Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Hallo Nick,

ik kijk bij elke bezoekje aan het forum of er weer een nieuwe aflevering is...
Fantastisch hoe je alles zo in beeld brengt!

michel
 
Weerom mercie voor alle toffe reacties. Tijd da'k ne keer op 't een en ' ander antwoord, want met al da gebouw zou'k da nog verwaarlozen.

@ didier,

ik heb idd. een berg info over de machines die ik bouw. De meeste info haal ik vanzelfsprekend van internet. Elke dag bekijk en herbekijk ik wel wat Cobraprentjes. Verder heb ik aardig wat gedrukte info liggen. Zeer interessant is de Lock on reeks van Verlinden. Deze breng ik voornamelijk mee van plastiek modelbouwbeurzen.
De plastiek modelbouwwereld is een mijn grootste bron van inspiratie.

@ bruteforce,

1/6 à 1/7 schaalrompen zijn idd. prijzige dingen. De Cobra van Vario valt dan eigenlijk nog mee. De vergelijkbare, doch meer gedetailleerde romp, van Len Mount kost meer dan het dubbele en dan heb je enkel de romp en verder niks...
Het zelf maken van alle details doe ik eigenlijk het liefst. Moest alles er aan er erop zitten, dan zou er op vlak van modelbouwplezier niet veel aan te beleven zijn.

@ Bert Volunteer,

wees gerust Bert, we bouwen gestaag verder...

@ Droopy,

weken heb ik gezocht en nagedacht over hoe ik sommige uitstulpingen vorm zou kunnen geven. De visgeriefwinkel schuin over mijn deur bracht de dobberoplossing. 'k Kan je verzekeren dat de uitbater raar opkeek toen ik met mijn schuifmaat zijn dobbers aan het afmeten was!!!...

@ Michel,

tof dat je bij elk forumbezoek hier eventjes komt kijken of er vorderingen zijn. Helaas duurt het soms wel dagen, meestal weken, maar zoals ik vroeger al schreef vraagt schaalmodelbouw véél tijd en nog meer geduld...

Heligroeten,

Nick
 
Hey Nick, prachtig werk, keep it up!
Die bubbel bij de stick van de gunner is zeker leuk gevonden, ik vraag me af hoe dit bij de echte is ontstaan;
Bleek het te krap en was dit de makkelijkste oplossing, of heeft men het supersmalle vooraanzicht in het extreme doorgetrokken?

Anyway,
... 't zijn de details die een model maken en er een ziel instoppen vind ik.
Mee eens :-D

Gr, Roy
 
De vorige posting dateert alweer van een poos geleden. Dit wil niet zeggen dat de bouwwerkzaamheden stilliggen, integendeel. Het werk schiet gestaag op. Ik probeer er een bouwkadans van gemiddeld één uur per dag op na te houden.
'k Schat de totale bouwtijd op om en bij de 700 uur. Aan één uur per dag wordt het dus dik twee jaar bouwen.
 
prachtig.

Ga je met deze heli ook mee doen aan de schaalwedstrijden of blijft het bij jou allouette II.

Ik volg het op de voet
 
Amaai amaai amaai Nick,

Zijt ge zot geworren? (ik leer ondertussen aardig Vlaams van Volunteer) Diepe buiging vent, da's zo veel werk om te doen. Ik hoop alleen dat je na zoveel klinknageltjes nog rustig kunt slapen zonder klinknageltjes te zien. ;) Vraagje over de binnenzijde; heb je ze daar afgeknipt en vastgelijmd of hoe doe je dat precies? Enne, zie ik het nou goed, heb je alle gaatjes voorgeboord in de ruitjes?



Grz. Bone
 
@ Laurens,

de volgende stap komt er over een goed uurtje aan...


@ Volunteer

't is idd de bedoeling da'k met de Cobra in 2012 ga meedoen aan de schaalwedstrijden.
Volgend seizoen doe ik het nog een keertje met de Alouette.


@ Bone

ikke... zot ??? Tuurlijk, anders bouw en vlieg je geen schaalhelis en maak je geen bouwstrips... 't Is ongeneeslijk en zeer besmettelijk... kijk maar naar Volunteer! Die is er zo kriep van gekomen dat hij zijn voorbehoedsmiddelen vergat en bijgevolg zijn vriendin zwanger maakte... gevolg... de arme jongen mag nu eerst een huis verbouwen ipv een heli te bouwen...

Voor alle duidelijkheid !!! Volunteer spreekt geen Vlaams, maar Limburgs! Da's zoiets gelijk het Congolees... In de Congo verstond er dat ook geen kat, bijgevolg zijn de negerkes er maar Frans gaan praten. In de Limburg zijn ze nog niet zover...

De klinknagelterapie werkt hier rustgevend... na de dagtaak het weinige verstand op nul zetten en reveteren!
De klinknagels zijn aan de binnenkant idd. vastgelijmd met een secondenlijm die geen witte waas achterlaat... (gekocht op een modelbouwbeurs bij een Hollander)... en dan afgeknipt met een kopkniptangetje. En het zijn effectief de klinknagels die de ruiten op hun plaats houden.
Alle gaatjes zijn in de ruiten idd. voorgeboord met een boor van 1,5 mm. 1 mm ging niet omdat ze een beetje dichtsmelten bij het terugtrekken van de boor. Daarna zijn ze doorgeboord in de raamlijsten. Je mag er van uit gaan dat er in elk gaatje 3 keer een boor heeft gezeten...

Crazy heligreets,

Nick
 
Laatst bewerkt:
frame095dryfitvandecano.jpg


frame096inspectiecanopy.jpg


frame097clarkwilwerken6.jpg


De volgende stap wordt dus het airbrushen en weatheren van de Canopy.
We weten niet wat er met Clark aan de hand is want we konden hem echt niet tegenhouden...
Tot over enkele dagen/weken voor het vervolg...
 
Ziet er allemaal weer impressive uit Nick..
Het interior black dat je gebruikte, is dat erigenlijk matblack met een beetje wit vermengd? En wie verkoopt dat zo klaar?

keep it going, we love it!!

Didier
 
@ Didier,

als interior black gebruik ik Nato Black XT-69 van Tamiya.
Dit is een intens donkergrijze (net geen zwart) acrylverf die ik 50% verdun met Tamiya lacquer thinner (blauw etiket) en vervolgens in een 5-tal dunne lagen airbrusch.
Daarover zette ik een matte vernis van Gunze en vervolgens daarover een brandstofbestendige satijnvernis van Motib (1 componentenvernis).
Ik gebruik dus geen 2K autolakken, maar kwaliteitsmodelbouwverven. Deze zijn zalig te spuiten en geven in combinatie met de Motib een perfect en brandstofbestendig rezultaat. Of deze modelbouwverfjes en Motibvernis ook bestand zijn tegen nitro weet ik niet, maar iedereen die mij kent weet dat ik geen voorstander ben om schaalmodellen aan te drijven met een nitromotor...

Heligroeten,

Nick
 
Back
Top