CC phoenix ice HV80

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door elbacky, 27 jun 2011.

  1. elbacky

    elbacky Guest

    ik heb een rjx .50

    nu mijn eerste regelaar was een bg100 van allign en is in brand gevlogen deels mijn fout (maar dit is een ander verhaal).

    nu heb ik een cc phoenix ice HV 80 gestoken op 6S en een scorpion motor 4025

    ik heb al drie test vluchtjes gedaan op 65% van de motor, het was wel steeds opstijgen landen opstijgen landen voor het instellen van de gyro.
    nu de esc beschikt over een logging systeem en hier zie ik dat de stroom niet boven de 40A gaat maar de temp neemt wel sterk toe, deze begint laag en eidigt op 85 a 90°C gemiddeld heeft hij dan weer 57° aan.

    nu na het vliegen ~CA 7min kan ik mijn hand niet op de esc houden.

    kan iemand mij vertellen of dit oke is? of moet ik iets instellen?

    grz
    bart
     
  2. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    welke instellingen heb je gedaan in de esc?
    In principe wordt outrunner mode afgeraden en is 8kHz beter.
    Daarnaast is 65% gas aan de lage kant en kan hierdoor de esc warm worden. Beter een pinion omlaag gaan en zorgen dat je throttle minimaal 80% is.
     
  3. elbacky

    elbacky Guest

    hij staat op 8kHZ en op 65%

    kan/mag ik met de zelfde pin het vermogen op 80% plaatsen?

    hoe warm mag deze max worden?

    mvg
    bart
     
  4. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    hangt van je huidige headspeed af.
    Overigens, is een 80A regelaar op een 600size heli op 6S echt wel aan de krappe kant
    Lees je log eens uit qua amperage, hoe hoog is dat gemiddeld?

    En krijgt de esc wel genoeg koeling, hij moet ergens zitten waar wat luchtstroming is. Evt gaten in de canopy maken.
     
  5. elbacky

    elbacky Guest


    de esc zit aan de rechterkant van de heli waar gaten zijn in het frame, en heb steeds getest zonder canopy.

    gemiddelde stroom staat rond de 18A en de max staat op 55 let wel de gemiddelde is zo laag omdat ik er nog geen 6min constant gevlogen heb, het was steeds omhhog omlaag... dus stroom op stroom af maar op tijdsstippen dat ik vlieg zie ik beweging tss 45 en 55A.

    grz
     
  6. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    zoals al gezegd, je gearing is verkeerd.
    dus ofwel andere pinion steken ofwel andere maingear (van de 90 bvb, die heeft meer tanden)

    je moet uitkomen rond de 85 - 90% en dan werkt de ESC naar mijn ervaring optimaal (zeker als je governor wil gebruiken zodat je wat headroom hebt)
    100% flat curve kan natuurlijk ook

    Mijn regelaar op Logo 600SE werd met verkeerde gearing 73°c, met de nieuwe gearing zit die rond de 50°C na 7 minuten 3D'en.
     
  7. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
  8. elbacky

    elbacky Guest

    als ik een maingear steek van 100 zou dit dan moeten beteren? in je vb is de waarde weg:)

    grz
     
  9. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    hoeveel kv is je motor en hoeveel rpm wil je hebben?
     
  10. elbacky

    elbacky Guest

    het is een scorpion 4025 met 11000KV het toerental is om normaal rond te vliegen geen 3D.

    dus ik denk rond de 2200 ofzo

    alvast bedankt voor de reactie's
     
  11. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    hmm als ik je huidige combinatie invoer in de 'mr mel headspeed calculator' dan kom ik dit uit

    Voltage for this calculation (avg):3,552/cell with a total of 21,312
    Nominal voltage: Spoolup RPM 100% throttle no governor (22,2v): 2713
    Avg RPM you will see with 100% throttle and no governor: 2526
    Max normal bogging applied you will see RPM at: 2214
    (this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)
    Maximum RPM before Castle Link program goes red
    (indicating too high headspeed to be governored): 2320


    met de 100T krijg je bij 'Maximum RPM before Castle Link program goes red
    (indicating too high headspeed to be governored)': 2088

    dus daar zit je dan wel ONDER je gewenste toerental.
    ideale combo is dan volgens mij de 11T pinion met 100T maingear, dan kom je op 2297 als max uit

    al bij al begrijp ik niet dat je nu, met huidige combo, zo laag moet gaan in throttle% om aan 2200 toeren te geraken, k denk dat je er nu véél minder draait.... al eens gemeten?
     
  12. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Een RJX .50 gebruikt 600mm bladen neem ik aan?
     
  13. elbacky

    elbacky Guest


    mijn bladen zijn 625mm

    mijn toerental heb ik nog niet gemeten, maar de 2200 die ik aangaf was een antwoord op een van voor gaande vragen, "hoe hoog wil je je headspead.

    hoeveel ik er nu exact heb, weet ik niet.
    ik heb wel mijn motor klein beetje naar achteren geschoven en mijn esc op outrunnenr gezet en dan kwam hij maar aan 75°C

    straks doe ik een test om deze terug te zetten op 8kHZ

    met welk programma berekenen jullie dit allemaa:rolleyes:
     
  14. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
  15. elbacky

    elbacky Guest

    ik vlieg wel maar op 75% throtlle.
    dit zal wss wel de waarde beinvloeden of niet?
     
  16. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    grofweg zul je dan 75% van max throttle hebben.
    Maar beste is altijd om zelf te meten en van daaruit te berekenen.
    En die calculator is voornamelijk handig als je op governor vliegt.
     

Deel Deze Pagina