte dag voor 2wd en 4wd ben ik ook voorstander, dan moet je niet meer heel de zaterdag trainen om mee te kunnen. Hoewel er dan gewoon de dagen/weken ervoor een grote drukte is...
    Bovendien is het dan inderdaad een stuk makkelijker om 2 klassen te combineren zoals Simonneke zegt!

    De 2wd en 4wd splitsen over verschillende weekends lijkt me geen goed idee; ik neem aan dat velen deelnemen aan het BNK voor het plezier met andere piloten (lees: een tweedaagse van zever en vetzakkerij), iets wat door een splitsing gehypothekeerd zou worden vrees ik. Komt bovenop dat zij die beide klassen willen rijden dan 2 weekends per maand moeten reserveren, training en clubwedstrijden buiten beschouwing gelaten.
     

Deel Deze Pagina