Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    Bedankt voor de tip Nard Cox.

    Duurde 4 weken voordat de bestelde items binnen waren en dat vind ik wel lang. Verzendkosten vielen me met dik 55 Euro ook wat tegen.

    Zal volgende keer 's een gokje wagen bij de door jou genoemde winkels.
     
  2. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
  3. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    Wauw, dat ziet er mooi uit!
    heb je geen wheeliebar nodig of kun je je inhouden :p
     
  4. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    Wheeliebar is zeker nodig met de lipo waarmee ik rij. Met die Dirt Paws noppenbanden trekt ie zelfs wheelies in het gras en op hele losse ondergrond :twisted:.

    Maar vindt 't ding behoorlijk lelijk staan en bovendien issie kapot dus hou me wel een beetje in.
     
  5. aschie1

    aschie1 Guest

    mooi met die zwart gespote ramen. en de zwarte velge nice
     
  6. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    heb net gereden, zo'n 25min. met de nieuwe lipo, stukken beter dan 9 min met nimh!
    hij trekt nu nog makkelijk wheelies op een verharde weg dus ik ben dik tevreden.
    ook heb ik op kort nat gras gereden dus de motor werd wel warm, 60-65Graden.
    dat was zo'n 60% onroad en 40% offroad.
    ik moest wel halverwege stoppen in verband met getik bij het harde op trekken, maar aan de voltage gezien (7.5 V) kon ik nog wel makkelijk een kwartier erbij rekenen denk ik.
     
  7. cheb60

    cheb60

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    492
    Ik ben ook pas met lipos begonnen. Me wagen trekt ook makkelijk wheelies :). De lipo behoud zijn power tot het einde. Ik behaal de 40 minuten al met 5000 mah hardcase van turnigy. 20c. Kortom geweldig die lipos.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ik ben eigenlijk allang van plan dirt hawgs te kopen alleen ik bedenk me nu iets.
    zoals geschreven in mijn vorige bericht rijd ik ook ongeveer evenveel on-road en off-road.
    aangezien ik de grip wel nodig heb in het (natte) gras en veel op on-road de banden laat slijten, weet ik niet of de dirt hawgs wel goed zijn, aangezien ze hun grip wel moeten behouden.

    waren de dirt hawgs dus echt veel slijtvaster dan de standaard?
    of wat raden jullie aan?
    het is ook dat ik niet elke keer wilt wisselen van banden als ik maar één accu leeg rij.
     
  9. aschie1

    aschie1 Guest

    Ik denk dat goede banden voor offroad en onroad eigelijk gewoon de standaard zijn.
     
  10. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ik volgens mij (na ervaringen lezen) zijn de dirt hawgs er stukken beter in en zijn de standaard niet echt goed slijtvast.
     
  11. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    De standaard banden kun je met 1 accu helemaal glad rijden...:D
     
  12. aschie1

    aschie1 Guest

    ik had er zeker een half jaar meegedaan tot dat ze scheurde.
    alleen dat was zonder lipo
     
  13. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat laatste zinnetje, dat is het hem!
     
  14. Freakteacher

    Freakteacher

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    37
    Volgens mij zijn die standaard banden, vooral de achterbanden, ook niet echt bedoeld voor op asfalt. Die pinnetjes banden schijnen op onverharde weg met een dunne losse toplaag goed te zijn.

    Ik heb o.a. voor de dirt works gekozen omdat dat erg goede all terain banden schijnen te zijn, In ieder geval zullen ze bar goed plakken want het is een erg zachte rubber compound. Heb nog geen tijd gehad om ze te proberen, maar zal wel even laten weten hoe ze bevallen als ik genoeg heb gereden om er wat zinnigs over te zeggen.

    Die dirt paws zijn in elk geval helemaal top voor op gras. Graven zichzelf echt super in de ondergrond. En ze hebben een harde compound en zitten zo strak om de velg dat ik ze niet eens hoef te verlijmen. Alleen ff niet door plassen rijden, maar ben toch een mooi-weer-rijder dus geen probleem.
     
  15. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    het nadeel is als de banden een wat zachter compound hebben dat ze minder slijtvast aangezien de banden meer over de grond gaan.
    bij mij kan je wel door plassen heen, ik gebruik bison new industrie sec lijm, erg goede lijm die echt bij niet los laat.
     
  16. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Betreft de servo (2 pagina's terug) heb ik daar veel baat bij gehad met mijn Savage Flux. Dat ding stuurt nu echt heel wat scherper. Inmiddels heb ik een Hitec servo erbij en die zal ik van de week monteren om te kijken of de stuuruitslag dan wat groter is.

    Betreft het bovenstaande moet ik zeggen dat ik gewoon met de Anaconda's rij en dat dit prima gaat. Ik heb nog niet echt de kans gehad om deze echt uit te te testen omdat het weer het niet altijd toe laat. Verder heb ik op de mooie dagen voornamelijk met mijn Savage en Nitro gereden.

    Ik verbaas mij wel elke keer over de snelheid van de Rustler. Met name op 3s
     
  17. peter-hht

    peter-hht

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal, ben nog niet zo lang in de rc wereld, maar heb het volgende probleempje. afgelopen weekend hebben we gereden met een XL5, rustler, maar na zo'n 1.5 accu achter elkaar gaf ie de geest, het motortje , en rijdt ie niet meer. Heb hem doorgemeten maar laat geen stroom door. zou het kunnen zijn dat door de overbelasting het motortje is doorgebrand. Er kwam wel een klein pluimpje achteruit. het heeft vlgs mij een pinion van 26 en de standaard spur.
     
  18. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    de titan12 is ook wel een motor met een hele korte levensduur als je hem niet laat in lopen. ook gaat hij snel kapot als je hem gelijk van achteruit naar vooruit laat rijden voor een hoge neus.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ligt niet alleen aan de Titan.
    Voor geen enkele auto/motor/aandrijving is dit goed!
    Eerst stiltstaan en dan pas weer gasgeven.
     
  20. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijn broertje had precies hetzelfde, ook met 26 tands pinion.
    Hij bleek te zwaar vertand te zijn vanuit de winkel al en hij heeft toen gelijk de vxl met korting gekocht. Dat zou ik je ook aanraden, veel minder onderhoud en wat meer pit.
     

Deel Deze Pagina