Het Wiimulticopter draadje

Discussie in 'Multicopters' gestart door imre43, 5 dec 2010.

  1. edo

    edo

    Lid geworden:
    16 dec 2008
    Berichten:
    961
    Locatie:
    BE, Antwerpen
    en je zegt zelf al, niet veel geld
    2,5€ incl. verz.
     
  2. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo allemaal,

    Ik ben hem ook aan het bouwen, maar mijn besturing doet het niet. Nou weet ik niet of er nu op het besturingsboard nog een ledje moet gaan branden.
    Hier een filmpje met het starten van het systeem.
    Wie weet er raad
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. martkrui

    martkrui

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oost Gelderland
    Je moet de motoren nog starten. (minimaal gas en vol links (of rechts) ik vergeet altijd welke )

    Let wel even op de maximale uitslag van je zender. Die zal waarsch op 120% moeten staan.
    Als je de UI aansluit kan je beter zien wat hij aan het doen is en of hij de ontvanger signalen bv goed ziet.
     
  4. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend

    Dat is het probleem. ik zie in de GUI alleen de gyro's bewegen, maar mijn stick uitslag is niet te zien. Heb de ontvanger getest met een servo en dat werkt wel.

    End-points heb ik ook op 140% gezet. Dat was het max. in mijn Futaba. Hij wil niet starten.

    Ik heb gehoord dat er ook een groen lampje moet branden op de Andruno. Dit zie ik alleen als hij opstart.


    Snap er helemaal niets van
     
  5. martkrui

    martkrui

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oost Gelderland
    Als je in de GUI niets ziet reageren op je stickbeweging dan is er iets niet goed. Dat is het eerste dat je op moet lossen.
    Alle verbindingen nog even checken. Controleren of je de Axx aansluitingen op de Arduino niet verwisseld hebt met de Dxx aansluitingen bv.
    En hoe power de je ontvangen ?
     
  6. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Endpoints op 125% en je bent klaar:)...Niet meer en niet minder.
    Dan de pitch en yaw stick links in de hoek duwen ( uhh, ligt aan je mode) Anders een combo.
     
  7. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend
    Remie,

    Wat heb je gedaan dat hij het wel deed. Denk dat ik het zelfde heb. Misschien zie ik wat over het hoofd. Heb alles 100X gecheckt
     
  8. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    Ik had de lijn "SERIAL_SUM_PPM" aangezet terwijl dat niet nodig was.

    Heb je de Sketch in het programma Arduino 0021 eerst compiled voordat je hem in hebt geladen op je board?

    Groeten Remie
     
  9. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    3dfresh,

    heb je mijn voorstel al geprobeerd?
     
  10. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend
    Remie,

    Je bent helemaal super.
    Hij werk. Nu wil hij wel starten.
    Stom dat ik daar zelf niet naar gekeken heb. Had ik maar beter gelezen. Zo zie je maar weer.
    Eindelijk kan ik alles op het frame bouwen. Zal morgen laten weten of hij knap vliegt.

    Gr. Jasper (die echt wel blij is)
     
  11. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend
    Had ik al gedaan, maar zoals je kon lezen was dat niet het probleem. In ieder geval bedankt voor het mee denken en de tips.

    Gr. Jasper
     
  12. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    typish. Zo ben ik naar Utrecht gereden ( vanuit Nijmegen) Om daar de quad even onder handen te laten nemen bij Hugy. Achteraf bleek het dat ik de travel adjustment op 130% had staan inplaats van 125%. Ik was radeloos, maar uit eindelijk is het gelukt!
    Je had ze op 140% staan, dus snap niet hoe het kan dat 't werkt bij je.

