EMCR Rozenburg, verzameltopic.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Alexzzz, 14 okt 2009.

  1. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Mooi werk zeg, blij dat het niet te ernstig is.

    Ondertussen heb ik bericht gehad dat mijn trainer vandaag op de bus gaat, en waarchijnlijk maandag aankomt. Ik heb dan nog lipos en reserve props en de juiste lijm nodig en dan kan ik gaan lessen.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.436
    Locatie:
    Spijkenisse
    Doen die dat kosteloos?
     
  3. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Alex,

    Ik heb nog geen tijd gehad om de electronica te testen.
    De ontvanger heb ik gelijk weggebracht zodat die gelijk met de zender na gekeken kan worden.

    De servo's haal ik even uit elkaar om te kijken als alles droog is gebleven,
    ik denk van wel want de romp was nog gewoon droog van binnen.

    Op het moment dat ik de romp in handen had, heb ik gelijk alle bedrading nagelopen.
    Er was naar mijn inzien niets mee aan de hand, alles zat hoe het moest zitten.

    De motor ziet er ook nog goed uit en heeft op het eerste gezicht geen kromme as, afgebroken ribben of deukjes, wel valt mij op dat hij een stuk minder compressie heeft dan eerst:confused:.
    Ik heb begrepen dat dat misschien met afstellen van de kleppen heeft te maken of misschien met de zuigerveer.

    De boom verzorgers vroegen geen vergoeding, maar ik heb ze uit dankbaarheid wel wat gegeven.
     
  4. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    hangt er een beetje vanaf hoe moeilijk het is en of ze het druk hebben volgens mij.
    Bij ons hebben ze ook weleens een vliegles aan de kabel gekregen.
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.436
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik ben blij dat het gelukt is in ieder geval, is hij te fixen voor zondag a.s.?
     
  6. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam

    Ik ga mijn best doen, maar reken er maar niet op dat het lukt voor zondag.

    Ik heb namelijk late dienst nu, morgen en zondag, ook heb ik nog mijn ontvanger accu niet binnen, die ga ik trouwens ook gewoon vast solderen aan het aan/uit schakelaartje denk ik. (vind ik wel een prettiger idee).

    Ik ga er morgen wel aan beginnen, even 2 componenten halen bij de bouwmarkt en dan lekker PLAKKEN:rolleyes:
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.436
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ok, ontvangeraccu heb ik eventueel nog wel voor je hoor, maar ik hoor wel of het lukt:) (maar je moet uiteraard wel een goede zender en ontvanger hebben ook)
     
  8. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    :yes:Heb gisteren mijn futaba T7 CP binnengekregen:rolleyes:
    FF-7 (T7CP) 2,4 GHZ - RC-Heli-Shop
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.436
    Locatie:
    Spijkenisse
    Top, moet goed gaan komen dan:)
     
  10. ultim@te

    ultim@te Guest

    proficiat :D

    kun je na wat knutselvreugde weer het luchtruim kiezen :yes:

    suc6
     
  11. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb net nog even snel de ontvanger accu en bedrading doorgemeten,
    de accu gaf nog 2,4 volt:confused: (oja, het was een 4,8v pack, was toch in de veronderstelling dat ik er een 6v in had gedaan:oops:).
    maar toch vreemd dat de accu nog stroom gaf.

    P.S. er komt nu wel een 6v pack in:rolleyes:
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.436
    Locatie:
    Spijkenisse
    Die is waarschijnlijk compleet leeg getrokken omdat hij 5 dagen aan heeft gestaan, maar over het algemeen komen die accu's wel weer iets bij uit zichzelf, dat verklaart waarom hij 2.4V aangaf:)
     
  13. Roop

    Roop

    Lid geworden:
    3 jul 2009
    Berichten:
    273
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    [/QUOTE]P.S. er komt nu wel een 6v pack in:rolleyes:[/QUOTE]

