[inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd

Status
Niet open voor verdere reacties.
De auto is in een halve tank klaar met inlopen de motor daarintegen duurt iets langer tussen 1 a 2 ltr is de inloopfase compleet afgerond
 
De auto is in een halve tank klaar met inlopen de motor daarintegen duurt iets langer tussen 1 a 2 ltr is de inloopfase compleet afgerond

OK bedankt voor de info. Zal er nu ongeveer een liter op hebben zitten. Je begint nu wel te merken dat de motor steeds mooier begint te lopen alleen het optrekken gaat nog niet helemaal goed volgens mij staat ie in het lage toeren gebied nu wat te rijk. Dus zal wellicht de low speed nu ook 1/8 in moeten draaien.
 
Even mijn complimenten voor de heldere uitleg van Bart en mede forumgenoten.
Sinds kort een auto gekocht en een gekregen van de oude hobby van mn schoonpa,
en door gewoon te doen en logisch nadenken en de feedback van hierrrr is het mij ook gelukt om de tuut tuut aan de praat te krijgen en te houden !!
Dus als het mij lukt...door te zoeken, ga ik ervan uit dat het voor iedereen helder is !!!

Jongens bedankt !! Dit mocht ook wel eens gezegd worden UCH !!
 
heb even hoofd sproeier naald er uit ge haalt en schoon gemaakt leek wel of hij beetje vies was en nu doet hij super en Xt8 is zo snel als kanon
 
Is er iemand in of bij Emmen die mij wil helpen met het afstellen van mijn nieuwe SC8.
Ik heb hem net binnen en even in de tuin een tankje op de fabrieksafstelling laten draaien.
Ik wil deze wagen wel graag netjes afgesteld hebben.
 
Ik woon in Schoonebeek en je mag rustig een keer langs komen om de motor af te stellen.
Maar rij wel eerst de motor in. Na 1 tankje is hij nog lang niet ingereden;)

M.v.g. Mark
 
Bedankt voor je reactie Mark, het gaat ook om het goede inrijden. dus ook de 1e tankjes.
Wil gelijk goed beginnen :D
 
Zeg maar wat je wilt. Ik heb redelijk wat ervaring met brandstof motoren, dus wil je best helpen met deze motor.
PB anders maar even wat je wilt.

M.v.g. Mark
 
Ik heb een Kyosho Fazer A.M. gehaald, morgen proberen om deze met deze methode in te rijden. Moet ik deze ook 2.5 tot 3 slagen verder verrijken, of is dat tegenwoordig te veel.
 
Het kan te veel zijn, zeker omdat de kyosho standaard al met een rijke afstelling komt. Even kijken wat die doet, vol gas moet je hem rennend (+/- 20km/u) bij kunnen houden probeer het even aan te voelen.
 
Trouwens nog een ding, hoor hier eigenlijk niet maar is wel net zo handig, op mijn transmitter staan sommige instellingen niet neutraal, maar op verschillende posities. Is dit door de fabriek gedaan en moet ik dat laten staan?
 
2 slagen is bij die motoren al te veel. Zet hem maar een halve slag rijker. Dat is waarschijnlijk meer dan genoeg.

M.v.g. Mark
 
Ik ben bezig met het inrijden van de auto, in het begin sloeg hij bijna steeds direct af na wat gas geven, bleek mijn throttle veel te laag te staan, ik moest zowat een 1/3e slag geven aan de throttle trim op mijn zender.

Ik heb het gevoel dat hij nu iets blurpt tijdens het rijden, en er komt ook niet al te veel rook uit de uitlaat, dus te rijk zal hij niet staan?
 
Dat zijn de nieuwe type motoren en die zijn beter dan de GZ-15 die op de eerste serie fazers zitten.

Hou een temperatuur van maximaal 120 graden aan. Dan zit je wel goed.

M.v.g. Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top