In/op welke voertuig rijdt u?

  • Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
Hallo !

Mijn 850/1275 deluxe uit 1978 :)

dsc00206i.jpg

lfsforum ;p
 
staat op mijn pa zijn naam, betaal ongeveer 400euro verzekering :p


en turbo rijden is goedkoper dan de G60;)
en natuurlijk omdat hij een stuk beter rijd zo
 
Officieel rij ik er nog niet op, staat nu bij de dealer.. (stickertje dr op : Helaas, deze is verkocht) maar wou m toch even laten zien

00002441414141439153B.jpg


Nu nog t rijbewijs :)
 
is op papier ook een gewone 158pk :cool:

Dan mag je wel oppassen. als je ooit een ongeluk zou hebben, en ze kunnen achterhalen dat die zoveel meerm vermogen heeft, betalen ze niet uit voor zover ik weet.

ps: vind die aftermarket bumpers niet zo mooi als origineel. Wel leuk om nog een Corrado op 't forum te zien. :)

PPS: Turbo rijdt definitief niet beter als een G-lader. Je hebt wel meer vermogen, maar met de compressor heb je meer onderom, wat bij normaal rijden veel meer helpt. 't is anders zeg maar, maar niet beter per-se. :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
die voorbumper moest wel veranderen voor de intercooler, misschien dat ik later een andere bumper koop want deze is al goed beschadigd.

of dat g60 beter rijd dan turbo weet ik niet helemaal, heb wel al eens bijgezeten in een g60 maar nooit zelf gereden. alles wat ik weet ik dat turbo een heel stuk sneller gaat :p zeker in lagere toeren
 
Zou niet mogen, want normaal werkt een turbo pas bij hogere toeren (omdat die door de uitlaat gassen aangedreven word.) en de G-lader werkt vanaf lage toeren, omdat die door een tandriem vanaf de krukas aangedreven word.


Qua intercooler.. Golf 2 G60, meer zeg ik niet. ;) snap zowiezo niet waarom ze de Corrad G60 maar zo'n crappy kleine IC hebben gegeven, en de Golf gewoon een goede grote. die van de Golf past namelijk ook zo in de Corrado. (inc de originele aansluit slangen van de G60 voor zover ik heb gezien. :? )
Beetje jammer vind ik.

Met een Turbo ben je iig neit per definitie sneller als met een G-Lader. :) Erg mooi voorbeeld vind ik de 16v-G60 van Ruud. Ik meen dat die er nu 350-ish pk uit heeft gehaald. (uiteraard heeft de G-Lader z'n betroubaarheids probleempje, mits onderhoud niet op tijd gedaan word. maarja, iets houd je toch altijd. :mrgreen: )

Ik houd eht zelf in ieder gevla mooi bij m'n ongeblazen VR6. (met VSR) 200nm bij 1800 toeren, dus erg mooi relaxed mee te cruisen. en een geweldig geluidje. meer heb je toch niet nodig. (hard rijden mag je toch nergens. )
 
Laatst bewerkt:
bij mij zit er nu ook een deftige IC in, vind het ook raar waarom ze bij de corrado g60 het hebben gehouden bij zo een klein ding :s

de g60 kan idd ook snel snel maar zoals je al zegt is die duur in onderhoud..

ik denk toch dat deze sneller gaat in lage toeren dan een standaard G60, maar de echte sprong voel je aan ongeveer 3400toeren, dan hoor je de druk ook stijgen en word je lekker in je zetel gedrukt :p
 
ik denk toch dat deze sneller gaat in lage toeren dan een standaard G60, maar de echte sprong voel je aan ongeveer 3400toeren, dan hoor je de druk ook stijgen en word je lekker in je zetel gedrukt :p


Kijk, nu durf ik er zelfs wel op te wedden dat een standaard G60 sneller is onderom. ;) die sprong die je noemt, dan begint de turbo pas wat te doen. daaronder is het eigenlijk gewoon een 1.8 met een verlaagde compressie.
 
Ik houd eht zelf in ieder gevla mooi bij m'n ongeblazen VR6. (met VSR) 200nm bij 1800 toeren, dus erg mooi relaxed mee te cruisen. en een geweldig geluidje. meer heb je toch niet nodig. (hard rijden mag je toch nergens. )


dat is een pak nm voor een benzine op zo een laag toerental :cool:

waar ligt je maximum nm?



kan zijn dat de g60 sneller is in lage toeren maar ik betwijfel het zeker..
 
Zoek aub het verschil even op tussen een Compressor en een turbo, dan weet je precies wat ik bedoel. (en waarom ik denk dat een G60 onderom dus meer heeft.)
Zo laag in de toeren heb je gewoon niet genoeg uitlaat gassen om de turbo op te spoolen, dus kan die ook geen druk leveren. dat is goed golf die je bij de 3400 toeren hebt, dan levert de turbo pas druk, en heb je het vermogen. :)

Iig zou ik hem wel met het vermogen op kenteken zien te krijgen. als je er ooit wat mee zou krijgen (wat ik uiterard niet hoop) zou het erg negatief uitpakken als ze kunnen bewijzen dat je meer vermogen had dan standaard. (een beetje mag wel, maar als die idd 280pk levert, is dat ruim 100pk meer, ofwel een flinke stijging. Daar zou een verzekerings maatschapij zeker moeilijk over doen.

M'n maximum koppel valt allemaal wel mee, ligt bij de 4200 toeren op ~260Nm. Wat alleen erg prettig is dat ik een koppel band heb van zo'n 5000 toeren boven de 200Nm, en dat is dan wel weer prettig. :mrgreen: niet dat je er veel mee uit mag halen, maar he rijdt wel erg leuk. :)
 
Ik heb een VW uit 1998 of zo.. interesserend me geen bips ,

RD 350cc YPVS (speel motor)
Honda CBX550 (werk motor)
GSXR 1100 Het mooie model uit 1991 olie gekoeld (grote speel motor) k&N Filters ,
anderen ontsteking, yoshimura uitlaat en groteren carburateurs...
2a4plit.gif


En een mountainbike.........
 
Zo.. weer 2 nieuwe voertuigen in huis ;)

Suzuki GSX-R 600 2011 L1

Akrapovic Racing line full system
K&N Powerfilter
Powercommander PC5
Kentekenplaathouder Rizoma

Het totaalplaatje :
IMG_0167.JPG


Foto is niet echt goed gelukt omdat het donker was in de garage. Binnenkort komen nieuwe foto's :)

Ook even een filmpje gemaakt van de testbank :

De klappen die de uitlaat gaf bij 6000-5000 toeren op de weg terug naar huis waren echt hard.
Pa zat in de auto achter me en hoorde ze zo hard dat hij bij thuiskomst vroeg of dat wel normaal was :+

------------------------------------------------------------------

Ford Fiesta Sport 2011

(Om veiligheidsredenen de omgeving ff snel weggeshopt. Binnenkort komen andere foto's)

FordFiestaFotoSoep2.jpg


FordFiestaFotoSoep.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top