Hoi Het hoofdtandwiel van mijn 250 loopt steeds na enkele seconden weer los. Beide ringen zijn gemonteerd (boven en onder). Het schroefje is stevig vastgezet met locktite (schraubensicherung nr 1 mittelfest blauw flesje). Ik heb op die manier al 2 keer het onderste plaatje en schroefje verloren. Wie heeft er een idee? Alvast bedankt.
[mod]Ik heb dezelfde vraag in het deel Electro Specifiek verwijderd. Dezelfde vraag op meerdere plaatsen stellen is niet toegestaan. Toevallig is dit de juiste sectie dus deze laat ik staan, zie sitemap voor meer info. http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap-wat-staat-waar.70587 Overigens, welkom op dit forum. Als er iets niet duidelijk is kun je met 1 van de moderators contact opnemen. [/mod]
Da's wel raar want volgens mij loopt de draairichting van het tandwiel juist in de "vast" richting zodat het niet vanzelf los mag komen. Bij mij zit het met blauwe locktite vast en is het nog nooit vanzelf losgekomen. Even voor de volledigheid: -Messing ringetje aan de bovenzijde v/h tandwiel -Metalen ringetje aan de onderzijde, moet IN het vrijlooplager vallen niet er op -Boutje aan de onderzijde vastgedraaid zodanig dat het tandwiel vrijloopt -Loopt het tandwiel niet vrij, dan een beetje het tandwiel naar beneden trekken om het ringetje licht te vervormen en zo wat speling te geven Is dit alles in orde, dan zou ik de boel vastzetten met zwarte locktite (die waar je tandwielen mee op de motoras kan vastlijmen) want het mag er natuurljk nooit uitvallen. Nadeel is dan dat je in geval van een crash de (kromme) rotoras niet meer kan vervangen zonder het boutje afgeslepen te hebben want dit krijg je nooit meer los. Grt, Marco.
Ik zet m vast met blauwe locktite, en ik draai hem niet al te strak aan (anders breekt de bout of kop bij loshalen) Ben m nooit verloren
Ik zou ook het boutje eerst goed ontvetten en indien mogelijk ook de as aan de binnenkant, vettigheid kan de werking van blauwe locktite verminderen. Erik