Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 jul 2007.

  1. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Als het prijsverschil van de Hd met de normale pakking niet veel verschil is zou ik het zeker proberen. Wel zien of het dezelfde dikte heeft gelijk de pakking die je erdoor geblazen hebt. Ik heb al eens problemen gehad bij het reviseren van een motor bij een maat, teveel compressie en niet willen starten hierdoor.
     
  2. Denniz

    Denniz

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Breda
    Oké, bedankt voor de tip! :)

    Ik ga de heavy duty bestellen!

    Grtz,
    Dennis.
     
  3. RobG

    RobG

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Sinds vorrige week ook de trotse eigenaar van een supersport.

    [​IMG]



    Ik ga nu eerst zorgen dat er een beter lucht en trekstart filter op komt want het binnenste luchtfilter zal helemaal vol net als de trekstarter.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Bedoel je het blauwe filterelement ? Dit dien je uit te wassen na elke offroad rit en na het drogen opnieuw in te olieën. Die originele luchtfilter is goed genoeg, heb er meer dan een jaar mee gereden zonder eens te moeten vervangen.
     
  5. RobG

    RobG

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Dat filter inderdaad, het vuil is er niet doorgekomen, maar was wel een klont modder, kan nooit goed voor het lucht aanzuigen zijn.
    Het zand is daar ook erg stoffig als het droog is.
    Heb op mijn nitro ook een nat schuimfilter met een droge, antistatische hoes er over en dat scheelt echt veel.
     
  6. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Inderdaad, ik heb ook Outerwears filters over men luchtfilter, trekstarter en rond het carter onderaan ,die houden zeer veel tegen.
     
  7. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Strakke baja hoor optic.

    Hoe heb je die kap zo mat gekregen? Aan de buitenkant gespoten?
     
  8. RobG

    RobG

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Jep, gewoon met autolak (Auto-K).
     
  9. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    Even voor de kenners onder ons; het mag dan een Rovan wezen, maar hoe groot is de kans dat dit gebeurt:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Het lijk mij zeer onwaarschijnlijk dat een kunstof velg zo veel schade aan een meenemer kan brengen. Ben benieuwd naar jullie reacties.

    En nog even een foto van de hartsvriendinnen bij elkaar;)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2011
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Iets te ruim, (of niet goed vast gedraaid) en dan wat zand ertussen, en je ziet wat het dan doet...
     
  11. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Rovan is net echt!
    Heb gister iemand gesproken die zegt dat het plastiek troep is..ik heb er laatst 1 gezien en vond dat het net Hpi spul was,en die jongen reed er wel vaak mee zonder brokken,dus ik weet het niet meer..als pitshop het verkoopt dan zal het wel geen troep wezen denk ik zelf,en het motorblokje is ook hetzelfde dan de Hpi.
    Ik zal de volgende Baja wel 2 x twijfelen..
     
  12. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Gewoon een Rovan kopen ;)
    Scheelt je enorm veel geld, die je dan weer aan andere dingen kunt besteden!

    Als ik kijk wat ik al verbeterd heb aan mijn (HPI) 5T, dan loopt het aardig in de papieren! Wanneer ik een Rovan had gekocht (die er toen nog niet waren), was ik voor hetzelfde geld klaar geweest als de 5T heeft gekost zónder al die upgrades!
     
  13. joester

    joester

    Lid geworden:
    12 mei 2007
    Berichten:
    390
    Locatie:
    veendam
    Ik sta nu dus precies in die positie tiemen!
    Ik heb nu pas bijna evenveel aan mn toch al aardig ge-upgrade rovan bestaat als een standaard hpi 5T mij gekost zou hebben.
    Het vershil is alleen dat ik nu dus een complete bulletproof aandrijflijn heb en dat de auto in het algemeen erg betrouwbaar en snel is.
    Al met al vond ik het een goeie keus, die voor mij nog voordeliger uitviel! Ik heb namelijk de eerste rovan 5T van europa en hij koste mij destijds 650 euro in totaal. :D
     
  14. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Precies!
    Ondanks dat ik een HPI heb, zou ik nu voor een Rovan gaan.
    Al dier verhalen over slechte onderdelen, enz. word ik soms gewoon kriebelig van.
    Die merkengeilheid doe ik helemaal niets op!

    Als ik alles bij elkaar optel, wat ik aan de Baja besteed heb, komt er simpelweg bijna een baja bij van 1250 euro's!!!

