hallo,ik zat te denken of het slecht is om de motor schoon te maken met een compressor?? (kon niet echt een topic vinden met mijn vraag) -alle open gaten (cilinderkop,uitlaatpoort,carb poort enz) dichtmaken met tissue's en na afloop afterrun in alle gaten doen en eruit laten lekken..(voor extra bescherming mocht er zand in gekomen zijn... jullie mening hierover of dit goed is of slecht is..
Om alleen de buitenkant zo schoon te maken zal prima gaan. Wel de gaten inderdaad afdekken zodat er geen rommel naar binnen kan. M.v.g. Mark
Mij benieuwen waar je dan op gezocht hebt, want als ik "auto schonnmaken" in de zoekfunctie zet, krijg ik dit: http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/91618-schoonmaken-auto-na-het-rijden-%5Bonroad%5D.html?highlight=%2Bauto+%2Bschoonmaken http://www.modelbouwforum.nl/forums/electro-autos/97683-auto-schoonmaken.html?highlight=%2Bauto+%2Bschoonmaken http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/89483-schoonmaken-van-een-offraod-auto.html?highlight=%2Bauto+%2Bschoonmaken http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/73335-auto-schoonmaken-tips-door-de-poep-gereden.html?highlight=%2Bauto+%2Bschoonmaken http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/24229-auto-schoonmaken.html?highlight=%2Bauto+%2Bschoonmaken http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/35299-auto-schoonmaken-met-stoomding.html?highlight=%2Bauto+%2Bschoonmaken het-schoonmaken-van-je-auto
Als er toch zand in je motor is gekomen zou ik hem gewoon helemaal uit elkaar halen. Dan doe je het ook gelijk goed, laat hem een middagje weken in de Diesel. Vervolgens poetsen, en dan zal je zien dat hij echt al begint te glimmen. Daarna nog een middagje in de diesel en dan weer opbouwen. After-run erin, paar keer ronddraaien met trekstart,roto,of startbox, en dan is je motor gelijk weer goed beschermd. Als je dit doet, pas dan wel op voor je zuiger en cilinderwand, hou deze in een apart bakje, of doe ze niet. Anders krijg je dalijk het vuil van je carter op je cilinderwand en als je dan je wand droogwrijft met een doek en er zit een zandkorrel tussen..... Succes!
je cilinderwand kan je ook dan gewoon omspoelen met water en droogblazen met je compressor daarna gewoon wat wd40 er op en is er niks aan de hand
Kan ook heel goed. Als ik het al nodig vind om m´n motor zo grondig te cleanen doe ik het altijd wel even hoor in de diesel. Lost toch oude vet en brandstofdelen op, die bijv. in de piston zitten of in de holle kant van je cilinder. @ TS, Als je heel de motor zo open hebt gehaald kijk dan gelijk of de drijfstang niet vervangen moet worden, lees speling op je lagers of al de nodige liters gehad etc. Dit scheelt je in de toekomst vervelende schade.
oke bedankt....,maar dat is denk ik nog niet nodig... de motor heeft er net 1 liter dooheen... maar ik zal elke keer als ik hem opendraai,toch effe kijken of dat het nodig is....
Compressor, kwast en wat remmenreiniger (a 2,50 per bus bij de Action) zijn voldoende om de motor grondig te reinigen. Al die dure 'speciaal' reinigers zijn niet nodig..
Ik hou het altijd lekker simpel: Dopje op de uitlaatpoort en carb, de Dasty van de Wibra, en een borsteltje en afspoelen maar. Daarna droog maken en met de bus WD40 even alles inspuiten, ook na de dopjes er af gehaald te hebben de inlaat en uilaat even (zodat het ook goed in de motor zit) Dan een paar keer aan de trekstarter trekken en je motor is weer zo mooi al nieuw en geconserveerd! John
zo doe ik het meestal ook ja lekker simpel, want niet iedereen heeft een compresor in ze bezit. althans ik niet