Brass sleeve probleem

Hallo,

Ik heb een Kyosho inferno sport 2 alleen nou heb ik een probleem. De motor is niet verzopen maar de trekstarter blokkeert heel erg. Ik krijg de trekstarter geen cm er uit. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan verhelpen ?
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat de motor zoveel klemming heeft dat je hem er niet doorheen krijgt.
Hoeveel heeft de motor al gereden?

Kan ook zijn dat er iets ernstigers aan de hand is.
Demonteer de motor even en haal de trekstarter er vanaf.
 
Draai eens de plug eruit en kijk als er gruis op de plug zit, is dat het geval is er iets fouts gegaan. Als er niets aan de hand is laat de plug eruit, pak de haardroger en maak daarmee de motor warm en trek dan nog eens aan je starter.
 
Ik heb dit ook gehad, hoe hard je ook trekt je krijgt hem niet rond. Bij mij was de krukas uit z'n baan. De big end liep tegen het carter aan
 
naaldlager stuk?

Hoi hoi,

Ik heb ook wel problemen gehad met de trekstarters van Kyosho. Ik heb ze onklaar gemaakt en gebruik een startbox.

Dit is dus een manier om je trekstarterprobleem op te lossen.

Mogelijke oorzaak van je probleem zou de één-weg-lager in je trekstartmechaniek kunnen zijn. Die veroorzaakten bij mij ok steeds problemen. Als een van de naaldlagers die hierin zitten versleten zijn, kun je dus ook vastlopers van je trekstarter kunnen krijgen.

Het gemakkelijkst test je dit uit door de trekstarter kompleet te verwijderen (inclusief de lager dus). Als je daarna met het vliegwiel van de motor deze een slag rond kunt draaien, dan weet je dat het probleem niet in je motor maar in je trekker zit. Grote kans dan dat het de lager is.

Laat maar weten of dit het was.

groet'n Slome
 
Ik heb er ook regelmatig problemen mee.
Soms springt de veer stuk dan weer het touwtje.
Heb me al rot gezocht naar een rotor start en heb onlangs 2 x 360° backplate verkeerdelijk besteld die dus ook niet passen.
Alle prullen aan de kant en gewoon een goeie startbox lijkt me de beste oplossing.
 
Ik heb er ook regelmatig problemen mee.
Soms springt de veer stuk dan weer het touwtje.
Heb me al rot gezocht naar een rotor start en heb onlangs 2 x 360° backplate verkeerdelijk besteld die dus ook niet passen.
Alle prullen aan de kant en gewoon een goeie startbox lijkt me de beste oplossing.

duidelijk een aanduiding dat er lomp mee wordt omgegaan... ik heb mijn firestorm ruim 2 jaar.. nog nooit een trekstarter kapot getrokken...
 
Nee even zonder gekheid waar staat de zuiger? boven in?
Dan kan de backplate eraf waar de trekstarter aan vast zit en kijken of je drijfstang niet gebroken is.
 
image.php

image.php
 
Laatst bewerkt:
Ok dus je kan nu het vliegwiel niet links en rechts om draaien?
Haal ook de cilinder kop er even af en kijk of er krassen in de cilinder staan.
De zuiger pen is toch niet los geslagen?
 
full

full

full


Als ik het goed zie zitten er geen krassen op. Zuigerpen ?

ik kan de vliegwiel trouwens nu wel linksom en rechtsom een kwartslag draaien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mischien is hij gewoon vast gekoekt door oude nitro resten spuit m lekker in met WD-40 en kijk of er dan meer beweging in te krijgen is zo op het zicht lijkt alles er goed uit te zien.
Met draaien niet forseeren gewoon met beleid heen en weer.
 
Neem aan dat de vliegwiel een heel rondje hoort te kunnen draaien ? Ik ben nog maar een beginner dus vandaar. WD-40, waar koop ik dat ?
 
Je kunt beter vrage waar WD40 niet te koop is want je kunt het bij de supermarkt t/m de pomstation vinden.

Hoe dan ook zal je de boel van elkaar los moeten trekken en kan je beter even met een waterpomptang op het vliegwiel met wat meer kracht in de huiste draairichting de zuiger weer naar beneden trekken. Dat die vast zit op zijn klemming acht ik mogelijk.
 
Ja de klemming helemaal vergeten precies wat roelof zegt waarschijnlijk is de motor dus nog niet goed ingereden en daardoor jou probleem.
Ach dan is je motortje wel mooi schoon en gepoetst maar is er niemand bij je in de buurt die wd-40 heeft? word ook wel kruipolie genoemt.
 
Back
Top