    En dat is voor de noodzakelijke upgrade, dus aan de mijne zitten nog geen alu draagarmen!
    Klein lijstje:

    Aanschaf incl. dominatoruitlaat, asverbreders, trekstarter- en luchtfilterhoes 1500 euro!
    TPS filter compleet: 57 euro
    Kill switch 56 euro
    Bougiekabel 17 euro
    Sanwa 2.4 Ghz zenderset 225 euro
    GPM onderdelen (clutch holder, Clutchbell) 40 euro
    Elcon koppeling 80 euro
    Achterbrug FLM 40 euro
    AntiSquat brace 20 euro
    Hostille MXT Banden 94 euro
    VRC uitlaat 180 euro
    Umbrella seals 40 euro
    DS servosaver + Threshold 30 euro

    En dan noem ik de kleine andere onderdelen nog niet.
    Deze zelfde onderdelen zou je ook voor de Rovan nodig zijn!
     
  15. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Rovan gebruikt geen CY motorblokjes.
    Pitstop verkoopt ze omdat Rovan voordelig is qua inkoop en verkoop.
    Joester, jij had niet de 1e Rovan van Europa.
    (wel de meest bekende)

    De Rovan en KM Baja's zijn en blijven altijd clones.
    Schokbrekers, Diff, Body (5T) zijn van erbarmelijke kwaliteit.
    Vervang je direct de cruciale onderdelen en schaf je de juiste hopups aan, dan kun je er veel plezier aan beleven.

    Ook Hpi Baja's zijn niet altijd zonder gebreken.
    Veelvuldige topics over de lege diff waren voor mij de reden om deze ten alle tijden te controleren.

    Feit is dat de gradatie aluminium en plastic van Hpi wel degelijk van een sterkere kwaliteit is.

    Een Racer zal over het algemeen veel minder defecte onderdelen hebben dan een echte Basher die enorme sprongen maakt en er gewoon op los ragt.

    Bovenal is het een keuze van een ieder of het nu met een clone of orginele Hpi Baja is.
    Beide hebben de Fun Factor.
     
  16. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Ho ho,niet allemaal aan de Rovan!..ontwikkelingskosten,en de nieuwe modellen moeten ook betaald worden bij Hpi!
    Die rijstpoepers liften gratis mee op het werk van Hpi..


    Op de Rovan de ik bekeek zag ik dacht het haast zeker CY staan..
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2011
  17. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Ik had laatst een Rovan in onderhoud en daar zat een 23cc Fuelie motortje op .
     
  18. kostenko

    kostenko

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    258
    Locatie:
    Netherlands
    Ik had laatst een Rovan met een CY motorblokje van DDM erop. :rolleyes:
     
  19. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    jongens jongens, doe nou eens eerlijk en koop nou gewoon je autootje van het originele merk nl. die hem bedacht en ontwikkelt heeft. HPI.
    Al het andere is poppenspul! Je kunt met een originele baja recht uit de doos zonder alle hopups die iedereen zo aangepraat worden, heel veel plezier hebben. Bewijs? doe eens moeite, stel alles netjes af zoals het hoort, shim overal alle speling uit. O ja, kom eens kijken bij de HPI baja Challenge, word ieder jaar gehouden ergens in Europa. Verleden jaar in Utrecht. Een race waar diverse teams uit verschillende landen 24 uur non stop moeten racen met 1 autootje per team, jaja 1 HPI Baja per team. Enne.....die autootjes worden voor de race gekeurd of ze wel origineel zijn, dus alles van HPI. Geen dure remmen, geen wielverbreders, geen turtle trannyplates, of andere exotische dingen. Enne....geen meer uurs race waar ieder teamlid mag rijden met zijn eigen autootje, nee letterlijk 24 uur met 1 en dezelfde auto. (Helaas was het de laatste race 12 uur maar dat was omdat er in nederland niet na 22:00u geraced mag worden) Alleen stoppen om te tanken, accu en rijder te wisselen. Dat moet ik met die andere carretjes nog zien. Of organiseert Rovan ook zo'n race, waarbij ze alle banden en het hele evenement.sponsort?
    Kijk even naar het filmpje en concludeer dat originele HPI baja's best hard gaan.
    HPI Racing Europe - HPI TV
    Op het filmpje reden wij (team holland 1 en 2) met een 23cc origineel Cy blokkie.
     
  20. paul Vingerhoets

    paul Vingerhoets

    Lid geworden:
    23 sep 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    best
    Alleen rijdt niet iedereen alleen maar op een mooi circuit en daar kunnen de standaard baja's niet goed tegen om overal zomaar gebruikt te worden. De originele koppeling bijvoorbeeld is na een dag in duinzand ver heen zo ook bij gebruik op asfalt.
    DeOntsteking kan ook al niet tegen duinzand zal dus ook beschermd moeten worden,
    Schokbrekers zijn al lek na 1 keer rijden zonder aanpassingen.

    Ik denk dat er zo nog wel een paar dingen te bedenken.
    En als je spelingen gaat weghalen is tie dan nog wel origineel lijkt mij een verbetering van het origineel
     

Deel Deze Pagina