    Ga nou niet lopen k****** met NiH'm pakketten maar schaf een 2 cel lipo'tje aan van een 1800 tot 2200 mAh en een bec/regelaar van 3 tot 5 ampere. Veel betrouwbaarder dan NiHM, je hebt een mooie constante spanning en is nog een stuk goedkoper ook. (Ik weet zeker dat ik hier een discussie mee ga triggeren :p). Met een 4.8 volt pakket is het heel goed mogelijk dat je de boel te laag in spanning hebt getrokken waardoor de ontvanger in failsafe is gegaan. (Hier zijn de 2.4 Ghz ontvangers nogal gevoelig voor)

    Gr. Robert
     
  14. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    Maar kan ik die accu's nog gebruiken?
    ze moeten er toch wel tegen kunnen, een keer helemaal leeg trekken
     
  15. Roop

    Roop

    Lid geworden:
    3 jul 2009
    Berichten:
    273
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Ja, je kunt ze best nog wel eens gebruiken in een ladyshave of zo ;) maar ze horen niet meer thuis in een modelvliegtuig.

    1) 4,8 volt heeft gewoon te weinig reserve voor 2,4 Ghz ontvangers
    2) Het is goed mogelijk dat 1 of meer cellen zich nu nog wel laten laden maar niet meer voldoende capaciteit vasthouden. Als je een pakket langdurig helemaal leegtrekt zijn niet alle cellen op het zelfde moment leeg. De een gaat eerder dan de andere en degene met nog spanning gaan de lege "opladen". Maar dit is dan wel met de verkeerde polariteit en hier kunnen ze niet tegen.

    Ik weet dat er hordes mensen zijn die nu denken: het valt wel mee en ik vlieg gewoon door. Maar het risico is gewoon te groot. Dit keer hing je in een boom, de volgende keer land je misschien in de pits........
     
  16. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik heb met mijn 4,8 V pakketjes nergens last van , en vliegt ook al jaren 2,4 . :D

    Dus onzin om te schrijven dat je op lipo moet overschakelen met een UBEC .
    Is niks betrouwbaarder als een 4,8 pakketje.

    Mvg Johan
     
  17. Roop

    Roop

    Lid geworden:
    3 jul 2009
    Berichten:
    273
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Ja, en de stoomtram ging ook altijd goed en het is dus onzin dat we op electrische trams zijn overgegaan. Maar ik was al bang voor dit soort discussies.......
     
  18. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik heb een U.I.Lader waar ik kan zien wat de lader in een accu laad en ontlaad.

    Zo een lege accu komt aan de lader en dan word hij 3x vol geladen en ontladen en als laatste weer opgeladen.

    Zo kan ik zien of hij zijn capaciteit nog heeft , is dat de val komt hij weer in het model .
    Heeft hij die niet meer komt hij in de kliko.

    Mvg Johan
     
  19. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Ik denk niet dat Dominique zo'n lader heeft. Ik heb m'n Calmato ook altijd met een Nimh pakketje gevlogen, geen problemen mee gehad. Daarna altijd met Lipo's gevlogen, ook geen problemen..
     
  20. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    :agrue:Ik wist niet dat ik zo veel los kon maken bij mensen:shock:

    Het 4.8 pakketje doe ik wel in de kruimelzuiger (sorry heb geen ladyshave:rolleyes:)

    Er is al een 6v pack onderweg die ik in de trainer plaats (helaas nog niet binnen)

    Als ik op lipo's wil gaan vliegen heb ik inderdaad ook nog een lader hiervoor nodig, en aangezien gister de calmato sports met os max 55 is binnen gekomen, denk ik dat ik slaag krijg van mijn vrouwtje als ik dat er ook nog bij bestel (ja ik ben getrouwd:snipersmile:).
    Misschien dat ik de overstap later wel maak, maar dat bekijk ik tegen die tijd wel

    Qua modelbouw heb ik altijd al (ongeveer 20 jaar) AA cellen gebruikt, zowel nicad (vroeger) als nimh (heden).
    Inderdaad is een elektrische tram moderner dan een stoomtram, maar met allebei kwam je van A naar B.

    Iedereen bedankt voor je reactie:D
     

Deel Deze Pagina