Hallo, ik heb wel eens gehoort/gelezen dat er mensen zijn die tot 10 minuten kunnen vliegen met een 450 setup. Dit lijkt mij wel wat, alleen weet ik niet hoe ik dit aan moet pakken. Ik vlieg nu 7 minuten. Bedoelen ze dat de heli binnen tien minuten uit de lucht valt? Dat snap ik zelf ook nog wel. De accus raken ook af, dus stel je kan presies tien minuten vliegen, na een paar keer vliegen en laden kun je geen tien minuten meer vliegen vanwege capaciteitsvelies van de accu, en stort je alsnog neer. Ook word er gezecht ik moet kijken naar hoeveel ik weer terug stop in de Lipo. Cycles. Ook is er voltage cutoff, dus zolang ik daar maar niet onder kom zit het goed? Dat de accu sneller afraakt, koop ik wel weer een nieuwe. Niet slecht voor het miljeu schijnt, dus kan ik niet mee zitten. Wie vliegt echt tien minuten met een 450 ? Een hogere mAh accu zit je weer met gewicht enzo. Ik hoop dat jullie wat info voor mij hebben. b.v.d.
Ik vlieg zelf ook tot 3.7 volt per cel, en kom volgensmij ook rond de 10 minuten vliegtijd, ik heb begrepen (onderandere via dit forum) dat 3.7 volt een prima ondergrens is.
Simpel. lagere headspeed dmv kleinere pinion. desnoods halfsymmetrische bladen... en je vliegstijl erop aanpassen.
Nooit kijken naar je voltage... Zegt geen klap, onder belasting kan dit heel anders zijn Eigenlijk alleen kijken naar wat je aan mah terugstopt, dit mag max 80% van de totale capaciteit zijn. Stop je er meer in terug, ga je te ver. Komt je voltage onder de 3,6 volt en stop je er minder dan 80% in terug, is je batterij over de huizen.
Hallo Student, moet ik dan naar de cycles kijken op het lader beeldschermpje ? Rechtsonderin bij mijn Turnigy Accucell-6.
Cycles? Dat zal het aantal keer zijn dat je hem in 1 keer ontlaad/ laad? Ik ken jouw lader niet... Check desnoods je handleiding, velen kunnen het wel weergeven, maar bij sommige laders moet je dan ff een menu openen Voor een orde van grootte, mijn 2200 mah accu's moet ik altijd 1600 mah in terugstoppen
Laag toerental, 5graden pitch op het middengebied, rustig hoverend en rondzweven en niet zoveel pitch/motortoerental wisselingen zorgen voor lange vliegtijden. Ik heb accu's (zippy) van 2200mAh waar ik meer dan 60 vluchten mee heb gedaan waar ik, als ik me een beetje rustig hou, gemakkelijk nog 10 minuten kan halen. Verwacht alleen geen topprestaties van de heli. Voor een langere vliegtijd lever je wendbaarheid en snelheid in. Semi bladen zouden inderdaad ook nog verder kunnen helpen daar ze meer lift genereren bij lagere RPM. Danny
Ik vloog (hoverde een beetje) bijna 12 minuten op een 3S2200 30C Zippy. 11T pinion. Mechanische uitslag van de bladen is -11 tot +11° Throttle curve Idle: 0 - 30 - 60 - 80 - 100% Throttle curce Ide up: 60 - 60 - 60 - 80 - 100% Pitch curve altijd: 40 - 50 - 60 - 80 - 100%, waarbij 50% dus 0° is. Motor is een 2215 Turnigy. Heli is een standaard HK450GT met originele bladen. Sinds kort staat mijn Idle op 0 - 35 - 70 - 85 - 100% En de Idle up op 70 - 70 - 70 - 85 - 100% Dat vliegt lekkerder buiten. Daar haal ik met weinig wind ook nog 10 minuten mee. Ik stop met vliegen als de spanning per cel op 3,55V komt, onder belasting (da´s rond de 3,7V onbelast). Dan kan er meestal zo´n 1800mAh bijgeladen worden om het pakket weer vol te krijgen. Ik kan de cellchecker ook op 3,45 zetten, dat scheelt een minuutje vliegtijd maar trekt om en nabij de 2000mAh uit het pakket, en dat vind ik te krap. Ik heb 4 pakketten, en na 40 minuten oefenen op een avond heb ik het toch wel gehad. Hugo
Kijk, daar heb ik wat aan HugoW ! Helemaal top, die motor heb ik ook nu erinzitten. Alleen heb ik mijn bladen op -9,+9 graden pitch, en een 13t pinion. Word de heli niet enorm windgevoelig met 11 graden pitch? Bij mij met 9 graden en 11t was die heli amper de lucht in te krijgen, dus heb snel maar de 13t erop gelijmt met behoorlijk wat lijm helaas.
Laat ik het zo stellen: Ik heb er de ballen verstand van. De motor en pinion keuze heb ik van een clubgenoot overgenomen, en voor de rest geexperimenteerd. Met dit als resultaat. Windgevoelig is hij niet echt, maar wel gevoelig op up/down in de zaal, dus juist zonder wind. Die 13T had ik in het begin ook, daar kon ik echt niet mee uit de voeten en het vrat accu´s. Ik had toen met de throttle curve de boel teruggetuned, en dat vond ik niet logisch. Vandaar terug naar 11T, en met het voorbeeld in de club was de keuze eenvoudig. Hugo
'k heb net wat info in de link hieronder in mijn handtekening gezet. Het is een PDF. Ik heb geen onderdelen vervangen, behalve toen ik gecrashed was. Verder is het ding voor de beginner zoals ik gewoon goed genoeg. Veel plezier, Hugo