Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. Petervs0

    Petervs0

    Lid geworden:
    11 sep 2009
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Belgie
    Had ook nog even verder gezocht en idd het geluid is normaal. Komt idd van de motor. Wel een beetje vreemd dat mijn traxxas velineon set dat niet doet. Maar goed, we hebben garantie. ;)
     
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Petervs0, een CC 1515 motor is ook "iets" sterker dan een 380 Velineon motortje.
     
  3. Petervs0

    Petervs0

    Lid geworden:
    11 sep 2009
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Belgie
    ik moet eerlijk toegeven dat mijn traxxas en mijn hpi mijn eerste brushless autos zijn en ben daarvan ook niet echt op de hoogte.

    Ik heb jaren alleen bigscale gereden en nimh accu's dus dit is volledig nieuw. bedankt voor je reactie
     
  4. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    De CC1515 motor is groter/sterker dan de Traxxas. De CC1515 heeft sterkere magneten, dat hoor je wanneer je de auto rolt.

    Als je ooit eens de motoren los hebt dan probeer maar eens de assen van de motors rond te draaien zonder spur, dan voel je wel dat die Flux motor een heel stuk stroever gaat ;)
     
  5. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    In dit geval heb je wel gelijk, maar het gaat niet altijd op dat een moeilijk met de hand draaiende as per sé een sterkere motor is.

    Voorbeeld:
    Ik heb een CC-Neu 1520 en een 1717: De as van de 1717 is makkelijker met de hand te draaien dan de as van de 1520. Dat vind ik wel vreemd omdat de 1717 de sterkere motor zou moeten zijn.

    Ik heb ook een CC-NEU 1512(gehad) en een echte NEU 1512. De as van de echte NEU is heel makkelijk met de hand te draaien. Dit komt doordat de motor anders is opgebouwd.
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    True, ik heb hier een 1515 Neu en CC en 1512 Neu en CC. Van beide is de Neu vele malen soepeler.

    Over je 1520 vs 1717; dat heb ik ook gemerkt. Komt het gewoon omdat die rotor langer is?
     
  7. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    geen id waar het aan ligt. de rotor van de 1717 iets korter maar zoveel kan dat toch niet schelen?
     
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik zou het niet weten. Volgens mij zijn de heli en car versie gelijk kwa ''stroefte''.
     
  9. denniskl

    denniskl Guest

    Hej ik moet ef wat wete: de turnigy 5ampere 40c 3 en 2s lipo zijn die goed en wat is een niet al te dure lader hiervoor ik had ze gezien bij hobbyking.com grtz
     
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zijn waarschijnlijk goede LiPo's ja. Je hebt natuurlijk altijd kans dat je een minder exmplaar ontvangt, maar daar is de prijs ook naar.

    Laders zijn er genoeg: IChargers worden veel gebruikt. Byte gebruikt de Turnigy 400W lader en is daar volgens mij ook wel over te spreken.
     
  11. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    +600W = 1000Watt, en het is ook een ICharger btw. Ik heb hem nog niet veel gebruikt maar hij doet het gewoon prima idd. Ik zou gewoon een leuk model op Hobbycity kiezen, waar goede reviews bij staan en genoeg Watt heeft voor jou doeleinden. Een 1000Watt lader zal je denk ik (voor jou toepassingen) nooit nodig hebben, en dus eigenlijk geldsverspilling zijn.
     
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Oja, inderdaad je had de iCharger ... mijn fout!!
     
  13. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Gister even gereden met mijn Flux Monster met 1520 + 5S 4A 40C op 20/44 ... ging wel aardig ;)
     
  14. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Wat voor rijtijd haal je met die setup?
     
  15. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Ging wel aardig? Gewoon rustig? Niet overpowered ofzo? Of nét iets te weinig ofzo?

    Ben namelijk aan het twijfelen voor mn LST, 1717 of 1520. 1520 zou ik op 5S runnen, 1717 zou ik me waarschijnlijk een paar A123 cellen halen voor een 8S oid pack. Maar hij moet wel evenveel of meer power hebben dan mn Pletti :p
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
  16. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    drkdgglr, heb letterlijk maar ''even'' gereden. Zo'n 5 minuten op en neer gereden in de straat met af en toe wat meer gas om de LiPo "in te breken". Had ze net omgesoldeerd, verder niet geleden maar meteen even getest.

    Pat, ik dacht met de zelfde gearing als normaal te hebben gereden (20/44), maar zojuist even gecheckt en het is de 25T die ik er op had, dus:
    1515 : 2200kv * 4 * 3.7v = 32.560 rpm * 20T = 651.200
    1520 : 1600kv * 5 * 3.7v = 29.600 rpm * 25T = 740.000
    (740.000 - 651.200) / 651.200 * 100% = 13.64% meer rpm voor de spur.
    Ik vond al dat de power / speed iets meer was dan normaal (wat ik vreemd vond) maar die 25T verklaard het. Ik zal de LiPo binnenkort eens even laden en GPS run doen.

    Volgens de calc zat ik voorheen op ~62kmu (klopte volgens GPS) en zou ik nu rond de ~73kmu moeten zitten. BHP van 2.9 naar 3.7 ;)

    Die 1717 moet echt "power-hungry" zijn heb ik gelezen op RCM, dus als je voor die optie gaat zorg dat je goede LiPo's / A123's hebt.
     
  17. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo allemaal

    Ik ben nieuw hier, heb sinds kort ook een savage flux aangeschaft.
    Heb wel nog een nitro savage xss staan, maar ligt het nou aan mijn rijgedrag of is die
    flux een stuk breekbaarder dan de xss nitro versie?

    Heb in 2 weken tijd al 2 bulkheads, 2 draag armen en 1 bigbore shock kapot.
    Dat is ong, 4x rijden. Met mijn E-revo maak ik de zelfde klappen en is er niks aan de hand.

    Ik heb ook gelezen dat je de LST shocks op de savage kan monteren, maar moet het
    echt persee met die ombouw kit? of kan je die ook gewoon erop schroeven met een iets kortere veer?
     
  18. soro

    soro

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrechtse heuvelrug
    Warthog body voor HPI Savage Flux

    Hallo mede forum leden

    Deze body past zowel op de standaard flux als op de TCS XL platen

    zelf-warthog-body-maken

    Iets om te delen ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. Rcforme

    Rcforme

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Nederland, Blaricum, Bijvanck
    Een beetje offtopic, maar niet helemaal: @Patrickbaja: De Hummer body die jij voor je Flux gebruikt is toch deze? Kan jij misschien even meten hoe lang hij is, hoe breed hij is en wat de wielbasis is (staat allemaal niet op de website)? Ik zou je heel dankbaar zijn.:)
     
  20. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Patrick komt nie zo druk meer op mbf, kan t m wel ff vragen.
    Wil je m voor wat anders gebruiken dan op een flux?
     

Deel Deze Pagina