Motorkeuze TT-01, 5.5T of 8.5T?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Dudel, 13 mei 2011.

  1. Dudel

    Dudel

    Lid geworden:
    21 jun 2010
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Friesland
    Best mensen,

    Ik heb hier nog een TT-01 roller staan waarvoor ik volgende week een Ezrun setje wil aanschaffen. Nou heb ik laatst ergens gelezen dat een Ezrun 5.5T gehakt maakt van je plastic tandwielen in de TT-01.

    Kan iemand dit voor mij bevestigen? Of hebben jullie tips omtrent de keuze tussen 5.5T of 8.5T?

    Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!

    Groeten,
     
  2. corsa57

    corsa57

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    112
    Ik zou gaan voor een 5.5 van speedpassion of nog beter een 4.5 dan smelten je tandwielen nog sneller en kan je een echte auto kopen....
    5.5 is veel te snel voor een tt01 zo'n auto is gemaakt om te parkingrijden met mabuschi motoren.
    Doe jezelf een lol rij rustig met een kalme motor in je tt01 hou je dit langer als een half jaar vol koop dan een wedstrijdauto ram daar een 10.5 in en je komt een heel eind.

    My 2 cents...

    PQ
     
  3. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    13.5 of een 17.5
     
  4. ansmann-racing

    ansmann-racing

    Lid geworden:
    28 mrt 2010
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Uden
    met een dikke 10T brushless motor kan je met gemak ruim de 60km/u halen
     
  5. Dudel

    Dudel

    Lid geworden:
    21 jun 2010
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Friesland
    Bedankt voor alle reactie's!

    Het is nu al wat duidelijker om een keuze te maken, maar omdat jullie ook motoren aanraden; Zijn er ook motor setjes die jullie mij aanraden?
     
  6. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    kan alleen de auto niet aan.
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Idd, met een 40 tot 50km houd het wel op...
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Waarmee heb je dat gemeten?
     
  9. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    met een 10T motor kun je de 60 wel hallen hoor.

    heb zelf ook 2 tt-01 tjes gehad en heb er nu nog 1.
    ik heb er een 9T brushless in zitten.
    maar ik heb de auto totaal verbouwt, zodat hij de motor wel aan kan.
    heb zelf nooit gemeten hoe hard hij ging maar ik kan best goed inschaten of hij de 60 wel of niet haalt.

    als ik volgas ga kun je hem niet recht houden, je moet het rustig opbouwen tot je de snelheid hebt en de motor minder vermogen krijgt door de weerstand.
    dan kun je hem open trekken en dan gaat de mijn zeker over 60 heen.
    en je moet er een body op zetten met veel downforce en grote spoilers

    maar als je niet weet wat je doet met een tt-01 is hij binnen 1 accu stuk.
    daarom een 17,5t motor is prima voor een tt-01, alles er onder gaat hij gewoon stuk. tenzij je weet wat je doet. en dan nog komt er veel warmte vrij van de lagers deze zullen het diff huizen doen smelten.

    dus succes met je keuze.

    gr Sander.
     
  10. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Waarom niet met een 10.5T ? Ik snap eigenlijk niet wat een dikke 10T is ?

    10.5T met vertiming gaat zeker over de 60 heen hoor!:)
     
  11. johnrc

    johnrc

    Lid geworden:
    24 aug 2007
    Berichten:
    261
    Locatie:
    heemskerk
    ik heb een tt-01 gezien op de mach zo uit de doos met een 3.5 turns erin..
    Geen lagers gewoon helemaal standaard de auto was na 3 rondjes helemaal naar de klote maar dan ook echt alles..kapot..


    Die auto's zijn voor beginners en die zijn er niet op gebouwd om zulke snelheden te halen..
    Maar ja je heb altijd eigenwijzen erbij die het toch proberen en dan gaan janken dat de boel snel stuk is...

    Groeten

    John
     
  12. rcfanaat

    rcfanaat

    Lid geworden:
    19 nov 2005
    Berichten:
    197
    Locatie:
    den haag
    Ik heb gewoon een 5,5 ezrun set in mijn tt-01 geknalt. Ik moet zeggen het gaat meesterlijk hard, en mijn diffs en tandwielen zijn nog helemaal heel. Het setje zit nu ongeveer 3 maanden erin, en merk niet veel speling. Weglegging is misschien niet top, omdat de auto hele tijd naar links trekt bij volgas. Maar met tt-01 kan het gewoon aan mensen;).
     
  13. Gurjen95

    Gurjen95

    Lid geworden:
    16 mei 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik zou voor de 8.5t gaan, met iets zwaardere vertanding en je hebt genoeg snelheid.
    Met een 5.5t is een TT-01 denk ik niet echt meer bestuurbaar. Mijn neef heeft een TT-01 met een 3.5t LRP setje. Hij moet heel voorzichtig zijn met zijn gas anders knalt ie de tandwielen gelijk kapot. wel grappig om dat te zien trouwens :p. Ik heb zelf een 13.5t ezrun met een 25/55t vertanding en met lipo gaat dat vlug zat.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
  14. rcfanaat

    rcfanaat

    Lid geworden:
    19 nov 2005
    Berichten:
    197
    Locatie:
    den haag
    Lipo, daar moet ik ook nog maar eens op gaan overstappen.
    En betreft bestuurbaarheid daar heb je dik gelijk in. Maar tis wel lachen, en mijn tandwielen zijn niet dol!
     
  15. H.v.Kolcentur

    H.v.Kolcentur

    Lid geworden:
    9 feb 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    puiflijk (gelderland)
    ik rij met mijn TT-01R met een exeed 10.5T sensord.
    ideaal en al behoorlijk wat accu's achter de rug en nog steeds niks op aan te merken
     
  16. Dudel

    Dudel

    Lid geworden:
    21 jun 2010
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Friesland
    Ik heb inmiddels voor 8.5t ezrun combo gekozen omdat hier een 60A Esc bij zit, en bij 9t,10t etc zit een 35A Esc.. Daarbij komt ook dat ik alleen maar met 6 cell Nimh accu's rij..

    Iedereen bedankt voor de reacties!
     
  17. Gurjen95

    Gurjen95

    Lid geworden:
    16 mei 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amersfoort
    Bij 13.5t zit ook een 60a hoor.
    Maar misschien klinkt 13.5t gewoon te sloom :p .
     
  18. Dudel

    Dudel

    Lid geworden:
    21 jun 2010
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Friesland
    Ik had een 13.5t in mijn Rustler, en wil mijn tt01 graag wat sneller zien gaan =)
     
  19. ansmann-racing

    ansmann-racing

    Lid geworden:
    28 mrt 2010
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Uden

    met een "u rijd bord", als je effe op een bepaalde "lijn" zit op de weg werkt het.
     
  20. ansmann-racing

    ansmann-racing

    Lid geworden:
    28 mrt 2010
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Uden
    Dikke 10T is een met vertiming:yes:
     

Deel Deze Pagina