ZDZ 80B2 wil niet starten ???

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door ultim@te, 16 aug 2011.

  1. ultim@te

    ultim@te Guest

    hallo , ik heb gisteren een poging gedaan om mijn zdz80b2 te starten maar dit ging niet echt zoals gehoopt .
    hieronder even kort samengevat wat we gedaan hebben .

    starten op de normale manier met de naalden op de fabrieksposities .
    motor pruttelde even met de choke maar na het afzetten van de choke niet aanslaan.

    bougies eruit gehaald en getest op vonk , dit was oke bij beide bougie`s .

    ontluchting dicht gemaakt en tijdens aanslaan knijpen in de tank, geen resultaat .

    carb eraf gehaald om te kijken of het gaatje voor de membraam pulse niet dicht zat of dat de pakking verkeerd om zat .
    dit was allemaal niet het geval .

    daarna alles terug in elkaar en opnieuw starten .
    motor prutteld met de choke erop en als je dan doorslaat om even extra te choken dan slaat hij steeds aan en prutteld , daarna de choke eraf en aanslaan , de motor start even en slaat weer af , en dit herhaald zich een paar keer en daarna slaat hij helemaal niet meer aan .

    als ik dan de choke er weer op zet prutteld hij weer even maar als de choke er weer afgaat dan weer hetzelfde .

    ook nog geprobeerd de L-naald met kleine stappen verder open te zetten en hij leek iets meer te willen maar nog geen lopende motor .

    de carb is hagelnieuw en had nog geen benzine gezien maar de motor is wel al gebruikt .

    iemand evt een idee wat nu verder ??

    alle input is welkom , ik wil graag de kist gaan vliegen maar op deze manier schiet dit niet echt op zo .

    mijn idee is dat er iets in de carb niet goed zit en dat hij toch niet voldoende brandstof krijgt op 1 of andere manier om goed door te starten , dit ivm het feit dat als je choke`t dat hij dan wel wil en zodra deze eraf is gaat het weer bergafwaards .

    mvg eric
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2011
  2. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Krijgt die ergens valse lucht (tussenstuk niet recht) ?

    Mvg Johan
     
  3. ultim@te

    ultim@te Guest

    denk het niet er zitten nieuwe pakkingen tussen , van die hard plastic dingen .

    ik zal er zeker even naar gaan kijken misschien heb je gelijk .

    bedankt voor je input johan .

    ik baal wel want als de yak gisteren gestart was en we hadden hem klaar gekregen dan kon hij a.s. zondag mee naar nistelrode :rolleyes:
     
  4. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Vooral die harde tussenstukken willen wel eens kromtrekken door het aantrekken van de bouten.
    Dichtingen verhinderen dat dan niet meer.

    Als je over het tussenstuk een achterkant van een schuifmaat houd zie je gelijk of die recht is .

    Mvg Johan
     
  5. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Ik zou toch even een nieuwe bougie proberen.
    Oude bougie's vonken maar kan net niet genoeg zijn onder druk.
    De teflon pakkingen hebben wij bij Offroad bigscale met een alu tussen stuk ook wel eens gebruikt,ook deze willen wel eens lekken.
    Zit er niet ergens een klein gaatje in je brandstof toevoer.
    Loop ook even de voet pakking van je cilinder na mischien toch ergens lek.
     
  6. ultim@te

    ultim@te Guest

    oke bedankt ik ga er even naar kijken allemaal .
    de motor slaat wel aan dus er zit leven in alleen is er gewoon wat kleins wat ik waarschijnlijk over het hoofd heb gezien wat niet klopt .
    ik ga in ieder geval jullie tips even nader bekijken misschien is het 1 van deze dingen die er aan schorten .

    bedankt in ieder geval .

    mvg eric
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2011
  7. lexke

    lexke

    Lid geworden:
    22 jan 2008
    Berichten:
    24
    probeer eens na het volledig choke de choke er niet helemaal af tehalen maar er 3 kwart op laten staan tot de motor loopt ik heb ook een zdz 160 en start hem op de volgende manier gas vol open choke vol erop slaan tot hij een keer gromt dan gas op stationair en de choke er voor 3 kwart erop laten staan slaan tot hij loopt dan even laten lopen choke er helmaal af en lopen ik heb deze manier van alexzzzz heb al wel eens wa anders geprobeert maar dit werkt heel goed sterkte met dit probleem gr alex
     
  8. ultim@te

    ultim@te Guest

    bedankt voor de input , ik zal het even met alexzz overleggen op de club , hij had al iets dergelijks laten vallen van de week over zijn zdz 160 dus ik denk dat hij zoiets bedoelde dan .

    mvg eric
     
  9. Chip

    Chip

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Schoten, B
    ZDZ

    De meeste bougies hebben een electrodenafstand van 0.6-0.8mm en dat is teveel. 0.35-0.40mm is de voorgeschreven waarde.
     
  10. ultim@te

    ultim@te Guest

    ik heb de motor eraf gehaald en nu blijkt ook dat ze de laatste keer met openmaken van de motor vloeibaar pakking hebben gebruikt om hem te dichten , alleen is er ook een prop vloeibaar pakking in het kanaaltje gevloeid weke voor de referentiedruk van het membraam moet zorgen .

    BEETJE SLORDIG !!!!!!

    ik heb alles nu uit elkaar en ik ga even een pakking setje bestellen in duitsland en dan ga ik de gehele motor demonteren en voorzien van alle nieuwe pakkingen .
    ik vroeg mij wel af ?? heeft een motor met een roterende inlaat geen membraam nodig om te kunnen functioneren ???
    er zit namelijk niks van een membraam in .

    mvg eric
     
  11. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Waar heb je dat sprookje weg ?

    Citaat beschrijving ZG-80 van TC

    Gewoon er in draaien en klaar.

    Mvg Johan
     
  12. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Eric

    kijk even hier ZDZ 80B2RV » ZDZ model motor - motory pro modely letadel

    ZDZ gebruikt geen reed valve(membraam) in die motor, onderdeel 210 is wat zij hebben als vervaning, dat zit ook in mijn zdz 80rv .

    Groetjes jeroen
     
  13. Chip

    Chip

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Schoten, B

    Gebruikershandleiding ZDZ cfr NGK BPMR6F
     
  14. ultim@te

    ultim@te Guest

    ik heb dit inderdaad net ook uitgevogeld .
    de vorige eigenaar heeft de achterplaat er waarschijnlijk afgehaald en in plaats van een nieuwe pakking ertussen te kopen heeft hij er vloeibaar pakking op gedaan waardoor het referentie kanaaltje dus zo goed als verstopt zat .
    ik hoop dat dit het probleem dan was en dat hij nu wel wil starten .
    heb net in duitsland een nieuwe pakking en 2 nieuwe bougie`s besteld daar ik geen prutser ben .
    wacht wel weer af tot deze binnen zijn en ik hoop dat hij dan wil starten straks .

    de carb heb ik ook open gehad en deze is perfect in orde daar hij hagelnieuw is .



     

Deel Deze Pagina