Ik zit eigenlijk een beetje in dubio met mezelf, ik heb momenteel een leuk vliegende t-rex 600 ESP en zit te twijfelen om naar een 700E over te stappen. Nu zegt het jongetje in me "doen, doen, doen" ivm. de grootte van de heli maar de "volwassene" in me zegt "waarom zou je dat eigenlijk doen? de 600 is groot genoeg, vliegt stabiel, is uitgerust met een sterke Scorpion 1100kv motor heb ik lipo's voor (6s), de juiste lader voor en heel veel spares mocht er iets gebeuren". De 600 zou ik in de loop van tijd toch wel willen upgraden naar FBL en de 700 welke ik zou kopen zou sowieso FBL zijn. (gisteren toevallig een hele mooie 700N omgebouwd naar E laten lopen, zat een beast X in en goed materiaal). Dus de eerste vraag is eigenlijk, waarom zou ik upgraden naar een 700, of waarom hebben jullie deze upgrade gedaan (indien gedaan). De tweede vraag is, de verkoper van de omgebouwde 700N heeft een T-rex 700E gekocht, wat is nou hte verschil tussen een omgebouwde 700N en een 700E? groet Guus
Een 700 is veel indrukwekkender dan een 600, zowel qua prestaties als qua 'presence' in de lucht, het is gewoon een heftige machine. Als je ermee crasht is de factuur meestal ook een heel stuk indrukwekkender dan bij een 600. Bij een omgebouwde 700N is het meestal iets lastiger om de lipo's te wisselen dan bij een 700E (heeft een handig tray-systeem). Ik heb beiden gehad dus ik kan vergelijken. Bij de 700E duurde het slechts 10 seconden om een verse lipo set in te schuiven. Canopy moet er zelfs niet af dan. Persoonlijk heb ik al met veel gevlogen, trex 500, trex 600E, trex 600N, trex 700N, trex 700E, raptor 50, raptor 90, atom 500, RJX 50, ik heb mijn 700E verkocht omdat ik meer lol heb met een 600 size. Succes met je keuze.
Ik ben het helemaal eens met Dieter, afgelopen jaar vloog ik met een Trex 600 en heb sinds enkele weken een Trex 700 en heb wat vluchten achter de rug. Ik kan je zeggen dat het verschil tussen een 600 en 700 echt heeeeel veel is. Het is echt een heftige machine met veel power, maar ook weer een stuk stabieler dan de 600. Betreft ombouwen, daar heb ik geen ervaring mee maar een 'echte' electro uitvoering is net even netter dan een omgebouwde nitro, al is het alleen maar voor de batterij tray. Succes,
Het is al even terug maar toch bedankt voor jullie reacties, ik heb deze week toch besloten niet langer te blijven twijfelen en heb een T-rex 700E FBL van een medeforumlid overgekocht. Groet Guus
he Guus, hier gaat ge zeker geen spijt van krijgen... ik heb het laatst een nieuwe 700 3g supercombo aangeschaft, ik was mijn 600 8s gewent, maar toen ik de eerste keer mijn 700 in de lucht liet was ik stomverbaast dat het toch zoveel verschil is. Ook had ik nog niet fbl gevlogen en nu heb ik veel zin om mijn 600 ook fbl te maken. het lijkt wel of de tricks iets makkelijker gaan je moet niet zoveel corrigeren. succes met de 700