    Maargoed, proficiat:)
     
  13. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend
    Na alle hulp via dit draadje even het filmpje van afgelopen week. Dinsdag was de maiden.
    Ben er zeer blij mee. Ga hem alleen nog iets kleiner maken. Wat me wel opviel was de rotatie snelheid. Rondjes draaien vond ik erg langzaam. Kan je in het filmpje ook zien. En hij gaat dan stijgen en trekt een beetje scheef weg. Dat moet ik nog even uitzoeken.

    Hier mijn eerste vlucht.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Nieuwe software: 1.7pre

    Heeft iemand de nieuwe 1.7pre software al uitgeprobeerd?

    De GUI is erop vooruitgegaan met een o.a. een calibratieknop en de stable-mode zou ook veel beter werken. :banana:

    Hopelijk heb ik straks nog wat tijd om eens zelf uit te proberen! :wink:
     
  15. KeesvR

    KeesvR

    Lid geworden:
    25 jul 2010
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Meteren
    Jazeker, en de stabilisatie is veel beter geworden.
    Echt de moeite van het proberen waard.

    Ook de soft trim is een hele mooie aanvulling.
     
  16. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Goed,

    Een tijdje geleden mijn eerste wii quad gebouwd. Die doet het prima. Vliegt lekker stabiel, en is ook lekker snel te vliegen. Het gyro boardje is een Clone, ditmaal een blauwe.

    Omdat ik nu bezig ben met 2 nieuwe boardjes, heb ik 2 WMP clones gekocht bij dezelfde leverancier. Helaas blijken het 2 totaal andere WMP's te zijn. Zo zit de connector gespiegeld. Dus inplaats van dat de witte brede connector links zit, zit hij nu rechts.

    Bij beide boardjes is dit het geval, alleen zijn het wel 2 compleet verschillende boardjes.
    Ik heb alles geprobeerd, hulp gevraagd op de fora's, maar de mensen met een spiegelboardje krijgen het niet werkend.

    Nu weet ik niet zeker of ik nogmaals de WMP Loterij wil uit proberen. Dus een originele Wii motion is een goed alternatief, alleen gaan de geruchten dat de originele minder stabiel zou zijn.
    Dit zou weer te maken hebben met de 400K (die je kunt definen in de arduino sketch) waar de originele niet mee voerweg zou kunnen.
    Dit zou ook niet nodig zijn als je de quad niet gaat vliegen zoals de Bekende warthox:D maar toch..Zal het onderdoen voor de stabiliteit?

    mensen die zich hier al over in gelezen hebben?
     
  17. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Hoi Remy

    Ik vlieg alleen maar met orginele wmps en die zijn echt wel stabiel en warthox vliegt ook alleen maar met orginele wmps.
     
  18. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Ik dachtdat warthox met clonen vliegt omdat die nog gevoeliger zijn?
    Dit omdat je dat schijnbaar echt nodig hebt bij de overdreven snelle bewegingen.
    Hoe heb jij hem staan bij arduino, 100 kHz "normal mode" of 400kHz "fast mode"? Die werkt alleen met sommige clonen..
    Ik vraag me af wat het nu precies doet..Wat nu precies het verschil is..
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2011
  19. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Wat het verschil is weet ik niet ik heb nog nooit met een clone gevlogen maar bij mij staat hij gewoon op 100 KHz, je kan ook alleen een clone op 400KHz zetten . Je hebt echt geen clone nodig om snel te vliegen en te stunten dat gaat echt ook met een echte wmp.
     
  20. edo

    edo

    Lid geworden:
    16 dec 2008
    Berichten:
    961
    Locatie:
    BE, Antwerpen
    De originele kunnen gewoon niet op 400khz werken omdat die daar niet op zijn gemaakt. Het verschil is de 'refresh rate', de originele ververst de 'data' 100 keer per seconde.

    Sommige clones verversen de data dus 4 keer sneller, waardoor je quadcopter 4 keer sneller kan reageren (op alles behalve jouw commando's dan)

    Theoretisch is er dus een groot verschil, maar of je het in praktijk merk is iets anders....
     

Deel Deze Pagina