Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 jul 2007.

  1. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Clips zijn niet het probleem,heb ze ook uitgevuld met Fast Eddy shim's,maar die oranje dingen van alu,die gaten lubberen uit..
     
  2. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Vervang je de achterste voor een Phatdad anti squat brace.
     
  3. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Om te antwoorden op de vraag van mikebike i.v.m. aluminium op de baja.
    Mijn baja is momenteel voorzien van 80% aluminium upgrades en om eerlijk te zijn had ik ook schrik in het begin van wat er nu gaat breken als ik vanalles in aluminium vervang. Aluminium draagarmen werden mij enorm afgeraden maar na geregeld breken van die kunststof armen heb ik dan toch maar de weg van aluminium gekozen. Ik heb mijn baja nu zo'n anderhalf jaar en van de aluminium heb ik ondertussen nog nix gebroken of geplooit en ik rijd niet zo onvoorzichtig. Er is 1 onderdeel die ik wel geregeld eens breek en dat is de servosaver van de stuurinrichting. Die houd ik met opzet in kunststof, die kosten niet zoveel vergeleken met een set servo tandwielen of een nieuwe stuurservo. Ik heb er altijd een paar in reserve en die zijn snel vervangen. Ik gebruik vooral veel onderdelen van "Golden Horizons" en "Turtle racing".

    Die Phatdad anti squad brace heb ik ook al gestoken om het zelfde probleem met de gaten die uitslijten. Die busjes die in de Phatdad brace zitten slijten ook uit. Denk dat het goedkoper is van dat gewoon te vervangen met het originele van HPI.
    Nadeel van al deze aluminium upgrades is het gewicht, ik zit nu ruim 4kg over het standaard gewicht en heb daarom nu ook een zwaardere motor aangeschaft, maar de originele was zoieso aan vervanging toe.

    Hier nog enkele plaatjes van 4 kg aluminium upgrades.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Wouw,dat is veel ijzer:eek:
    Ik zal wel zien straks,er bestaat ook nog een Darksoul servo saver zag ik,gedeeltelijk van aluminium,misschien is dat wat?
    Ik heb zo'n aanbieding gekocht van een setje armen,viel dus nog enigzins mee ivt. orginele ( bij mij zitten wel kunstof busjes in )
     
  5. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Da's een hoop lood om oud ijzer Optic ;)

    De Darksoul/Treshold servosaver onderdelen verbeteren je stuurinrichting in de juiste richting.

    Uiteindelijk kun je ook busjes krijgen voor de Phatdad antisquat brace.
    Het ligt er ook aan hoeveel je rijd want de mijne zit er alweer 1 jaar op en niks aan de hand.

    Ow en voor die standaard remmetjes is een betere upgrade Optic..
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  6. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Die standaard remmetjes heb ik een tijd vervangen door de Carbon Remschijf en aluminium blokken van FullForce. Daar was ik zeer ontevreden van, het was onmogelijk de wielen te blokkeren en de schijf sleet heel snel weg in zand. Heb nog met een zwaardere gasservo geprobeerd maar tevergeefs. Nu heb ik terug de originele schijven erop gezet en zelf remblokken gemaakt belegd met materiaal. (moet nog getest worden)
     
  7. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    i.v.m. de aluminium servosaver:

    Mijn volledige stuurinrichting systeem is ook van Golden Horizons m.a.w. ook van aluminium. Hierbij zit ook een aluminium servosaver die ik ook al gebruikt heb. Maar blijkt dat die nok waarover de servosaver gecentreed blijft zitten ook nogal wat slijt door wrijving van 2 aluminium delen en combinatie van zand. Aangezien ik het hele systeem wat langer wil behouden gebruik ik plastic servosavers. Deze slijten dan uit i.p.v. het aluminium deel.

    In de onderste voor ophanginsarmen van GH zitten ook busjes rond het kogelgewricht, teflon ringetjes om de speling weg te werken. Weet niet of het deze busjes zijn die je bedoeld maar die moeten nu en dan ook eens vervangen worden. Altijd handig om dit ook in reserve te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  8. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Je zou de RCR brake upgrade kit eens onder de loep kunnen nemen en eveneens de Darksoul/Treshold servo spring combi.

    Super solide en waardevolle upgrades.:p
     
  9. joester

    joester

    Lid geworden:
    12 mei 2007
    Berichten:
    390
    Locatie:
    veendam
    Of je koopt een setje D's brake pads, kost 25 bucks en blijkt ook errrug goed te zijn.
     
  10. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Dit worden mijn volgende opties..eerst weer sparen:mad:
     
  11. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Als je de originele kogelkoppen verbinding tussen je servo en servo saver vervangt voor alu. kogelverbindingen van de conrad heb je daar geen speling meer op. Doe hetzelfde bij het horizontale verbindingsstuk van je steeringwhipers, dus het balkje waar die koperen glijlagers in zitten verwijderen en vervangen door 2 kogelverbindingen. Ook even de speling wegshimmen van je lagers om de staande pennen waar de steeringwhipers overheen zitten en je hebt een langdurige spelingsvrije stuurinstalatie.
    De alu. servosaver is niet zo betrouwbaar als de originele omdat deze 2 alu. delen op elkaar inslijten en scheef gaan zitten. Zowiezo alu. op alu. gaat op elkaar invreten en werkt dus niet. De alu. servo saver gebruiken op de kunststof whiper of andersom gaat ook niet omdat ze niet dezelfde passing hebben.
     
  12. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Heb je daar foto's of linkies van?,snap er zo niets van..
     
  13. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Ja ik ben ook wel benieuwd want ik kan hier ook van maken :confused:
     
  14. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    [​IMG]

    Zo ziet mijn ultimate servo saver er dus uit :cool:
     
  15. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Die set ziet er goed uit!..jammer dat er zoveel lekkers te koop is voor de Baja :mad:
     
  16. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Heb men zelfgemaakte remblokken vandaag getest en das dus dik inorde!
     
  17. Denniz

    Denniz

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Breda
    Vraagje:

    Ik ben op zoek naar een goede koppakking voor mijn HPI baja, (G260)

    Ik heb gezien dat er kop pakkingen van verschillende materialen zijn..

    Maar wat is nu de beste?

    en wat zijn precies de verschillen (Voor en nadelen) tussen die materialen?

    Ik hoor het graag!

    Grtz,
    Dennis.
     
  18. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Ik heb telkens bij de revisies van men motoren Zenoah pakkingsetjes gebruikt en nooit een lekkende koppaking gehad, dit zijn de papieren versies. Origineel zit daar soms een rubberachtig materiaal tussen.
     
  19. Denniz

    Denniz

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Breda
    Klopt,

    Ik heb nu ook de papieren, maar die is er ook tussenuit geblazen..

    Nu zit ik te dubben om een heavy duty te nemen, dus een soort metaal, met eromheen rubber, RC tuning raalte omschrijft het als een ''ideale pakking''
    kwa afdichting en hitte bestendigheid.

    Ook zag ik een flinterdunne van een soort van koper, dit zorgt voor een hoge compressie, maar dit heeft ook weer invloed op de levensduur van je blokje schijnt..

    Misschien slim om voor de heavy duty gaan?

    Grtz,
    Dennis.
     
  20. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Staat er hiervoor niets he?,je wilt bevestiging van hier?,nou doe die maar dan ;)
     

Deel Deze Pagina