Bouwverslag Airbus A318 EDF FOAMY

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door gertjuh, 28 mrt 2011.

  1. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    update 9

    2x GWS 55mm EDF bestelt,
    wielen bestelt,
    nog wat kleine meuk,
    :)


    wat foto's van het bouwproces,

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    houten delen vleugel,
    [​IMG]

    neuspoot bevestiging vast lijmen, neuspoot zit hier al op ge-epoxied,
    [​IMG]

    uit 1 van deze accu's kiezen,
    denk de 2100mah 35C 3S,
    [​IMG]

    vleugel centersectie
    [​IMG]

    [​IMG]

    wheelbay nose gear, nog niet gelijmd, beetje test passen en kijken voor deuren,
    [​IMG]

    2 wieltjes voor het idee,
    [​IMG]

    [​IMG]

    ribben van vleugel, uit 6mm depron
    [​IMG]



    3 redenen dat de bouw af en toe wat langzamer gaan,

    1, [​IMG]

    2, [​IMG]

    3, [​IMG]



    ben nu dus met meerdere delen tegelijk bezig,
    vleugel center sectie
    vleugels zelf
    cockpit bovenkant
    cockpit onderkant waar neuspoot zit,

    dus lijkt beetje chaotisch, is het ook
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
  2. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    update 10

    foto's allemaal beetje mislukt,

    ben langs de action geweest, maar die lijm is echt ruk,
    ben nu aan het skinnen met uhu por,


    maarja kan je een beetje volgen wat ik heb gedaan,
    [​IMG]

    ff snel een idee voor een klepje,
    [​IMG]

    [​IMG]

    nieuwe stukjes uitgesneden voor wheelbay, nu met juiste kromming van de onderkant, en begin gemaakt voor heuze wiel deuren,

    [​IMG]

    servo die het hele zootje moet aansturen, D-MG16 van HK,
    opgeschuurd en erin gelijmd,
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    depron weggesneden , servo mount met servo erin word op triplex van het nose gear gelijmd, leek me wel zo handig
    [​IMG]

    skinnen, dit is mijn allereerste keer skinnen, dat het goed gaat, bovenste ligt nog los,
    [​IMG]
    wel eerder gedaan maar ging beetje fout, onder andere door de lijm

    [​IMG]

    voel je vrij om reacties te posten, ook als je tips hebt
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  3. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    update 11

    reacties zijn nog steeds erg welkom,


    skin van cockpit bovenkant is klaar, nu nog schuren/plamuren

    [​IMG]

    [​IMG]


    wingbox ook gelijmd, met bruis,

    [​IMG]

    [​IMG]


    Spoilers? ja of nee?
    flaps krijgt die zowieso al,
     
  4. HieLieW

    HieLieW

    Lid geworden:
    22 sep 2008
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Katwijk ZH
    je kan het in ieder geval proberen, die spoilers, maar zorg dat je het eerst in de zender ge programmeert krijgt ;)
    begint al steeds meer op een plane te lijken ;)
     
  5. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    moet wel lukken, ik had gister ook uitgevogeld hoe je alle knoppen moet toewijzen,

    cockpit weer even weggelegd, is toch wel lastig

    vandaag verder aan vleugel
     
  6. accw

    accw

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Almere
    Leuk verslag Gertjuh!
    Keep up the good work.
    Ook altijd leuk als naslagwerk.

    grt,
    Lex
     
  7. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    ziet er goed uit!
     
  8. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    netjes hoor!
     
  9. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    update zoveeel, 12

    niet veel vooruit gang,

    toch leuk om te posten,

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    oja, retract is te hoog, mede door een meet fout van mij, dacht dat de retract in het midden kwam, hij zit dus bijna achterin de vleugel waar die heel dun is,
    steekt dus aan de onderkant bijna 1cm uit, dit werk ik wel mooi weg :O
     
  10. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    retract,
    [​IMG]


    vleugel is al aardig stevig, ik wil niet teveel gewicht toevoegen, komt 1 carbon staaf in te liggen, tegen het breken, flexen doet die al niet zo erg meer,
     
  11. Luppie

    Luppie verslagschrijvers

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    1.077
    Locatie:
    Double-u monkeyfield
    ziet er goed uit die cockpit!

    Ik heb wel twijfels over die nosegear want ik denk dat het wel steviger moet omdat anders je hele wiel met hout en al uit je vliegtuig gaat breken bij het landen.

    Ik zou een lange lat oid maken die vast zit aan dat houten bakje waar het wiel aan vast zit. Ik zal het uitleggen met een tekeningetje (rode streep).

    [​IMG]
     
  12. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    best goed idee,

    het plan spreekt er niet over,

    ik zal er over denken met 2 houtjes in lengte richting,

    op mijn manier komt idd alle kracht op het schotje te staan, thanks,



    de main gear retracts heb ik 3cm naar voren geplaatst, nu past het teminste wel,


    het originele plan maakt gebruik van micro retracts, ik heb veeel grotere/zwaardere retracts met shock struts,

    , en dan , hoeveel kracht komt er bij een goeie landing op een neus wiel? niet heel veel, met dat idee had ik hem ook gebouwd
     
  13. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    zonder motoren zal het niet lekker vliegen,
     
  15. Luppie

    Luppie verslagschrijvers

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    1.077
    Locatie:
    Double-u monkeyfield
    met een goeie landing blijven je wielen er wel onder maar ga er maar vanuit dat de eerste de beste landing niet zacht is. en al is die wel zacht dan zal de 2e wel hard kunnen zijn.
    eigenlijk zijn dit soort wielen alleen goed wanneer je op bestrating of asfalt kunt landen.
     
  16. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    dat is dan ook mogelijk,

    heb een veld, formaat 2x voetbal veld, met in het midden een weg, wel lantaarnpalen maar moet wel lukken, net me taylorcraft 450 gemaident op die zelfde weg, ging perfect
     
  17. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    halve update

    niet veel werk gebeurt ivm mooie werk en veel moeten werken,

    vleugel is sterk
    [​IMG]

    centersectie met retract gedeelte
    [​IMG]


    hooooi
     
  18. Luppie

    Luppie verslagschrijvers

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    1.077
    Locatie:
    Double-u monkeyfield
    haaai

    het bouwseisoen is natuurlijk ook wat minder nu maar toch een aparte zin:
    ;)
     
  19. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    xD mooi weer *
     

Deel Deze Pagina