Hallo, Ik heb een trex 450 en 500.Op de 450 heb ik een quark en een ds420. Op de 500 heb ik een spartan ds760 en een 520. Zowel bij de 450 als de 500 kwam de staart niet mooi tot stilstand na een stick input.De 450 gaf zelfs een paar kicken na.De 500 was ook niet echt stil op de staart. Nu heb ik vanmiddag gevlogen en heb ik van de 450 en de 500 om te testen de servo bal een gaatje verplaatst naar het middelpunt(mechanische gain verlagen volgens handleiding gyro).Deze zit nu bij de sport op het eerste gaatje. Het resultaat van zowel de 450 als de 500 was SUPER!Ook was de tail bounce na input op de 450 was weg, gewoon strak!Ook in idle met de 450 was de staart strak en stond in een keer stil. Nu ik alles aan het na lopen ben kom ik er achter dat na ik de servo ball verplaatst heb de servo de maximale slag maakt maar de tail slider eigenlijk niet de maximale slag maakt die die kan maken. Wat moet ik hier mee? Zoals ik al zei vliegt het prima.De staart is snel en strak.Maar sloop ik bv hier de servo niet mee??
Nee, andersom wel Dus als de pitch slider tegen de zijkant aanloopt, en de servo nog een stuk doorgaat. Mooiste is dat hetprecies overeenstemt Dus bij de max beweging van de servo heeft de pitch slider de max beweging Moet je niet simpelweg de limit van de servo een beetje verhogen?
Hoe beter dichter de kogel op de servo zit hoe beter.. komt de nauwkeurigheid alleen maar ten goede. als de totale slag van de pitch slider maar behaalt wordt. als dat niet het geval is zou ik teruggaan naar een gaatje wat verder op zit op de hoorn.
Ik heb de limits op max gezet.Dan hou ik aan beide kanten ik schat ff ruim een mm over.Maar dat was niet te merken vanmiddag.De staart was nog steeds voldoende snel.
op de 500 heb ik net de limits aangepast en dat is nu gewoon volledig bereik op de slider dus die is goed.De reden dat ik de 450 servo ball heb verplaatst was dat de staart niet in een keer stopte maar nog een paar tikken na gaf.
Dat komt door de DS420.. eigenlijk niet lekker geschikt als staartservo, beter kan je de 520 daarop zetten, en dan voor de 500 een fullsize staartservo gebruiken. de DS420 is leuk voor 250 size heli's, maar daarboven is t een net niet soms wel geval.
overal waar de ruimte is Ik vlieg in oud amsterdam op het industrie vlak bij de olie opslag langs de grote windmolens en ook langs de westzanerweg vlak bij de zandvlakte 2e rotonde rechts. En jij? Bedankt voor de hulp.Ik ga kijken hoe de 450 zich zo houd anders ga ik verder. De 500 is top nu qua afstelling.